Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älykkäänä kumppanin löytäminen on oikeasti haastavaa

Vierailija
08.08.2020 |

En nyt kritisoi vähemmän älykkäitä, mutta jos äo on 137, se rajaa ulkopuolelle suurimman osan ihmisistä. En tiedä tapailukumppanien älykkyysosamääriä, mutta sen huomaa helposti, jos toinen on täysin eri viivalla. Käytännössä ehkä 3% vastakkaisen sukupuolen edustajista voisin kelpuuttaa älyllisen kapasiteetin suhteen, mutta moniko näistä asuu lähellä, moniko on sinkku, monenko kanssa muuten kemiat kohtaavat?

Mistä voi löytää kumppanin, jos ei halua seurustella taviksen kanssa?

Ja ei, en pidä itseäni parempana kuin muut, mutta fakta on se, että sosiaalinen kanssakäyminen on liian uuvuttavaa suurimman osan kanssa - minulle.

Kommentit (1624)

Vierailija
1321/1624 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle älykkään ihmisen raja menee siinä, että älykäs osaisi teoriassa valmistaa ydinaseen.

Ne jotka eivät osaa, kuuluvat siihen osastoon, joiden älykkyys on tasolla kivikauden objekti "lävistää lihan" puolustustasolla.

Kehittyinein konetuliase käyttää tuota samaa kivikautista metodia.

Mutta silti älykkäät ovat senkin kehittäneet suuressa mahtavuudessaan.

Ei kovinkaan moni älykkääksi väittävä kykenisi itse teoriassa valmistamaan konetuliaseitakaan.

Vaan menisi osastolle keppi,kivi,keihäs.

Älymystö on maailmanhistoriassa aina edustanut voimaa ja ylivaltaa suhteessa vähemmän älykkäisiin.

Älykkyys = Voima. 

Vierailija
1322/1624 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana ei ole se ettetkö löytäisi älykästi miestä, vaan se että älykkyys oikeasti tarkoittaa seuraavia:

- miehellä on korkeakoulututkinto ja korkea sosioekonominen status

- mies on sukkela seuramies joka osaa laukoa jotain salamannopeasti aiheesta kuin aiheesta

Miehissä, paljon enemmän kuin naisissa, on älykkäitä jotka eivät käytä älykkyyttään etenemiseen opinnoissa ja työelämässä "niin kuin kuuluu tehdä". Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä että miehet ovat jo synnynnäisesti vähemmän mukautuvia (kts. Big Five persoonallisuuspiirteet, agreeable/disagreeable, naiset vs miehet).

Toisekseen miesten mielenkiinto suntautuu useammin yhteen asiaa kuin laaja-alaiseen tiedon hankkimiseen.

On siis paljon huippuälykkäitä miehiä joilta puuttuu korkeakoulututkinto tai jotka keskittävät energiansa esimerkiksi johonkin harrastukseen työelämän kustannuksella.

Jos kuitenkin haluat rimaperiaatteen (miehen sosioekonominen status ei saa olla naisen vastaavaa alhaisempi)  mukaisesti vain niitä opinnoissa/työelämässä menestyviä ja sosiaalisesti sukkelia miehiä, heitä haluavat muutkin naiset ja siksi kilpailu on kovaa.

ps. tämä on myös ongelma miehille.

Itse en ole huippuälykäs (kuten ap), enkä oikeastaan pidä itseäni kovinkaan älykkäänä. Tosiasiassa kuitenkin ÄÖ:ni on melko korkea ja opin asioita helposti.

Parisuhteen löytämisen kannalta tämä on myrkkyä. Naisissa on vähemmän meitä "alisuorittajia", ja alisuorittajanaisilla on itse asiassa tapana etsiä kumppaniksi jotain muuta kuin heidän kaltaisiaan alisuorittajamiehiä. Yleensä jotain erilaista, jännittävää, ja samalla hankalaa.

Minä kelpaisin vain naisille joiden kanssa puuttuu henkinen yhteys, koska he haluaisivat Perusäijän. Minä olisin aihio josta muokata sellainen vaihtamalla salaatit makkaraan ja "ufot harrastukset" nikkarointiin pihavajassa six-packin kera.

Miten surullinen ja kauniisti kirjoitettu ajatus. Tunnen piston sydämessäni siksi että tunnen näitä naisia, joille mies on "aihio", jota muokata. Älä suostu siihen, elämäsi menee hukkaan ❤️

(Joitakin myönnytyksiä olen itse fiksuna naisena kuitenkin tehnyt: teeskentelen, että en saa avattua hillopurkkia tai vaihdettua lamppua, jotta mieheni saa tuntea olonsa tärkeäksi. Tällainen pieni roolileikki ei minua haittaa, kunhan ei tarvitse puheenaiheitani yleisesti ottaen "madaltaa" .)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/1624 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvällä tuurilla onnistuu.

