Voisitko olla värjäämättä harmaantuvia hiuksiasi?
Itsellä hiukset on harmaantuneet jo varmaan 8 vuotta. Siitä huolimatta mulla ei ole hiuksissa väriä. Tämä tuntuu olevan kuitenkin täysin käsittämätöntä mitä nyt ainaki työelämäikäisiä ihmisiä katsoo.
Voisitko sinä olla värjäämättä harmaantuvia hiuksiasi?
Kommentit (28)
Ihmiset alkavat harmaantua aika nuorina näemmä. Itse löysin ekan harmaan hiuksen 33v Nyt ikää 40 ja niitä on kymmeniä. Ei tosin vielä erota suuremmim. En värjää kuin tosi harvoin. Olen ajatellut olevani tosi nuorena harmaantunut mutta en näemmä ole ainoa. Naiset vain peittävät sen niin hyVin.
Siskoni harmaantui kolmikymppisenä. Näytti harmaiden hiusten takia ihan viisikymppiseltä. Se vanhentaa ihan hirveästi. Ei siinä mitään jos näyttää ikäiseltään, mutta jos näyttää kakskymmentä vuotta vanhemmalta kuin on niin kyllä aika masentavaa on aamulla peiliin kurkata. En todellakaan lopeta värjäämistä ikinä. Otan Aira Samulinista mallia.
Mulla eka harmaa ilmestyi parikymppisenä vaikean stressitilanteen vuoksi, noin ajattelisin. Lapsi vaikeasti sairas.
En tiedä miksi pitäisi, en pidä hiusten värjäämistä mitenkään häpeällisenä.
Ei niin että asia olisi kovin ajankohtainen, sillä väritykseni on sama kuin isälläni, ja hänellä harmaantuminen alkoi näkyä vasta lähempänä seitsemääkymmentä. Varmaan siellä oli harmaita hiuksia aiemminkin, mutta ne eivät vain tässä värissä niin erotu.
Jos oikeasti olisi harmaita jo nyt nelikymppisenä niin en olisi valmis niitä katselemaan, todellakin värjäisin pois. En näe mitään erityistä pyhyyttä siinä etten niin tekisi. Sellainen väripurkkihan maksaa jotain kympin, ei ole edes taloudellinen asia.
Täällä myös yksi nuorena harmaantunut. Ekat harmaat huomasin 26-vuotiaana ja nyt 32-vuotiaana kampaajan mukaan puolet hiuksista on harmaita. Olin värjäämättä hiuksiani 1,5 vuotta kunnes harmaita alkoi olla niin paljon, että päätin värjäyttää kerran kokeeksi kampaajalla. Hän käytti jotain uutta hypoallergeenista (ehkä edes vähän myrkyttömämpää?) hiusväriä, mikä ei ollut täysin peittävä. Peitti suurimman osan harmaista, mutta ei jätä näkyvää tyvikasvua. Todennäköisesti aion värjäyttää hiuksiani kerran, pari vuodessa tai ottaa muutaman raidan ettei yleisilme mene liian harmaaksi. Harmaat eivät varsinaisesti häiritse minua, mutta ehkä liika on liikaa. :)
Kiva aihe, ja todella omalla kohdallani ajankohtainen. Mun hiukset ovat nyt harmaantuneet noin 5 vuotta. Tähän asti olen niitä värjännyt, mutta tämän kesän aikana olen ajatellut kokeilla miltä näyttäisin jos en enää värjäisikään. Syitä värjäyksen hylkäämiseen: värit ovat melkoista myrkkyä, päänahkani on tullut jotenkin ongelmalliseksi, eikä värit varmaankaan paranna sitä, värjäys on jotenkin hankalaa, haluaisin vanhentua siten, ettei tarvitsisi lisätä väri yms meikkiarsenaalia, vaan jotenkin "luonnollisesti"...ja mun mielestä harmaat hiukset eivät tee naisesta mummomaista, vaan koko olemus. jos kantaa ikänsä, kilonsa, harmaat hiuksensa ja vaatteensa ilolla ja itsensä hyväksyen niin ikä menettää merkityksensä, ja silloin huomaa iloisen ja tasapainoisen persoonan.
Lopetin kaksi vuotta sitten värjäämisen, kun huomasin, että minulla oli aika paljon harmaita hiuksia.
Olen 46.
Näin yli viisikymppisenä ei tuota mitään vaikeuksia, ehkä nuorempana olisin värjännyt jos harmaus olisi hyökännyt.