Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten usein ostat uuden puhellimen?

Vierailija
08.08.2020 |

Niin?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran.

Vierailija
42/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3-4 vuoden välein, yleensä koska akun kesto muuttuu olemattomaksi. Nyt on käytössä One Plus 3T (2017 ostettu), ja sen akkukesto on edelleen niin hyvä, että taitaa tulla pidempi vaihtoväli.

Suosittelen harkitsemaan vaihtoa. Minulla oli noin neljä vuotta tuo ja sen tarina loppui, kun akku pullistui. Nippa nappa toimi, että sain datat talteen siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin puhelimen vuosi sitten, ja sitä ennen olin ostanut puhelimen joskus vuonna 2009. Eli noin 10v välein.

Tosin näiden älypuhelimien kanssa luulen, että pitää ostella useammin. Vähän harmittaa.

Vierailija
44/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta puhelinta ei kannata ostaa heikentyneen akun takia ,jos on muuten hyvä. Itse juuri vaihdatin akun puhelimeeni, kun alkoi neljän vuoden jälkeen akku hyytyä. Maksoi muutaman kympin ja taas toimii kuin uusi. :)

Vierailija
45/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun jauhenlihat on syöty.

Vierailija
46/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutta puhelinta ei kannata ostaa heikentyneen akun takia ,jos on muuten hyvä. Itse juuri vaihdatin akun puhelimeeni, kun alkoi neljän vuoden jälkeen akku hyytyä. Maksoi muutaman kympin ja taas toimii kuin uusi. :)

Ihan vaan yks pikku juttu: Androidien päivitykset loppuvat puhelimestasi ennen kuin se akku hyytyy. Sitten se on kelvollinen ainoastaan valvontakamerana tai grillivahtina.

Vierailija
47/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3-4 vuoden välein, yleensä koska akun kesto muuttuu olemattomaksi. Nyt on käytössä One Plus 3T (2017 ostettu), ja sen akkukesto on edelleen niin hyvä, että taitaa tulla pidempi vaihtoväli.

Suosittelen harkitsemaan vaihtoa. Minulla oli noin neljä vuotta tuo ja sen tarina loppui, kun akku pullistui. Nippa nappa toimi, että sain datat talteen siitä.

Oho, täytyypä tarkkailla tilannetta. Voihan olla että ensi kuussa olevien synttärien kunniaksi voisi tuon luurin jopa vaihtaa :)

Vierailija
48/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaihdoin useasti, eri syistä. GSM edelleen, ja edellinen 11 vuotta käytössä. Akut ja puhelimet kestävät. Läppäri riittää muuten, saa tarpeeksi käyttää duunissa, ja vapailla.

49/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen on ollut noin neljä vuotta. Muuten olisi hyvä edelleen, mutta akku ei kestä eikä tähän saa päivityksiä. Minulla on ollut kolme puhelinta tätä ennen, joten en ole vaihtanut kovin usein.

Vierailija
50/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 vuoden välein. Sekin liian usein. Huomaa tulleensa vanhaksi kun uusi puhelin lähinnä vituttaa ja sen käyttövalmiiksi laittaminen.

Vierailija
51/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan yks pikku juttu: Androidien päivitykset loppuvat puhelimestasi ennen kuin se akku hyytyy. Sitten se on kelvollinen ainoastaan valvontakamerana tai grillivahtina.

Mitä se päivitysten puute haittaa?

Vierailija
52/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysytkö todellakin ihan tosissasi?

Vierailija
53/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes muista, milloin olen ostanut rahalla aivan uuden puhelimen. En ole aivan varma, olenko ostanut koskaan vai onko minulla ollut vain lahjaksi saatuja ja käytettyjä puhelimia.

Aivan varmasti ostin uuden puhelimen vuonna 1986, lankapuhelimen omaan asuntoon.

Olen ostanut kolme puhelinta elämäni aikana ja ikää on lähemmäs 40. Muut ovat olleet kierrätyspuhelimia läheisiltä.

Vierailija
54/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä voi tosissaankin kysyä. Jos puhelinta käyttää puhumiseen ym ja sometilien käyttöön niin ei mitään ihmeellistä tarvetta päivityksiin. Tietoturva on puhelimissa enemmän käyttäjän mokailussa kun annetaan sopiville sovelluksille kaikki valtuudet. Tai jos vanha sovellus muutetaankin vakoilualustaksi niinkuin on käynyt. 

Vierailija
55/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töistä saa uuden kahden vuoden välein

Miksi?

Meillä työsuhdepuhelimien vaihtoväli on 2 vuotta. Joskus odotan pidempään ennen vaihtamista, jos vanha toimii ja on tulossa joku malli jonka tahdon. Kolme vuotta kun pitää, ei tarvi vanhaa antaa pois, mutta en niin kauaa viitsi odottaa.

Vierailija
56/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä voi tosissaankin kysyä. Jos puhelinta käyttää puhumiseen ym ja sometilien käyttöön niin ei mitään ihmeellistä tarvetta päivityksiin. Tietoturva on puhelimissa enemmän käyttäjän mokailussa kun annetaan sopiville sovelluksille kaikki valtuudet. Tai jos vanha sovellus muutetaankin vakoilualustaksi niinkuin on käynyt. 

Kyllä ne some- yms sovelluksetkin päivittyy ja tarvitaan käyttiksenkin päivättämistä että

toimivat

Vierailija
57/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne some- yms sovelluksetkin päivittyy ja tarvitaan käyttiksenkin päivättämistä että

toimivat

Kyllä sovellukset päivittyy. Mutta päivitysten saamisesta tarkoitetaan kyllä käyttiksen päivityksiä. Sovellukset toimii melko vanhoilla käyttiksillä, monessa sovelluksessa on miniminä 4.4 android. Omppuihin en koske joten niistä ei tietoa kuinka vanhoilla toimii, tosin omppukansallahan pitää olla aina uusin malli.

Vierailija
58/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeisin on ollut jo viisi vuotta ja hyvä niin. Älykännykät on muuttuneet liian isoiksi mun makuun, haluan sen mahtuvan farkkujen taskuun tarvittaessa.

Itsellänikin oli älypuhelin vuodelta 2015 tähän kesään asti, mutta uusi oli hommattava, kun akku ei enää pelittänyt kunnolla ja puhelin muuttui sen vuoksi epävarmaksi pidettäväksi.

Sopivan kokoista vain hankala enää löytää, kun kaikilla valmistajilla niin paljon suurinäyttöisiä eivätkä mahdu järkevästi mihinkään taskuihin!

Vierailija
59/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vanhasta aika alkaa jättämään. Eli 3-4 vuoden välein.

Vierailija
60/62 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3-4 vuoden välein. Sekin liian usein. Huomaa tulleensa vanhaksi kun uusi puhelin lähinnä vituttaa ja sen käyttövalmiiksi laittaminen.

Tämähän se olisi. Nuorempana oli oikea ilon ja onnen päivä, kun uunituore puhelin viimein saatiin hyppysiin, myös merkkiuskollisina puhuttiin jonkinlaisesta statussymbolista, mutta nykyään tekniikan haltuunotto on lähinnä epätoivon ja vitutuksen säestämä työmaa.