Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"appiukon" huumoria (minä olen loukkaantunut)

Vierailija
29.07.2013 |

Hei!

Olimme anoppilassa muutaman päivän. Appiukko oli sitten vähän ottanut ja kertoi, miten Aija oli ostanut meitä varten 700 € ruokaa. (Mikä ei edes ollut totta, tarjolla kunnon perusruokaa, mutta ei mitään paratiisiherkkua kuitenkaan). Kun olimme lähdössä, mieheni kysyi minulta, että otanko juotavaa. Appi totesi tähän, "ota, se on ilmaista".

Olenko minä vain kypsymätön nipo vai oletteko samaa mieltä kanssani, TÖRKEÄÄ. Miehelläni ei ole lapsia, minulla on kaksi. Tuli tunne, että menen sinne lapsineni soluilemaan heidän ruokiaan. Ii tku tuli eilen, kun tulimme kotiin.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne varmaan syö tavallisesti jotain leipää, voita perunaa ja nötköttiä kaiket päivät? Sitten, kun tulee vieraita, lasku tietysti hämmentää. Vie seuraavalla kerralla jotain tuliaisia kassillinen, muuttuuko ääni kellossa?

Vierailija
22/88 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella mauton "vitsi".

Mutta toisaalta, jos on oikeasti vitsi, niin vähän vaikea myös reagoida tekemättä itseään taas appiukon silmissä huumorintajuttomaksi niuhoksi, joka taas huonontaisi selkeästi välejä.

Lisäksi appiukko ottaisi luultavasti taas siitä ilon irti "syöhän nyt vaan, ei me pahastuta, ethän sinäkään pahastu, hehheh...".

Ehkä tossa kohtaa olisi paras yrittää vaan unohtaa ja katsoa miten käyttäytyy seuraavalla kerralla. Jos taas heittää jotain yhtä laadukasta "vitsiä", niin sitten reagoi siihen sillä hetkellä tai siis sovitte miehen kanssa, että puuttuu siihen samantien ja vieläpä tiukasti.

Eli typerää ja ikävää, mutta tulevaisuuden kannalta ehkä parasta, että tällä kertaa päästät toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 13:45"]

Suomalaista vieraanvaraisuutta pahimmillaan, kerrotaan vieraille, että kalliiksi tuli :/

[/quote]

Joo. Ei saatana sentään.

Vierailija
24/88 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mun 66-v isän tapaista huumoria. Ei se sillä mitään varsinaisesti tarkoita. Olisi ällistynyt, jos asian ottaisi pahastuneena esille.

Vierailija
25/88 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Syökö miniä vai annetaanko kissalle?" oli kommentti, josta äitini loukkaantui aikoinaan. Mummi totesi hänelle tuon useita kertoja. Mukava mummi meille lapsenlapsille, mutta miniä saattoi ärsyttää häntä.

Vierailija
26/88 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet nipo. Etkö ymmärrä huumoria? Jos taas syöminen on heille ongelma, niin sitten te syötte liikaa ja olette liian kauan passattavana. Tosin täytyy itsekin myöntää, että kyllä mua ärsyttäisi, jos mun poika löytäisi "lapsellisen" naisen ja koko porukkaa saisi passata päivätolkulla. Rehellisesti sanottuna en jaksaisi vieraita lapsia kovin pitkää aikaa. omat on omia ja miniäkin aikuisena ihmisenä menisi. Pitäisi sitten siinä olla kovin iloinen ja innostunut lapsista, jotka on aika yhdentekeviä. En mä omiakaan sukulaislapsia jaksaisi montaa päivää palvella.

Vierailija
27/88 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, jonka mielestä tuossa ei ollut mitään ihmeellistä.

Juuri noin sitä sanotaan, kun tutumpi väki tulee turhan pitkäksi ajaksi käymään eli kerrotaan, että olette tervetulleita, teille on hankittu ruokaakin melkein tonnilla. Se on kuulkaa kehumista eikä pihiyttä: vieras saa parasta, mitä meillä on tarjota!

Ja tuo juomisen "ota, se on ilmaista" on niin ikivanha vitsi, että se alkaa taas naurattaa. Sanoiko appi myös keksilautasta ojentaen, että "ota toinen, ei se sinussa näy" ja "ota kolmas, ei meillä lasketa"? Ja totesiko anoppi, että "jos ei koira syö, annetaan miniälle"?

Vierailija
28/88 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 14:53"]

Juuri noin sitä sanotaan, kun tutumpi väki tulee turhan pitkäksi ajaksi käymään eli kerrotaan, että olette tervetulleita, teille on hankittu ruokaakin melkein tonnilla. Se on kuulkaa kehumista eikä pihiyttä: vieras saa parasta, mitä meillä on tarjota!

Ja tuo juomisen "ota, se on ilmaista" on niin ikivanha vitsi, että se alkaa taas naurattaa. Sanoiko appi myös keksilautasta ojentaen, että "ota toinen, ei se sinussa näy" ja "ota kolmas, ei meillä lasketa"? Ja totesiko anoppi, että "jos ei koira syö, annetaan miniälle"?

[/quote]

Mä en kyllä ikinä sano ruokien kustannuksista mitään vieraille, ja meillä käy lähinnä tuttuja vieraita (lisään tähän vielä, että meillä käy varmasti keskivertoa enemmän yö- ja viikonloppuvieraita). Mun mielestä rahasta puhuminen edes leikillään on oiva keino saada vieraat tuntemaan itsensä taakaksi.

Kustannuksista voidaan puhua sitten, jos niitä jaetaan tai esim. siinä tilanteessa, ettei ole varaa kestitä vieraita kuin hyvin askeettisesti. Siinä ei ole mitään kiusallista.

Vierailija
29/88 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 14:06"]

"Syökö miniä vai annetaanko kissalle?" oli kommentti, josta äitini loukkaantui aikoinaan. Mummi totesi hänelle tuon useita kertoja. Mukava mummi meille lapsenlapsille, mutta miniä saattoi ärsyttää häntä.

[/quote]

Buahahahah :-DD

Vierailija
30/88 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 13:35"]

Ja jos olitte "muutaman" päivän, niin oliko se esim. 4 päivää? Kaksi lämmintä ateriaa päivässä 6 hengelle maksaa kuitenkin aika paljon. Siis jos on filettä tai paistia tai kalaa.

Yhden hengen ruuat päivässä (aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala) maksaa ehkä 20 e? Silloin se olisi päivässä teidän perheestä 80 e. Ja jos olitte vaikka sen 4 päivää niin onhan se jo 320 e. Ja se on vain perusruokaa, leipää ja maitoa.

[/quote]

Meinaat sitten, että esim. meillä (2 aikuista ja 4 lasta) menee kuukaudessa ruokaan rahaa reilusti yli 3000€..? Ja nuo tietysti vain siihen perusruokaan, maitoon ja leipään! 

Hieman nyt järkeä puheisiin, tai sitten ainakin kiinnostaisi tietää mitä ihmettä sinä käsität perusruoalla ja millaista leipää ja maitoa teillä oikein syödään!

Todellisuudessa meidän ruokakauppalaskumme on noin 1000€ kuukaudessa, ja siihen sisältyy pesuaineet, vaipat, koiranruoat, harrastusvälineitä, vaatteita ym. Päivää/henkeä kohden se tekee noin vitosen. Ja siitä vielä kaikki ylimääräinen pois! 

Ap: todellakin oli törkeää käytöstä appiukolta, en menisi enää kylään. Jos tahtoo maksun siitä, että tulemme kylään niin fine, mutta kyllä aikuisen ihmisen pitää se pystyä sanomaan päin naamaa eikä vihjailla ja nurista seläntakana.

Vierailija
31/88 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No, jos ei ole koskaan oppinut käytöstapoja, sitten tuossa ei varmaan olekaan mitään ihmeellistä.

Vierailija
32/88 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 13:35"]

Ja jos olitte "muutaman" päivän, niin oliko se esim. 4 päivää? Kaksi lämmintä ateriaa päivässä 6 hengelle maksaa kuitenkin aika paljon. Siis jos on filettä tai paistia tai kalaa.

Yhden hengen ruuat päivässä (aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala) maksaa ehkä 20 e? Silloin se olisi päivässä teidän perheestä 80 e. Ja jos olitte vaikka sen 4 päivää niin onhan se jo 320 e. Ja se on vain perusruokaa, leipää ja maitoa.

[/quote] Sinulla ei taida olla perhettä? 20 eurolla ruokkii nelihenkisen perheen koko päiväksi. Olisi aika huisaa jos yksineläjällä menisi ruokaan 600 euroa kuussa, siis kotona tehtyyn perusruokaan ja nelihenkisellä perheellä siis 2400 euroa. Siinä olisi marttojen neuvot paikallaan.

Vierailija
33/88 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Voi ei, olen itsekin käyttänyt noita "vitsejä". Kamalaa jos joku on vaikka veden ilmaisuudesta vetänyt herneen nenuun. Meidän suvussa lähes aina sanotaan että ota kolmas, ei meillä lasketa.

Vierailija
34/88 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muakaan huvittaisi ruokkia jonkun tuntemattoman kulkujätkän mukeloita.

Vierailija
35/88 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua kyllä näitä loukkaantumisia, mutta enhän voi tietää alkuperäisen tilannetta. Jos appiukko sanoisi mulle, että ruokaa on ostettu 700 e niin sanoisin   vaan että tervetuloa meille sitten syömään 800 e ruokaa. Jos tokaisisi, että ota nyt juotavaa kun on ilmaista niin pyytäisin varmaan koko pullon mukaani. Niin vaan meillä ihmisillä on eri huumorintaju.

Vierailija
36/88 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vaihtoehtoa: AP panee pöydän yhtä koreaksi kuten apella ja anopillakin oli, mutta jättää sitten kyläilyt ja kutsumiset molemmin puolin. Ehkäpä ymmärtävät mitä menettävät ilkeillessään. Mikäli huomasivat olevansa ilkeitä.

Tai sitten, aloitat uudenlaisen tavan kattaa vieraille. Pöydän voi kattaa pienelläkin budjetilla niin, ettei se ahdista nuukempaa perheenjäsentä. Vaikka vanhempi sukupolvi vaikuttaa vauraalta, omaisuus on kertynyt vyötä kiristämällä. Varsinkin naiset haluavat hemmotella ja kattaa pöydän upeammin kuin miehet, joita lasku sekä huvittaa ja ärsyttää, ja ruokalaskun takia syntyy outoja vitsejä ja tunnelma latistuu. 

Mieheni sanoi kerran kylästä lähdettyämme, että katso nyt miten maistuvat piiraat tonnikalasta ja yrteistä; tarjoilut aivan eri hintaluokkaa kuin meillä, mutta todella maistuvia. Pääasia on, että ihmiset kokoontuvat ja ovat yhdessä.

Vierailija
37/88 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 13:32"]Yleensä valmiita ruokia, jotka tarvitsee vain lämmittää.

[/quote]

Jos tässä joku on TÖRKEÄÄ niin tuo. Mun anoppi loukkaantuisi ihan taatusti ja niin minäkin jos joku tulis valmisruokien kanssa kylään.

Käymme anopilla suht usein viikonloppuja ja ruokaa emme ole koskaan vieneet. Kahvia, leipää, kesällä grillattavaa kylläkin saatamme viedä jne. Sitten kun he ovat meillä niin saavat ihan vapaasti syödä :D

Vierailija
38/88 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 16:08"]

Mä en tajua kyllä näitä loukkaantumisia, mutta enhän voi tietää alkuperäisen tilannetta. Jos appiukko sanoisi mulle, että ruokaa on ostettu 700 e niin sanoisin   vaan että tervetuloa meille sitten syömään 800 e ruokaa. Jos tokaisisi, että ota nyt juotavaa kun on ilmaista niin pyytäisin varmaan koko pullon mukaani. Niin vaan meillä ihmisillä on eri huumorintaju.

[/quote]

Oli huumorintajut millaisia tahansa, rahasta puhumalla saadaan harvoin hyvää huumoria aikaan - ja siinä harvoin on kyse pelkästä vitsistä.

Typeriin töksäytyksiin voi tietenkin suhtautua huumorilla, mutta sei ei silti poista niiden asiattomuutta.

Vierailija
39/88 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös ennen kylään lähtöä kysyä, että tuommeko jotain tullessamme. Jos vastaus on ei, silloin ei pitäisi tulla kuittailua hankittujen ruokien hinnoista. Ruokalasku on ostajan vastuulla.

Vierailija
40/88 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette te huumorintajuttomia ihmisiä! O_o Oikein hakemalla haette aihetta loukkaantua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi