Ruokakauppaan lähdössä, olisikohan se suojamaskin paikka...
Käytätkö sinä esim.marketissa asioidessasi kasvomaskia?
Kommentit (12)
Voit käyttää halutessasi.
Minä en käytä enkä tule käyttämään.
Ostin tällä viikolla, vielä en ole kaupassa ottanut käyttöön. Omalla paikkakunnalla edelleen 0 tartuntaa edellisen neljän viikon aikana.
Maskityypit kuvittelevat jostain ihmeen syystä että se antaa 100% suojan eivätkä sitten urpot pidä mitään turvavälejä. Maskihysteerikot ovat näitä yhteiskunnan idiootteja.
En käytä, tässä maakunnassa ei ole ollut tartuntoja aikoihin. Oletan, että aamulla klo 8 koronaa sairastavat eivät ole kanssani ostoksilla ja jos ovat, niin ei maalla tungeta lähelle. Helsingissä käytän ilman muuta maskia ja vältän kauppakeskuksia jne.
Olen käyttänyt jo yli viikon. Eka kerta oli ison kynnyksen takana, sitten helpotti. Nykyään ei tunnu enää yhtään nololta tms. Päinvastoin olen alkanut pitää maskittomia aika tyhminä.
Tämä asennoituminen tulee varmasti muillakin. Kun ihmiset tottuvat käyttämään maskia ja kokevat sen fiksuksi, niin ne, jotka eivät käytä, alkavat vaikuttaa aika idiooteilta.
Vierailija kirjoitti:
Maskityypit kuvittelevat jostain ihmeen syystä että se antaa 100% suojan eivätkä sitten urpot pidä mitään turvavälejä. Maskihysteerikot ovat näitä yhteiskunnan idiootteja.
Onpa harvinaisen typerä keksitty väite.
Nimittäin jos joku, niin nimenomaan maskia käyttävät arvostavat myös turvavälejä.
Turvaväleistä rivät piittaa ne, jotka väheksyvät koronaa ja he eivät käytä maskiakaan.
En käytä kaupassa tai kauppakeskuksessa, koska en mene ruuhka-aikoina niihin. En myöskään käytä julkisia kulkuvälineitä, vaan menen omalla autolla tai kävellen. Käytän maski jos joudu jonnekin ruuhkaiseen väkijoukkoon, mutta muuten en.
En käytä.
Kuluttajakäyttöön tarkoitettu maski, omavalmisteinen tai kaupallinen, kertakäyttöinen tai kestomaski, tulee sitä paitsi vaihtaa uuteen aina 30min välein. Sen jälkeen se ei enää anna osittaista suojaa vaan muuttuu tartuntariskiksi. Vaihto on tehtävä steriilisti ja vanha maski suljettava välittömästi ilmatiiviiseen astiaan, samoin kuin kumikäsineet, joilla maskiin on koskettu.
Liian vaivalloista, ympäristövihamielistä ja hyötysuhde olematon.
Eiköhän nämä maskinkäyttäjät heitä sen potentiaalisesti tartuttavan rättinsä sellaisenaan lähimpään roskikseen tai kadulle/luontoon, koska ei oikeastaan kiinnosta se, tartuttavatko sillä muita vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Ja yläpuolella olevan tekstin kirjoitti Urpotyyppien esivanhempi.
Vierailija kirjoitti:
En käytä.
Kuluttajakäyttöön tarkoitettu maski, omavalmisteinen tai kaupallinen, kertakäyttöinen tai kestomaski, tulee sitä paitsi vaihtaa uuteen aina 30min välein. Sen jälkeen se ei enää anna osittaista suojaa vaan muuttuu tartuntariskiksi. Vaihto on tehtävä steriilisti ja vanha maski suljettava välittömästi ilmatiiviiseen astiaan, samoin kuin kumikäsineet, joilla maskiin on koskettu.
Liian vaivalloista, ympäristövihamielistä ja hyötysuhde olematon.
Suljetko myös vaatteesi ja hiuksesi ilmatiiviisti jonnekin kauppareissun jälkeen ja käsittelet kumihansikkailla? 😀
Mua huvittaa tässä "käsittele maskia oikein äläkä missään tapauksessa koske siihen"- keskustelussa yksi asia. Nimittäin miettikääpä mitä sen maskin vieressä on, kun käytät sitä? No hiukset, silmälasit, pusero, takki, jne. Jos joku pärskäisee, niin ne pisarat osuvat kyllä sinne muuallekin kuin maskiin! Silti vain maskin koskemisesta varoitellaan...
Maskin funktio on olla esteenä hengityksen ja muiden ihmisten virusten välillä. Sen se todella tekeekin, että se estää viruksia pääsemästä hengitysteihin. Tuo maskinkäytön vaikeudella pelottelu ja sen koskemisella pelottelu on ihan naurettavaa. Siinä kohdistetaan huomio aidanseipääseen, kun pitäisi puhua aidasta.
Olin itsekin eka vähän peloissani, että missä uskallan säilyttää kangasmaskia ja pitääkö suunnilleen käyttää hanskoja, kun nostan sen desinfioitumaan kattilaan. Sitten tajusin tuon, että hetkinen, ei se ole sen kummempi käsiteltävä kuin tukkani ja vaatteenikaan. 😀
Minä käytän kaupassa ja julkisissa liikennevälineissä (Hki).