"appiukon" huumoria (minä olen loukkaantunut)
Hei!
Olimme anoppilassa muutaman päivän. Appiukko oli sitten vähän ottanut ja kertoi, miten Aija oli ostanut meitä varten 700 € ruokaa. (Mikä ei edes ollut totta, tarjolla kunnon perusruokaa, mutta ei mitään paratiisiherkkua kuitenkaan). Kun olimme lähdössä, mieheni kysyi minulta, että otanko juotavaa. Appi totesi tähän, "ota, se on ilmaista".
Olenko minä vain kypsymätön nipo vai oletteko samaa mieltä kanssani, TÖRKEÄÄ. Miehelläni ei ole lapsia, minulla on kaksi. Tuli tunne, että menen sinne lapsineni soluilemaan heidän ruokiaan. Ii tku tuli eilen, kun tulimme kotiin.
Kommentit (88)
Appi todennäköisesti ajatteli, että tuot ne lapsesi heille syömään, kun kotona ei ole varaa ruokaan. Siksi kertoi hinnan, että ymmärtäisit, miten varakkaassa paikassa pääsitte herkkupöytien ääreen.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 17:14"]
Ihanko oikeasti ette ikinä sano äidillenne tämän laukusta, että "tuo taitaa olla kallis, kun siinä on tuo merkki"? Siis vanhempien kanssa ei puhuta rahasta eikä mitenkään tuoda esille, että se merkkilaukku olisi ihana saada lainaksi. Kun niin moni siis tässä ketjussa katsoo, että on epähienoa puhua rahasta miniän kanssa, niin ei kai se sen hienompaa ole oman tyttärenkään kanssa.
Ap ihan etsii syitä vetää herneen nenään! Tosin minua nolottaisi mennä uusioperheen kanssa tyhjin käsin viikoksi miehen vanhemmille täysihoitoon, joten ei ihme, että appi sanoin sanan tai kaksi.
[/quote]
Eikö sinusta ole hieman eri asia puhua jostain laukusta kuin kertoa, miten paljon ruokaan on tuhlannut? Ellei halua tuhlata vieraitten kestitsemiseen, on ehkä parempi olla kutsumatta vieraita tai pyytää heitä tuomaan omat eväät tai osallistumaan ruokakustannuksiin.
Mun vanhemmat sekä mieheni äiti ovat paljon vakavaraisempia kuin me, musta olis hassua mennä heille ruokasäkkien kanssa. En myöskään odota omilta vierailtamme tuomisia. Ja meillä sentään käy vieraita aika paljon, meillä on tässä kesä- ja heinäkuun aikana ollut yhteensä kahdeksat yö- tai viikonloppuvieraat, enimmillään yöpynyt on viisi ihmistä. Juhannusvieraiden kanssa sovittiin vähän, mitä kukin tuo (osa vieraista yöpyi, osa ei), muuten otan kaikki vastaan sillä periaatteella, että talo tarjoaa.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 17:35"]
Ihanko oikeasti ette ikinä sano äidillenne tämän laukusta, että "tuo taitaa olla kallis, kun siinä on tuo merkki"? Siis vanhempien kanssa ei puhuta rahasta eikä mitenkään tuoda esille, että se merkkilaukku olisi ihana saada lainaksi. Kun niin moni siis tässä ketjussa katsoo, että on epähienoa puhua rahasta miniän kanssa, niin ei kai se sen hienompaa ole oman tyttärenkään kanssa.
Ap ihan etsii syitä vetää herneen nenään! Tosin minua nolottaisi mennä uusioperheen kanssa tyhjin käsin viikoksi miehen vanhemmille täysihoitoon, joten ei ihme, että appi sanoin sanan tai kaksi.
[/quote]
Eikö sinusta ole hieman eri asia puhua jostain laukusta kuin kertoa, miten paljon ruokaan on tuhlannut? Ellei halua tuhlata vieraitten kestitsemiseen, on ehkä parempi olla kutsumatta vieraita tai pyytää heitä tuomaan omat eväät tai osallistumaan ruokakustannuksiin.
Mun vanhemmat sekä mieheni äiti ovat paljon vakavaraisempia kuin me, musta olis hassua mennä heille ruokasäkkien kanssa. En myöskään odota omilta vierailtamme tuomisia. Ja meillä sentään käy vieraita aika paljon, meillä on tässä kesä- ja heinäkuun aikana ollut yhteensä kahdeksat yö- tai viikonloppuvieraat, enimmillään yöpynyt on viisi ihmistä. Juhannusvieraiden kanssa sovittiin vähän, mitä kukin tuo (osa vieraista yöpyi, osa ei), muuten otan kaikki vastaan sillä periaatteella, että talo tarjoaa.
[/quote]
Onko sinun oma lapsesi sinulle vieras?
Kyse on rahasta puhumisesta! Ketjussa ollaan sitä mieltä, että rahasta ei sovi puhua eikä saa mainita, että ruoka on ostettua eikä itse kasvatettua tai taivaasta pudonnutta. Mistä me tiedämme, oliko ap ja lapsensa edes kutsuttuja vai menivätkö sinne miehen perässä pitopöytään.
Ymmärrän anoppeja, jotka ovat miniä läsnäollessa aivan hiljaa. Vaikka mitä sanoisi, saisi kuulla olevansa huono ihminen. Parempi siis vaieta. Kolmekin päivää mykän anopin kanssa on monelle miniälle koettelemus, mutta itsepä sitä tuntuvat pyytävän.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 17:35"]
[/quote]
[/quote]
Onko sinun oma lapsesi sinulle vieras?
Kyse on rahasta puhumisesta! Ketjussa ollaan sitä mieltä, että rahasta ei sovi puhua eikä saa mainita, että ruoka on ostettua eikä itse kasvatettua tai taivaasta pudonnutta. Mistä me tiedämme, oliko ap ja lapsensa edes kutsuttuja vai menivätkö sinne miehen perässä pitopöytään.
Ymmärrän anoppeja, jotka ovat miniä läsnäollessa aivan hiljaa. Vaikka mitä sanoisi, saisi kuulla olevansa huono ihminen. Parempi siis vaieta. Kolmekin päivää mykän anopin kanssa on monelle miniälle koettelemus, mutta itsepä sitä tuntuvat pyytävän.
[/quote]
Ei ole vieras, mutta en kyllä keksi, miksi mun pitäisi edes omien perheenjäsenteni tullessa vierailemaan kertoa, miten paljon rahaa heidän kestitsemiseensä on mennyt. Voit tietenkin nyt valaista minua siitä, miksi se kannattaa ottaa puheeksi.
Sulla on ilmeisesti jotain tarkempaa tietoa siitä, miten paljon ap on ollut tekemisissä appivanhempiensa kanssa, mutta kyllä mun vanhemmilla on mennyt muutama vuosi siihen, että he ovat olleet miniöidensä ja vävyjensä kanssa semmoisissa väleissä, että heidän kuullensa voi puhua mitä vain.
Mä en ole kovin paljon tekemisissä omien appivanhempieni kanssa (koska miehellä on aika etäiset välit vanhempiinsa). Miehen äiti on oikein mukava ihminen kaikin puolin, mutta ei tosiaan olla kovin läheisiä. Ihmettelisin kyllä, jos hän innostuisi esittelemään tarjoilujensa hintoja. Miehen isän kanssa ollaan vielä vähemmän tekemisissä, ja hyvä niin, koska hän on todella rasittava ihminen (eritoten mieheni mielestä). Hän voisi kyllä heittää just niin hyvää herjaa kuin ap:nkin appiukko, koska hänen mielestään hänen omat tekemisensä ovat aina hirveän merkityksellisiä.
Appiukko on pihi, eika pystynyt sita peittelemaan vaan piti viela alkaa kettulemaan kuinka paljon vieraat olivat mukamas tulleet heille maksamaan. Varsin epamiellyttava ihminen jonka kanssa ei mielellaan olisi minkaanlaisissa tekemisissa.
Mä olen varmaan jotenkin todella yksinkertainen, kun en varmastikaan olisi huomannut appiukon vihjailleen mitään saatikaan heittävän huumoria. Varmaan olisin vain ynähtänyt kuullessani 700e ruokalaskusta ja jatkanut lusikoimista miettimättä mitään sen kummempia. Ilmaisesta juomasta olisin ehkä saattanut heittää jotain niinkin kuivaa kuin "no laitahan sitten kaksi lasillista!"
Mutta mä olenkin aika usein ihan omissa ajatuksissani enkä jaksa jokaista lausetta miettiä ja analysoida, että mitähän tuo nyt tuollakin tarkoitti.
AP on nipo enkä ymmärrä mitä itkemistä tuossa on. Saat vielä monet kerrat itkeä ja loukkaantua jas tuollaiset kommentit jää kaivamaan. Todennäköisesti ruokakauppalasku on ollut 700€ ja se on ollut appiukon mielestä järkyttävän suuri, jos normaali on esim. 50€. Ja toi vesijuttu on vanha huono vitsi.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 13:35"]
Ja jos olitte "muutaman" päivän, niin oliko se esim. 4 päivää? Kaksi lämmintä ateriaa päivässä 6 hengelle maksaa kuitenkin aika paljon. Siis jos on filettä tai paistia tai kalaa.
Yhden hengen ruuat päivässä (aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala) maksaa ehkä 20 e? Silloin se olisi päivässä teidän perheestä 80 e. Ja jos olitte vaikka sen 4 päivää niin onhan se jo 320 e. Ja se on vain perusruokaa, leipää ja maitoa.
[/quote]
Ok, eli tuolla laskutavalla 4 hengen perheella menee kuukaudessa ruokaan noin 2400 euroa. Ihan perusruokaan.
Appiukkoa risoo kun luulee etta ap:n miehelle on kipattu elatettavaksi ap:n lapset. Anoppilassa siis kuvitelevat etta ap on jotenkin vokotellut heidan puhtoisen poikansa joka nyt on kauhean elatustaakan alla, humalassa ei pystynyt olemaan kuittailematta, kuinka "kalliiksi" oli heillekin tullut kestitseminen.
Päättele itse: Millainen äänensävy, ilme, eleet ja onko ko perheellä taloudellisesti tiukkaa. Jos nyt oikein äkki luin vastaukset noihin mainitsemiini, kyseessä oli ihan perusronski huumori, jonka tarkoitus oli aivan muu kuin lopputulos oli. Eli ruokaa on ostettu paljon ihan teitä varten syökää nauttikaa olkaa ja meillä saa nauraa ääneen eikä olla ihan pilkun viilaajia. Kyse oli ehkä sinulle vieraasta huumorinlajista. Olitteko kenties Itä-Suomessa käymässä?
Siskoni ex-mies on öykkäri ja sosiaalisilta taidoiltaan kuin norsu posliinikaupassa, ja hänellä oli tapana kyseenalaistaa vaimon järjenjuoksu ruokaostosten kanssa. Olisi tehnyt mieli lähteä lätkimään, kun mies grilliä täyttäessään äimisteli grillivartaiden kilohintaa ja koputteli otsaansa, ja toinen nieli kyyneleitä. AP on onnellinen, jos hänen miehensä ei ole omaksunut isänsä sosiaalisia taitoja. Tosin siskoni ex-miehen isä on erittäin miellyttäviä ihminen. Mistähän nuo käytöstavat tulevat!!!
Eikö kukaan ole vielä tajunnut että otsikossa on virhe... Hipsut on väärässä paikassa.
Mäkin jollain tavalaa tajuan tollasta huumoria mut AP ei taida kuulua sellaisiin ihmisiin.
Toisekseen ei se ole monelle vanhemmalle ihmiselle kivaa kun oma poika tai tytär ottaa puolisoksi henkilön jolla on jo lapsia. Pahinta on jos sit pitää väkisin käyttäytyä kuin ne vieraat lapset olis perhettä vaik pohjimmiltaan jokainen haluaisi omalle lapselle vain ydinperheen.
Ehkä appi tosiaan vihjaili et nää vieraat lapset tuli kalliiksi?
Nyt tajusin ettei AP edes ole naimisissa vaan naisystävä lapsineen käynyt ilmaiseksi syömässä. =D
Ihanko tosi raahasit edellisen liiton lapset anoppilaan kylään? Ei hyvää päivää.. Eikö ne penikat ois voineet mennä isänsä luo siksi aikaa? Vihaksi pistää. Mun veljeni uusi nainen on juuri samanlainan, raahaa pentujansa jokaiseen suvun tapahtumaan ja yrittää tehdä veljestäni isää lapsilleen. Veli tahtoisi oman lapsen, mutta nainen ei suostu kun "kyllä edelliset lapset täytyy ensin hoitaa". Taidat ap olla kälyni..?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 19:11"]
Ihanko tosi raahasit edellisen liiton lapset anoppilaan kylään? Ei hyvää päivää.. Eikö ne penikat ois voineet mennä isänsä luo siksi aikaa? Vihaksi pistää. Mun veljeni uusi nainen on juuri samanlainan, raahaa pentujansa jokaiseen suvun tapahtumaan ja yrittää tehdä veljestäni isää lapsilleen. Veli tahtoisi oman lapsen, mutta nainen ei suostu kun "kyllä edelliset lapset täytyy ensin hoitaa". Taidat ap olla kälyni..?
[/quote]
Ootko sä ihan hullu?? Itse olen naimisissa, mutta jos eroaisin, niin tasan tarkkaan sekä minä että mieheni pidettäisiin lapsia silloin kun olisi vuoro, ja jos uuden puolison elämään lapset eivät sopisi, niin uusi puoliso saisi lähteä kalppimaan! Ei lasten kuulukaan olla mitään pelinappuloita, mitä työnnetään syrjään. Kyllä yksinhuoltajan tai ylipäätään kenen tahansa, joka on isä tai äiti, kanssa seurustelu tarkoittaa sitä, että ne lapset hyväksytään mukaan ja osaksi kuviota.
Oot kyllä tosi kamalan kuulonen ihminen. Ja tuossa ap:n tilanteessakin se on äijän asia vanhempiensa kanssa sopia, että vaimoke tulee lapsineen ja kysellä tartteeko jotain. En usko että KUKAAN menee riemusta kiljuen puolituttujen appivanhempien luo hengailemaan ja syömään, kyllä se mitä luultavimmin tapahtuu avokkia tai avopuolisoa miellyttääkseen tai ainakin hänen toiveestaan...
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 19:31"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 19:11"]
[/quote]
Ootko sä ihan hullu?? Itse olen naimisissa, mutta jos eroaisin, niin tasan tarkkaan sekä minä että mieheni pidettäisiin lapsia silloin kun olisi vuoro, ja jos uuden puolison elämään lapset eivät sopisi, niin uusi puoliso saisi lähteä kalppimaan! Ei lasten kuulukaan olla mitään pelinappuloita, mitä työnnetään syrjään. Kyllä yksinhuoltajan tai ylipäätään kenen tahansa, joka on isä tai äiti, kanssa seurustelu tarkoittaa sitä, että ne lapset hyväksytään mukaan ja osaksi kuviota.
Oot kyllä tosi kamalan kuulonen ihminen. Ja tuossa ap:n tilanteessakin se on äijän asia vanhempiensa kanssa sopia, että vaimoke tulee lapsineen ja kysellä tartteeko jotain. En usko että KUKAAN menee riemusta kiljuen puolituttujen appivanhempien luo hengailemaan ja syömään, kyllä se mitä luultavimmin tapahtuu avokkia tai avopuolisoa miellyttääkseen tai ainakin hänen toiveestaan...
[/quote]
Meillä tuo on onnistuttu välttämään sillä, että kutsukirjeessä on vain veljen nimi. Ei oteta sitä riskiä, että elättinaisensa lapset tunkevat meidän kivoihin juhliin. Hyvin on toiminut, veli tulee ilman puolisoa ja kaikki ovat tyytyväisiä.
"Appiukko" tässä terve! Sitä vaan tulin sanomaan, että me emme anopin kanssa pidä sinusta ahne, wt-horo-elätti joka et muuta elämässäsi tehnyt kuin puskenut lapsia ulos ja vikitellyt miehiä. Jos käyttäydyt nöyrästi, et ramppaa täällä kestittävänä jatkuvasti ja kohtelet poikaamme hyvin voimme pysyä sivistyneissä väleissä. Jos alat elämöimään tai muuten käytöksesi ärsyttää meitä, niin teemme kaikkemme, että poikamme tajuaa minkä virheen on tekemässä. Me teemme elämästäsi helvettiä.
Voi luoja. Onneksi mulla on anoppila, jossa pistetään aina parasta pöytään ja tiedustellaan vielä ennakkoon, halutaanko jotain erityistä. Ikinä ei tulisi itse mieleen kertoa vieraille paljonko rahaa tarjottaviin on mennyt. Äärimmäisen moukkamaista.