Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Janina voitti Huumassa jättipotin itselleen - veroja meni 3000 e. Itku tuli.

Vierailija
08.08.2020 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/72944a28-c1d1-4fc1-a3ed-3df499fb77dd

No eihän tuo nyt niin kiva juttu ole. Jatkossa jo Huuma vielä tulee, niin kuinkahan moni kieltäytyy menemästä tuohon kisaan jos hänet siihen arvottaisiin?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua hävettäisi tunnustaa yksinkertaisuuteni iltapäivälehdessä, mutta onhan tuo muutenkin aika tyrkyn näköinen.

Minä kyllä myönnän olevani myös sen verran yksinkertainen, että oletan, että jos voitan kilpailussa palkintoja, en tarvitse niiden vastaanottamiseen tuhansien eurojen säästöjä. 

No ehkä jatkossa tarkistat käytetäänkö voitoista termiini puhtaana käteen. Jos ei käytetä niin se EI tarkoita että palkinto olisi likainen.

Vierailija
22/47 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kiva ois tietää mitä kaikkea siinä oli, ettäö voisi paremmin kertoa mutta tavarasta koko summana tuskin yli 50e. Kahvikeittimet ja mietä lie muuta olikaan. Ihan sama periaate mikä perintöveroissakin: kaikki diipadaapa sohvat, keittimet, ruohonleikkurit jne könttäsummana 50e. Jälleenmyyntiarvo kun tuskin ylittää myyntivaivan kun vaatii itselleen 300e/h. 50e tunnustetaan että on kuitenkin jonkinalinen teoreettinen arvo.

Lahjakortit taas vaikeammin arvottavissa. Mutta joku 70% tai 80% summasta on usein paikallaan. tai miskei 100% jos käy kaupassa usein ja kilpailukykyisesti hinnoiteltu esim lidl.

K-kaupan lahjakorttia tuskin arvottaisin yli 70%. Ihan koska kovemmat hinnat eikä välttämättä ole mitä haluaa ostaa. Sitten taas expertti/mustapörssi tmv josta en vaan mitään tarvitse niin ehkä 40%. Ihan vaan koska voi myydä kyseisen kortin. Ja oma vapaa-aika on arvokasta.

Mitä ihmettä? Lahjakortithan nimenomaan on helppo arvottaa täsmälleen siihen oikeaan arvoon. Sehän on täsmälleen siihen arvoonsa asti käytettävissä ja vaikka myytävissä eteenpäin, ellei itse sitä aio käyttää. Ja jos tietää etukäteen, ettei tarvitse tai halua mitään expertiltä, ei kai hän olisi sitä ottanut vastaan alun perinkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko Jaska ja Lore jo kommentoineet juttua?

Vierailija
24/47 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaiset verotetaan hengiltä mutta yritysten ja eliitin veronkiertoon ei haluta puuttua millään lailla.

Vierailija
25/47 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua noita "palkintoja" joissa saa jonkun auton kuukaudeksi käyttöön. Sellaisestahan tulee vaan paha mieli. Sama kuin saisit maistaa hyvästä ruoka-annoksesta vain haarukallisen. Ja sen lisäksi kauhea pelko persiissä että tulee joku lommo tai naarmu kylkeen.

Vierailija
26/47 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kiva ois tietää mitä kaikkea siinä oli, ettäö voisi paremmin kertoa mutta tavarasta koko summana tuskin yli 50e. Kahvikeittimet ja mietä lie muuta olikaan. Ihan sama periaate mikä perintöveroissakin: kaikki diipadaapa sohvat, keittimet, ruohonleikkurit jne könttäsummana 50e. Jälleenmyyntiarvo kun tuskin ylittää myyntivaivan kun vaatii itselleen 300e/h. 50e tunnustetaan että on kuitenkin jonkinalinen teoreettinen arvo.

Lahjakortit taas vaikeammin arvottavissa. Mutta joku 70% tai 80% summasta on usein paikallaan. tai miskei 100% jos käy kaupassa usein ja kilpailukykyisesti hinnoiteltu esim lidl.

K-kaupan lahjakorttia tuskin arvottaisin yli 70%. Ihan koska kovemmat hinnat eikä välttämättä ole mitä haluaa ostaa. Sitten taas expertti/mustapörssi tmv josta en vaan mitään tarvitse niin ehkä 40%. Ihan vaan koska voi myydä kyseisen kortin. Ja oma vapaa-aika on arvokasta.

Mitä ihmettä? Lahjakortithan nimenomaan on helppo arvottaa täsmälleen siihen oikeaan arvoon. Sehän on täsmälleen siihen arvoonsa asti käytettävissä ja vaikka myytävissä eteenpäin, ellei itse sitä aio käyttää. Ja jos tietää etukäteen, ettei tarvitse tai halua mitään expertiltä, ei kai hän olisi sitä ottanut vastaan alun perinkään. 

Ei kukaan ole niin tyhmä että ostaa joltai toiselta lahjakortin täyteen hintaan. Maksimissaan joku 90% mutta aikalailla saa myyjä neutella ja ostaja olla menossa että moiseen hintaan pääsisi.

Vierailija
27/47 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tyrkyn näköinen. Sanoi tienneensä, että verot pitää maksaa. yllättyi verojen määrästä ja sanoi, että jos olisi tiennyt veron määrän, niin ei olisi ottanut voittoja vastaan. Ja varmaan halusi auttaa muita kertomalla asiasta.

Ihan asiallinen juttu. En tiedä mikä saa asennoitumaan tuohon juttuun nuivasti kuin osata kommenteista huomaa? Luetunymmärtämisen vaikeus?

Ei ota 11000€ arvoista pakettia vastaan 3000€ hinnalla?

Aito blondi.

Vierailija
28/47 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäkö pitäisi nyt jotenkin sympatisoida, kun joku on saanut itelleen helppoa ja ilmaista rahaa?

/spit

Vierailija
29/47 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua hävettäisi tunnustaa yksinkertaisuuteni iltapäivälehdessä, mutta onhan tuo muutenkin aika tyrkyn näköinen.

Minä kyllä myönnän olevani myös sen verran yksinkertainen, että oletan, että jos voitan kilpailussa palkintoja, en tarvitse niiden vastaanottamiseen tuhansien eurojen säästöjä. 

Ai

Minulle taas tulee päivittäis sähköposteja, joissa sanotaan että olen voittanut lotossa tai saanut perintöä ulkomailta. Rahat kotiutetaan kun annan luottokorttitietoni ja maksan nimellisen 1000 euron depositin käsittelymaksuihin ja veroihin.

Tälläkin hetkellä mulla on 8kpl lottovoittoa ja 2 perintöä ulkomaanserkuilta tulossa..

Loppuvuodesta lopetan työt ja syljeksin kattoon niillä varoilla..

Vierailija
30/47 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on edes myynyt ne kaikki muut lahjakortit ja palkinnot joita ei tarvinnut? Tai antanut vaikka hyvään tarkoitukseen? Kyllä jollekkin nälkäiselle köyhelle kelpaisi 800 euron lahjakortti kotipizzaan.

Vierailija
31/47 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua noita "palkintoja" joissa saa jonkun auton kuukaudeksi käyttöön. Sellaisestahan tulee vaan paha mieli. Sama kuin saisit maistaa hyvästä ruoka-annoksesta vain haarukallisen. Ja sen lisäksi kauhea pelko persiissä että tulee joku lommo tai naarmu kylkeen.

Ai.

Yleensä noi voittoautot on sellaisia ritsoja, että kalpenevat oman autoni rinnalla..

Mutta mahtuuhan tohon pihalle seisomaan, käyttää vaikka varastona voittoajan.

Vierailija
32/47 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tyrkyn näköinen. Sanoi tienneensä, että verot pitää maksaa. yllättyi verojen määrästä ja sanoi, että jos olisi tiennyt veron määrän, niin ei olisi ottanut voittoja vastaan. Ja varmaan halusi auttaa muita kertomalla asiasta.

Ihan asiallinen juttu. En tiedä mikä saa asennoitumaan tuohon juttuun nuivasti kuin osata kommenteista huomaa? Luetunymmärtämisen vaikeus?

Aito blondi.

Niin no - miten sen nyt ottaa. jos saa itselle kasan tarpeetonta tavaraa josta joutuu vielä maksamaan sen 3000 ja jonka arvo on laskettu myyjän ilmoituksen mukaisesti, ehkä itsekin jättäisin ottamatta.

Vierailija
33/47 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole niin tyhmä että ostaa joltai toiselta lahjakortin täyteen hintaan. Maksimissaan joku 90% mutta aikalailla saa myyjä neutella ja ostaja olla menossa että moiseen hintaan pääsisi.

Kyllä minä ainakin voisin ostaa kaverilta 300 euron lahjakortin 290 euron hinnalla, jos itselle olisi sille käyttöä. Eipä siinä myyjälle isoa häviötä jäisi. 

Muutenkin omituinen ajatus tämä sinun arvotukseksi. Samalla logiikalla joku miljonäärikin voisi vedota siihen, että hänen pitäisi saada veroihin alennusta 500 000 euron tuloista, kun haluaisi ostaa oikeasti tietynlaisen veneen, mutta sellaista ei ole missään myynnissä. Eikö tätä henkilöä siis voi verottaa, kun ei saa käyttää sitä rahaa täsmälleen siihen mihin olisi halunnut ja suunnitellut? 

Vierailija
34/47 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko37 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai

Minulle taas tulee päivittäis sähköposteja, joissa sanotaan että olen voittanut lotossa tai saanut perintöä ulkomailta. Rahat kotiutetaan kun annan luottokorttitietoni ja maksan nimellisen 1000 euron depositin käsittelymaksuihin ja veroihin.

Tälläkin hetkellä mulla on 8kpl lottovoittoa ja 2 perintöä ulkomaanserkuilta tulossa..

Loppuvuodesta lopetan työt ja syljeksin kattoon niillä varoilla..

Niin, mihin tämä liittyi? Nuohan nimenomaan ovat huijauksia. Tässä ohjelmassa ne palkinnot ovat ihan oikeita. 

Vierailija
35/47 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se on edes myynyt ne kaikki muut lahjakortit ja palkinnot joita ei tarvinnut? Tai antanut vaikka hyvään tarkoitukseen? Kyllä jollekkin nälkäiselle köyhelle kelpaisi 800 euron lahjakortti kotipizzaan.

Tämmöisiä en voi ymmärtää, että kun joku joskus jotain voittaa ja joutuu jopa voitostaan isot verot maksamaan, niin joku tulee ruikuttamaan, että antaisi nyt voittonsa jollekin köyhälle.

Vierailija
36/47 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätäkö pitäisi nyt jotenkin sympatisoida, kun joku on saanut itelleen helppoa ja ilmaista rahaa?

/spit

Mitä jos lukisit sen jutun. Tämä ei saanut rahaa, vaan tavaraa. Ongelmaahan ei olisikaan, jos se olisi ollut rahaa, niin siitä olisi voinut maksaa sen verojen osuuden. Mutta eipä verottajalle taida kelvata maksuksi 1200 euron kahvinkeitin. 

Vierailija
37/47 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aito blondi.

Niin no - miten sen nyt ottaa. jos saa itselle kasan tarpeetonta tavaraa josta joutuu vielä maksamaan sen 3000 ja jonka arvo on laskettu myyjän ilmoituksen mukaisesti, ehkä itsekin jättäisin ottamatta.

Jos pystyy todistamaan että myyjän ilmoituksessa on ilmaa niin kyllä verottajan kanssa pystyy neuvottelemaan käyvän hinnan.

Vierailija
38/47 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako bloggaajat veroa tuotelahjoista?

Vierailija
39/47 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos turhat palkinnot olisi myynyt eteenpäin, olisiko niiden myyntivoitoista pitänyt maksaa vielä lisää veroja?

Vierailija
40/47 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai toi sen verran rahaa sai, että pystyy ostamaan uudet silmälasit. Isin vanhat kasarilasit on aika kauheat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan