Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten usein ostat uuden puhellimen?

Vierailija
08.08.2020 |

Niin?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 v.

Tutkimusten mukaan 2-3 v on aika perus.

Vierailija
2/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes vanha menee rikki. Yleensä kaatuu akun hyytymiseen. Ominaisuuksien takia ei ole tullut vaihdettua, kun vanhakin puhelin on enemmän kuin hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-4 vuotta.

Aikoinaan sai töistä käyttöön kaikenlaisia mallikappaleita, silloin vaihtui tiuhaan. Nykyään älypuhelimen vaihtaminen on niin työlästä tileineen, appeineen, varmuuskopioineen jne että mitä harvemmin hommaan joutuu, sen parempi.

Vierailija
4/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnes vanha menee rikki. Yleensä kaatuu akun hyytymiseen. Ominaisuuksien takia ei ole tullut vaihdettua, kun vanhakin puhelin on enemmän kuin hyvä.

Onko normaalia että 149 hintaisen puhelimen akku alkaa hyytyä jo yhden ja puolen vuoden käytön jälkeen?

Vierailija
5/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun hajoaa. Nykyinen on jo ikivanha mutta hyvin toimiva, yli kymmenen vuotta vanha tällä menty ja hyvin!

Vierailija
6/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes menee rikki tai akku prakaa. Yleensä ei ole vuottakaan kestäneet. Ostan tosin aina halvimman mahdollisen.

Vierailija
7/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin viiden vuoden välein. Sattumalta on ainakin pari edellistä puhelinta vedellyt viimeisiään, kun olen täyttänyt pyöreitä tai vitosia. Äitini on antanut lahjaksi rahaa, niin olen ostanut puhelimen. Vielä pitäisi tämän kanssa pärjätä 7 kk.

8/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun hajoaa. Nykyinen on jo ikivanha mutta hyvin toimiva, yli kymmenen vuotta vanha tällä menty ja hyvin!

Mulla on edelleen hyvin toimiva noin 8 vuotta vanha puhelin, jonka akkua ei ole kertaakaan vaihdettu ja lataus kestää tavallisessa käytössä jopa pari viikkoa. On ns. retkipuhelin, eli kestää putoamiset ja vesiroiskeet. Vaihdan puhelinta vasta sitten, kun tämä hajoaa.

Hoidan läppärillä verkkoasiat ja autossa on navigaattori.

Vierailija
9/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on edelleen hyvin toimiva noin 8 vuotta vanha puhelin, jonka akkua ei ole kertaakaan vaihdettu ja lataus kestää tavallisessa käytössä jopa pari viikkoa. On ns. retkipuhelin, eli kestää putoamiset ja vesiroiskeet. Vaihdan puhelinta vasta sitten, kun tämä hajoaa.

Mikä on akun varauksen kestoaika, kun jo pelkkä lataaminenkin kestää parisen viikkoa?

Vierailija
10/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta. Työnantajan piikkiin hankin uuden 2v välein.

Vierailija
11/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut töistä uuden puhelimen kolmen vuoden välein. Jos ostaisin puhelimeni itse, uusisin pajon harvemmin. Vuonna 2012 töistä saamani iPhone 4S on vieläkin ihan kelpopuhelin.

Vierailija
12/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä saa uuden kahden vuoden välein

13/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on akun varauksen kestoaika, kun jo pelkkä lataaminenkin kestää parisen viikkoa?

Ladattu akku kestää 2 viikkoa. Akun lataaminen kestää minkä kestää, ei kovin kauan, nopeammin latautuu kuin sähköhammasharjani..

Vierailija
14/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko normaalia että 149 hintaisen puhelimen akku alkaa hyytyä jo yhden ja puolen vuoden käytön jälkeen?

Vaimolla on kaksi vuotta 40€ maksanut Nokia, jonka akku on kuin uutena. Edellinen kännykkäni on 4,5 vuotta vahan iPhone SE, jonka akun tehosta on jäljellä 89%. Tai näin puhelin siis itse väittää ja aika uskottavalta se tuntuu. Se on tosin vaatinut, että akkua ei koskaan yliladata.

Vierailija
15/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 20 vuoden välein. Ts. minulla ei ole älykännykkää. 

Vierailija
16/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin parin vuoden välein. Siinä vaiheessa yleensä alkaa akku menettää tehoaan. Ostan aina tilalle suunnilleen samantasoisen ja hintaisen (edullisen) puhelimen. 

Vierailija
17/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vanha hajoaa. 10 vuotta on jo mennyt.

Vierailija
18/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin on ollut jo viisi vuotta ja hyvä niin. Älykännykät on muuttuneet liian isoiksi mun makuun, haluan sen mahtuvan farkkujen taskuun tarvittaessa.

Vierailija
19/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista, milloin olen ostanut rahalla aivan uuden puhelimen. En ole aivan varma, olenko ostanut koskaan vai onko minulla ollut vain lahjaksi saatuja ja käytettyjä puhelimia.

Aivan varmasti ostin uuden puhelimen vuonna 1986, lankapuhelimen omaan asuntoon.

Vierailija
20/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oli 220 maksanut puhelin ja siinä akku alkoi hyytymä jo ennen kuin ensimmäinen vuosi tuli täyteen. Muutenkin oli surkea puhelin, silöä muisti oli kokoajan täynnä vaikka em ladannut siihen yhtään sovelluksia ja akun latautuminen lähes täyteen kesti aina kolmisen tai nelisen tuntia mikä oli turhan paljon. Joten puhelin meni tänävuonna vaihtoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi