Veljeni vaimo on hirveä
Sellainen reilusti ylipainoinen, röökiä vetävä amismuija. Kertakaikkisen epänaisellinen. Pirttihirmu. Ajattelematon töksäyttelijä joka ei tiedä hienotunteisuudesta mitään. Määräilijä.
Emme tule toimeen enkä pääse samalle aallonpituudelle hänen kanssaan. Koulutettujen ja lukeneiden ihmisten kanssa sen sijaan tulen loistavasti juttuun. Pikkuveljeni avovaimo opiskelee lääkiksessä, ja vaikka on minua paljon nuorempi, niin pystyn loistavasti keskustelemaan hänen kanssaan. Kyllä sen koulutuksen, tai ainakin lukeneisuuden tason, ihmisestä useimmiten huomaa, ei siitä mihinkään pääse.
Sitä toisen veljeni valintaa on moni ihmetellyt.
Kommentit (39)
jaahas 20e hullu lainaaja tekee jo mitä lie viides kerta samaa tarinaa
Yritä tulla silti toimeen sen kanssa ja olla itse ystävällinen. Vaikka hän ei olekaan niin kouluttautunut tai miellytä sinua ulkonäöllisesti. Ja eihän sitä tarvitse jatkuvasti olla tekemisissä. Mutta vähän kuulostaa ettet itsekään ehkä ole niin mukava ja suvaitsevainen ihminen kuin ehkä kuvittelet olevasi.
Vierailija kirjoitti:
Yritä tulla silti toimeen sen kanssa ja olla itse ystävällinen. Vaikka hän ei olekaan niin kouluttautunut tai miellytä sinua ulkonäöllisesti. Ja eihän sitä tarvitse jatkuvasti olla tekemisissä. Mutta vähän kuulostaa ettet itsekään ehkä ole niin mukava ja suvaitsevainen ihminen kuin ehkä kuvittelet olevasi.
En ole ainoa meidän suvussa/tuttavapiirissä joka ei pidä tästä naisesta.
Kaveripiirissä käy samoin, ettei kemiat vain kohtaa kumppaneiden kanssa. Minkä sille voi. Toimeen tullaan, mutta läheinen ystävyys jää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä just toisenlainen. Fiini rouva, joka ei tee mitään oikeita töitä.
Eilen käytiin veljen kanssa mustikassa, poimittiin niitä vanhemmillemme talveksi. Fiini rouva tulee töistä suoraan sinne illalla (!)ja katsoo vain kun puhdistamme marjoja. Mitenkään ei osallistu.
No kai veli tykkää, kun on aina niin laitettuna eikä koskaan tee mitään, missä hiki tulisi.
Minkä takia sen olisi pitänyt osallistua niiden marjojen puhdistamiseen? Eihän hän niitä ollut poimimassa eikä vissiin ollut hänen ideakaan, että te menette poimimaan? Siinähän menitte, turha valittaa kun ne pitää puhdistaa. Ei varmaan ollut siitä naisesta millään tapaa lähtöisin tuo teidän marjojen poiminta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että kusipäinen käytös on usein koko suvun ominaispiirre.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että kusipäinen käytös on usein koko suvun ominaispiirre.
Jaa, lieneeköhän sen vaimon suku saman sorttista kuin tämä veljen vaimo?
Nämä ovat hankalia juttuja.
Ja eikä välttämättä ole kyse siitä, kuka on
ns. "parempi".
Onhan se ihan yleisesti elämässä niin, että
pitäisi jotenkin tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa ( töissä, harrastuksissa, naapureina...).
Mutta helpommin sanottu, kuin tehty.
Ja mitä läheisemmistä ihmissuhteista on kyse,
sitä vaikeampaa se yleensä on.
Toki on veljesi asia, kenestä hän pitää ja millaisia valintoja hän tekee.
Toisaalta ymmärrän kokemuksesta ( myös siskona), että voit
olla vihainen ja ehkä huolissasi veljestäsi.
Ja nämä tunteet eivät poistu, vaikka aikuisia oltaisiinkin.
Järki ja tunne tässäkin asiassa taistelevat.
On niin helppo huudella, jos ei ole kokemuksia samakaltaisista tilanteista.
"Sellainen reilusti ylipainoinen, röökiä vetävä amismuija. Kertakaikkisen epänaisellinen. Pirttihirmu. Ajattelematon töksäyttelijä joka ei tiedä hienotunteisuudesta mitään. Määräilijä."
Heh. Tämä voisi olla mieheni siskojen kirjoittamana. Heillä ei tosin ole mitään korkeampiin opintoihin viittavaakaan. Toisin kuin minulla mutta se ei heitä kiinnosta kun en tee oikeita töitä vaan istun toimistossa päivät pitkät papereita pyörittämässä.
Toisin kuin he, jotka lähihoitaja pitävät yhteiskunnan rattaat pyörimässä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat hankalia juttuja.
Ja eikä välttämättä ole kyse siitä, kuka on
ns. "parempi".
Onhan se ihan yleisesti elämässä niin, että
pitäisi jotenkin tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa ( töissä, harrastuksissa, naapureina...).
Mutta helpommin sanottu, kuin tehty.
Ja mitä läheisemmistä ihmissuhteista on kyse,
sitä vaikeampaa se yleensä on.
Toki on veljesi asia, kenestä hän pitää ja millaisia valintoja hän tekee.
Toisaalta ymmärrän kokemuksesta ( myös siskona), että voit
olla vihainen ja ehkä huolissasi veljestäsi.
Ja nämä tunteet eivät poistu, vaikka aikuisia oltaisiinkin.
Järki ja tunne tässäkin asiassa taistelevat.
On niin helppo huudella, jos ei ole kokemuksia samakaltaisista tilanteista.
Minusta tämä ei ole ollenkaan hankala tilanne. En itse pidä veljeni vaimosta enkä siskoni avopuolisosta. Olemme täysin päinvastaisia ihmisiä. Ja rehellisesti sanottuna, molemmat sisarukseni ansaitsisivat parempaa. Kohtelen silti näitä molempia puolisoita ystävällisesti ja asiallisesti, koska minun mielipiteeni on täysin yhdentekevä tässä asiassa. Sisarukseni ovat itse valinneet puolisonsa. Minun tehtäväni on kunnioittaa sitä valintaa.
Jos se ei ole hankalaa sinulle, se voi silti olla sitä jollekin toiselle.
"Olet mitä syöt"
Veljesi vaimo syö paljon hirvenlihaa?
Mikä koulutus sinulla on, aloittaja?
Aloittajan veljellä on psykoottinen sisar
Ap: luiseva, huonoryhtinen, kitkerä ja sekainen sinkku, jolla on vakava persoonallisuushäiriö.
Marjojen poiminta ei ole mitään oikeita töitä.
Ehkä hänen aivonsa tekevät koko ajan töitä enemmän kuin sinun, mutta et vain tajua sitä?