Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvakuume: odotanko vielä..?

Vierailija
29.07.2013 |

Olen 30v ja miesystäväni 40v. Olemme seurustelleet 8kk jonka ajan olleet tiiviisti keskenämme alusta saakka. Yhteinen asunto on ostettu loppukeväästä. Kummallakaan ei ole lapsia. On vakituiset työt, elämä mallillaan, kaikki on mennyt hyvin ja uskomme tuntevamme toisemme hyvin.

Olen vanahanaikainen nainen ja olen aina ollut sitä mieltä, että haluan naimisiin ennen perheen perustamista. Mies haluaisi jo heti lapsia, itse odotan kosintaa. Mies odottelee varmaankin oikeaa hetkeä. Nyt kesän aikana on vana tullut mieletön vauvakuume. Mietin jatkuvasti vauvoja ja ajatus pyörii mielessäni. Mitä jos siltikin jättäisi ehkäisyn pois ja antaisi lapsen tulla jos on tullakseen?

Tiedän ettemme ole nuoria enää ja biologinen kellokin tikittää, MUTTA siltikin tuntuu väärältä järjestykseltä "tehdä" perhe ensin. Hääpaikat ja kirkotkin on mennyt varmaankin jo ensikesälle ja ostimme juuri asunnon joten häiden järjestäminenkin olisi iso investointi heti ensi kesälle. Pitäisikö minun pitää pääni ja odotella kosintaa ja häitä vai antaa mennä ja jättää ehkäisy pois vaikka olemme olleet vasta alle vuoden yhdessä? Huononeekohan hedelmällisyyskin 1-2 vuodessa paljon tässä iässä...? Olen tottunut miettimään kaiken aina harkiten ja nyt on pää sekaisin (vauva)ajatuksista... eihän se lapsikaan välttämättä heti edes tulisi. Mutta pelkään että häät sitten siirtyvät vauva-aikana enkä haluaisi olla hirveän vanha häissäni. Mies olisi valmis jättämään ehkäisyn pois heti. Mitä SINÄ tekisit tilanteessani vai oletko ollut samanlaisessa tilanteessa?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 15:17"]

Voin kyllä sanoa, että teillä vielä love vaihe menossa. Eli aivan liian aikaista lapsien hankintaan. Tosin mieheltäs se juna meni jo, ihan pappa jo muutenkin.

[/quote]

Miten niin mieheltäni juna meni jo? Onkohan se mieheni vika jos ei ole osunut kohdalle sellaista naista jonka kanssa haluaa perheen perustaa? Onneksi odotimme toisiamme ja löysin miehen jolla ei vielä tämän ikäisenä ole lapsia ja avioliittoja takana. Onko 40 vuotias nainenkin jo mummo mielestäsi? Mielummin vastuullinen ja perheeseen sitoutuva 40 vuotias mies kuin nuorempi jolla vielä menojalka vipattaa.

Vierailija
22/22 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi ainakaan mennä sanomaan että pidä tälläiset tai tuollaiset häät. Jokainen pitää omanlaisensa! Ei kirkkohäät ole tarkoitettu nuorille ja tosiaan pappi tulee (jos tahtoo niin tehdä) vaikka juhlapaikalle vihkimään. 

Tampereella ei kirkkoa voi edes varata vielä jos tahtoisi vaikkapa kirkon lokakuulle 2014. Se varataan aikaisintaan tämän vuoden lokakuussa. Eli tutustu oman paikkakuntasi käytäntöihin.

Minusta kannattaa lähinnä miettiä YHDESSÄ MIEHEN KANSSA miten tahdotte toimia: jos tahdot että mies kosii, niin se kannattaa sanoa. Ja siitä voi jutella ihan yleisesti vaikka katsellessanne jotain ohjelmaa että millainen kosinta olisi sun mielestä ihana.

Kyllä minäkin sanoin miehelleni että kosisi. Minusta jokainen saa tahtoa kosintaa tai kosia itse jos siltä tuntuu. Väärää on arvostella muita. Minulle tuli paha mieli kun joku sivalsi ketjussa ettää tuskin kukaan enää tänäpäivänä tahtoo sitä tai tota. Jaaha. Että noin minunkin haluni sinä tiedät.. :( Mikä sinä olet murskaamaan toisien haaveet?

Jos sinulle on tärkeää mennä naimisiin niin teidän kuuluu miettiä miten toimitte ja miettiä voiko toinen tehdä mikä tekee kumppanin onnelliseksi jos joku on yhdelle "ihan sama".

Häistä voi tehdä omanlaiset ja halvallakin pääsee. Eri asia sitten on mitä hääpari itse tahtoo. Ja jos miehestä on ihan sama ja se mennäänkö vielä naimisiin vai myöhemmin niin saattaa silti tahtoa jotain erityistä kun sen aika tulee. Ei kaikki miehetkään tahdo että mennään sitten jossain möksällä hyttysten syötävänä halvalla vihille parin kaverin kanssa juhlien vaikka jonkun mielestä se on hänen unelmien tapa.

Minusta on ihan tyhmää alkaa neuvomaan miten pari voisi/kuuluisi toimia, koska vaikka ap itse tahtoo jotain niin ongelma muodostuu jos mies ei vaikka tahdo. Ei rantahäät vaan ole kaikkien makuun ja kaikilla ei ole tarvetta mennä naimisiin: kirkossa tai maistraatissa. 

Olen itse äskettäin mennyt kirkossa vihille ja minä en menisi maistraatissa vihille. Kaikista viimesimpänä menisin maistraatissa ensin ja sitten kirkossa. Joku taas tekee niin ja se on ihan hänen asiansa ja varmasti hienoa mutta ei ihmiset voi lähteä sanomaan miten kuuluu toivoa ja tehdä.

Jos jotain pitää tehdä niin jutella miehensä kanssa ja tehdä se oma kanta toiselle selväksi jossain muodossa.

Vaikka jättäisit ehkäsyn pois niin voisitte silti mennä naimisiin vaikka ennen lapsen syntymää.

Omiin häihin meni 10 000 euroa. Ruoka oli kallein hankinta, sitten paikka, juoma ja vaatteet kolmantena, musiikki ja kuvaaja, kampaus ja muu sälä, hääsviitti, kuljetus ja koristelu pienellä budjetilla, saman verran taisi mennä kutsuihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan