Normaali ruumiinlämpösi?
Ois mielenkiintosta kuulla, mikä ihmisillä yleensä on normaali lämpö. Mulle tosi moni sanonu että ne on ihan kanttuvei kun lämpöä vähän päälle 37. Mulla puolestaan peruslämpö on 37-37,2.
Kommentit (20)
Sikäli, kun mittarin tuloksiin on uskominen, 36 asteen molemmin puolin. Aamulämpö on 35 asteen puolella.
37.5-37.7. Tämä siis korvasta. Jos menee yli 37.8, alkaa päätä koskemaan. Joskus selvitelty mutta vikaa ei löytynyt. Jatkuva väsymys kyllä jo montakymmentä vuotta...
36.4 taitaa olla yleensä. 37 on mulla jo kuume, silloin on kipeä olo.
N. 36 astetta. Monesti allekin tuon.
Jotain 36,8-37,6. Riippuu mittarista ja mistä mitataan.
36,4. Ja heti kun lämpö nousee yli 37, olo on todella kipeä.
Eli useemmalla alle 37 tähän mennessä! Itselläni siis vähintään se 37, kerran kun olin useamman kuukauden toisella paikkakunnalla töissä, peruslämpö oli 36,4-36,6. Sitten kun palasin omaan kaupunkiin omaan vanhaan asuntoon, lämpö palasi takaisin 37 hiljalleen (tais olla kyllä joku viikko vain). Pakostikin pistää miettimään että mitä mun kotikaupungissa/kodissa/vakiympyröissäni on vikana :D
36.4 - 37 ja olen todella kipeä...
36 se on aina näyttänyt kun olen terveenä mitannut. Mulla kyllä tulee vetämätön olo heti jos on 37, eli huomaan eron selvästi.
Voisin lisätä, että itse siis olen mittaillut useammalla mittarilla ja samoja mittareita on käyttäny muutkin, mulla näyttää sen (yli) 37 ja muilla saattanu näyttää alle 36 sama mittari. ( Joskus epäilin omaa lämpöäni, että johtuuko korkeahko tulos vain mittarista)
Vosikoha korkeampi peruslämpö johtua jostain kroonisesta infektiosta, kun nuorena mulla peruslämpö oli 36,6
Ap
36,6-37,2. Aamulla vähemmän, illalla enemmän. Jos tulen kunnolla kipeäksi, mulla nousee ihan reippaasti kuumetta.
36.9-37.0 otsadigitaalilla. Muuta ei pysty sanomaan.
36,4. Kun lämpö on 37> oloni on hyvinkin kuumeinen ja vetämätön.