Mä tosin huomasin, että älykkäänä oli osa todennäköisyyksistä omalla puolella koska ymmärsin olla leimaamatta ihmisiä ammatin perusteella. Tällöin todelliset mahdollisuudet kohdata älykäs kumppani oli paljon paremmat kuin sellaisella, joka kuvittelisi että vain tohtorit olisivat älykkäitä.

Lisäksi kannattaa huomioida että ihmisissä voi olla vastakkaisia vahvuuksia kuin sinussa. Niistä voi oppia paljon.

Älykkyysosamäärä 137 on kyllä melkoisen olematon, jos sen perusteella väitetään jotain ihmistä tyhmäksi. Tuollaisen 137 älykkyysosamäärän saa n. 70 prosenttia suomalaisista.

Vierailija
1324/1624 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullujen horinoita. 

Vierailija
1325/1624 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys on lahja siinä missä kaunis/komea ulkonäkökin tai laulutaito ym ym.

Pidän itseäni tyhmänä kuin pässi. 😞😞 Olen kuitenkin alkanut oppia hyväksymään itseäni. Se on ominaisuus jolle en paljoa voi.

Mulla on lievä matemaattinen lukihäiriö, silti olen päässyt aina kerrasta lääkelaskuista läpi..lovet ja gerrit ja täysin pistein.

Mul on myös lievä lukihäiriö. Tämä vaikuttaa mulla myös muistiin. Olen kiinnostunut asioista ja luen paljon..mutta silti en muista niin hyvin kaikkea lukemaani jotta voisin aiheista keskustella... 😞

Nauttisin kyllä kuunella fiksumpien ihmisten keskusteluja ...sais olla vain läsnä ja kuunnella..sekin olisi hyvin mielenkiintoista..kun aihealueet olisivat ihan oikeita asioita siis... vaikka avaruus, politiikka..mikä vain sellainen oikea asia..tai "oikea" 😁

Tärkeintä on hyväksyä itsensä tyhmänäkin 😊

Pidän sitten tärkeämpänä sitä, että voisin ihmisenä olla itseä ja kaikkia muita kohtaan lempeä, sävyisä jne.... eli yritän sitten vahvistaa "henkistä puoltani' kun älyä ei ole annettu. Ei voi mitään joten sillä mennään mitä on annettu. 🥳

Vierailija
1326/1624 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullujen horinoita. 

On helppoa esittää älykästä, mutta oikea älykkyys on tuhovoimaista ja suoraviivaista suorittamista heikoimpien, eli vähemmän älykkäiden kustannuksella.

Tämä on se väistämätön siirto (shakki-pelissäkin) elämässä ja maailmanhistoriassa älykkäiden ihmisten puolelta.

Heistä on vain typerää tehdä tyhmiä siirtoja ja olla humaaneja. Ainoastaan peittääkseen omat tarkoitusperänsä he turvautuvat humanismiin tai sosialismiin ja turmelevat en toteuttaakseen "voittoja".

Älykkyys on muiden voittamista ja voiman esitys.

Vierailija
1327/1624 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai älykkään kumppanin löytäminen on vaikeaa. Älykkyys jakautuu gaussin käyrän mukaan. Aika harva yltää 140 älykkyysosamäärään ja silloin alkaa olla melko tuskaa olla parisuhteessa jonkun 120 äo:n tai vähäisemmän omaavan kanssa, koska monista asioista puhuttaessa turhautuu toisen älylliseen rajallisuuteen. 

No tuskin vielä 120 on liian matala. Sekin on jo selkeästi normaalia parempi. Ettehän te mitään yhtälöitä ratko.

Mitä älykkäämpi olet, sitä yksinäisempi olet.

Vierailija
1328/1624 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys ei korreloi seksitaitojen kanssa.

Aivot ovat ihmisen suurin seksuaalinen elin.

Pienikullisten höpöhöpöpuheita.

Vierailija
1329/1624 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on korkeampi äo kuin aloittajalla, siis muullakin kuin nettitestillä mitattuna. Ei kuitenkaan ns. vanhaa Mensan rajaa, eli lähemmäs 150. En koe aloittajan haasteita mitä tulee ns. "älyyn", jos siis seuraamme Mensan jalanjälkiä jolloin äly mitataan matemaattisin taidoin, logiikan mukaan ja niin edelleen. Sen sijaan koen jatkuvasti haasteita sivistyneen ja TUNNEÄLYISEN partnerin löytämisessä. Eräs vuosien eksäni oli selkeästi huippuälykäs, kuulunut lapsesta saakka jo erilaisiin erikoisryhmiin. Monetaarisesti menestynyt. Aian nolla, mitä tunneälyyn tulee. Tulkinta, itsekritiikki, syy-seuraussuhteet hukassa. Moni ei n.s virallisest iviisas on ollut huomattavasti fiksumpi erilaisissa tilanteissa. Itse en pidä itseäni poikkeuslahjakkuutena enkä ottaisi asiakseni 137:llä aloitusta avata. 

Vierailija
1330/1624 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin älykkäämmän miehen, kuin itse olen. Ei tule valitettavasti ikinä tapahtumaan. Aina on joku asia pielessä. Kannattaa ap myös lopettaa haaveilu heti ja tyytyä siihen mitä saa.

Vierailija
1331/1624 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisia kiihottaa voima kirjoitti:

Minulle älykkään ihmisen raja menee siinä, että älykäs osaisi teoriassa valmistaa ydinaseen.

Ne jotka eivät osaa, kuuluvat siihen osastoon, joiden älykkyys on tasolla kivikauden objekti "lävistää lihan" puolustustasolla.

Kehittyinein konetuliase käyttää tuota samaa kivikautista metodia.

Mutta silti älykkäät ovat senkin kehittäneet suuressa mahtavuudessaan.

Ei kovinkaan moni älykkääksi väittävä kykenisi itse teoriassa valmistamaan konetuliaseitakaan.

Vaan menisi osastolle keppi,kivi,keihäs.

Älymystö on maailmanhistoriassa aina edustanut voimaa ja ylivaltaa suhteessa vähemmän älykkäisiin.

Älykkyys = Voima. 

Älykkyys on kuin Keisarin uudet vaatteet.

Kaikki haluaa nähdä älykkyyden jalona asiana ja ihmiskuntaa edistävänä ominaisuutena.

Suurin osa toivoo ja valehtelee olevansa älykäs. Älykkyydellä on hyvä brändi ja sitä on markkinoitu vuosituhansia.

Todellisuus on toinen, kun asiaa lähtee pilkkomaan ja repimään halki paloiksi. Voidaan nähdä että älykkyys onkin tuhon juuri. Kun älykkyyttä kritisoi, niin se saa voimakkaita vastareaktioita.

Tuotetta on brändätty niin hyvin ja pitkään, ettei sen kritisointia katsota hyvällä.

Vierailija
1332/1624 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti jotkut uskovat mensan testin paljastavan älykkyyden? Eihän se kerro kuin vähän loogista ja matemaattista oivallus kykyä. Tunneäly siis ainakin taitaa puuttua kokonaan, jos ei saa puolisoa tuollaisesta huimasta mensan menestyksestä huolimatta. 

Vierailija
1333/1624 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hankalaa. On vaikea keskustella sellaisen normityhmän kanssa, kun ne asiat, joista se normityhmä on kiinnostunut ei taas itseä kiinnosta ja normityhmää ei kiinnosta ne asiat, joista minä olen kiinnostunut. Toki ei siinä kusivehkeiden yhteensovituspalaverissa tarvitsekaan mitään hirveästi puhella. 

M36

Vierailija
1334/1624 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin keski-iässä olen huomannut, että vapaina älykkäistä miehistä tuntuu olevan ne katkerat elämäänsä pettyneet. Vaikka älyllinen ja seksuaalinen puoli toimiikin, ei kukaan jaksa sitä synkkää ja katkeraa tilitystä, mitä näistä miehistä huonoina hetkinä kumpuaa.

Siksi olenkin nykyään itseäni jonkin verran tyhmemmän miehen kanssa. Vaikka häneltä puuttuu kyky analysoida viiltävään terävästi, jaksaa hän puksuttaa päivästä toiseen positiivisena. Aamulla näen ensimmäisenä aina hymyilevät kasvot ja meillä on yhteisiä harrastuksia.

Kaikella on puolensa.

Olisinpa tehnyt saman valinnan. Ohitin yhden tuollaisen kultakimpaleen, mikä harmittaa vietävästi. Jumituin pelkän älyn metsästykseen. Nyt huomaan et se on mieletön juttu sekin, kun toinen on aina iloinen ja haluaa ilahduttaa. Isompi, sanoisin.

Vierailija
1335/1624 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hankalaa. On vaikea keskustella sellaisen normityhmän kanssa, kun ne asiat, joista se normityhmä on kiinnostunut ei taas itseä kiinnosta ja normityhmää ei kiinnosta ne asiat, joista minä olen kiinnostunut. Toki ei siinä kusivehkeiden yhteensovituspalaverissa tarvitsekaan mitään hirveästi puhella. 

M36

Sitten kun toivoo että älyn lisäksi olisi vielä sivistystä, viestintää ilman vastenmielisyyksiä.

Vierailija
1336/1624 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on korkeampi äo kuin aloittajalla, siis muullakin kuin nettitestillä mitattuna. Ei kuitenkaan ns. vanhaa Mensan rajaa, eli lähemmäs 150. En koe aloittajan haasteita mitä tulee ns. "älyyn", jos siis seuraamme Mensan jalanjälkiä jolloin äly mitataan matemaattisin taidoin, logiikan mukaan ja niin edelleen. Sen sijaan koen jatkuvasti haasteita sivistyneen ja TUNNEÄLYISEN partnerin löytämisessä. Eräs vuosien eksäni oli selkeästi huippuälykäs, kuulunut lapsesta saakka jo erilaisiin erikoisryhmiin. Monetaarisesti menestynyt. Aian nolla, mitä tunneälyyn tulee. Tulkinta, itsekritiikki, syy-seuraussuhteet hukassa. Moni ei n.s virallisest iviisas on ollut huomattavasti fiksumpi erilaisissa tilanteissa. Itse en pidä itseäni poikkeuslahjakkuutena enkä ottaisi asiakseni 137:llä aloitusta avata. 

Samoin! Tuon korkea laatu on harvinaisempaa. Missä sinä olet? 😃

Vierailija
1337/1624 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol kaikki kilpaa kehumassa kuinka ovat itse niin älykkäitä ja muut tyhmiä juntteja :D koomisinta tässä on aina täysi itsekritiikin puute ja stereotypioihin uskominen, esim nää perusulinat siitä et ”toinen katsoo tosi-tv:tä”, ihan kuin älykäs ihminen ei muka voisi katsoa mitään muuta kuin dokumentteja. Hienoa yleistystä, vau.

Mitähän seuraavaksi? Aletaan leuhkimaan tohtoritutkinnolla ja Mensan jäsenyydellä, koska nepä ne vasta ovatkin ainoat älykkyyden ilmentymismuodot. Huhhuh. Melko kapeakatseista niin kovin älykkäältä joukolta.

Vierailija
1338/1624 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso todellisuutta silmään kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hullujen horinoita. 

On helppoa esittää älykästä, mutta oikea älykkyys on tuhovoimaista ja suoraviivaista suorittamista heikoimpien, eli vähemmän älykkäiden kustannuksella.

Tämä on se väistämätön siirto (shakki-pelissäkin) elämässä ja maailmanhistoriassa älykkäiden ihmisten puolelta.

Heistä on vain typerää tehdä tyhmiä siirtoja ja olla humaaneja. Ainoastaan peittääkseen omat tarkoitusperänsä he turvautuvat humanismiin tai sosialismiin ja turmelevat en toteuttaakseen "voittoja".

Älykkyys on muiden voittamista ja voiman esitys.

Mitä suuremmat resurssit käytössä, sitä suurempi vastuu minkä palvelukseen ne antaa.

On tärkeämpää että älykkään sydän on paikallaan. Sellaista olen etsinyt herkkä sydäntä ja älykkyyttä samassa paketissa.

Vierailija
1339/1624 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi kauhalla vaatia jos lusikalla annettu kirjoitti:

Älykkyys on lahja siinä missä kaunis/komea ulkonäkökin tai laulutaito ym ym.

Pidän itseäni tyhmänä kuin pässi. 😞😞 Olen kuitenkin alkanut oppia hyväksymään itseäni. Se on ominaisuus jolle en paljoa voi.

Mulla on lievä matemaattinen lukihäiriö, silti olen päässyt aina kerrasta lääkelaskuista läpi..lovet ja gerrit ja täysin pistein.

Mul on myös lievä lukihäiriö. Tämä vaikuttaa mulla myös muistiin. Olen kiinnostunut asioista ja luen paljon..mutta silti en muista niin hyvin kaikkea lukemaani jotta voisin aiheista keskustella... 😞

Nauttisin kyllä kuunella fiksumpien ihmisten keskusteluja ...sais olla vain läsnä ja kuunnella..sekin olisi hyvin mielenkiintoista..kun aihealueet olisivat ihan oikeita asioita siis... vaikka avaruus, politiikka..mikä vain sellainen oikea asia..tai "oikea" 😁

Tärkeintä on hyväksyä itsensä tyhmänäkin 😊

Pidän sitten tärkeämpänä sitä, että voisin ihmisenä olla itseä ja kaikkia muita kohtaan lempeä, sävyisä jne.... eli yritän sitten vahvistaa "henkistä puoltani' kun älyä ei ole annettu. Ei voi mitään joten sillä mennään mitä on annettu. 🥳

Tekstisi perusteella olet älykäs ja fiksu. Lukihäiriö vaikeuttaa merkittävästi mieleenpainamista, muista se ja lopeta itsesi vähättely :)

Vierailija
1340/1624 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ketjua lukenut mutta varsinainen ongelma ei liity matemaattiseen älyyn vaan luonteeseen.

Jos henkilö on vaikeasti narsistinen, se pyyhkii muut ominaisuudet.