Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa jotkut potilaat.

Vierailija
29.07.2013 |

Tänään taas sai pelätä että käykö huutaja päälle vai soittaako vain suutaan. Vituttaa että jotkut (pieni vähemmistö) ei tajua, että vaikka paljon potilaita ei ole näkyvillä, huoneissa voi maata kymmeniä lääkäriä odottavia potilaita. Sitten vingutaan ja rähistään kun on tikku ollut sormessa jo viisi tuntia eikä sitä vieläkään ole kukaan ehtinyt nypätä pois. Eikä mene kaaliin, että KIIRETAPAUKSET HOIDETAAN ENSIN vaikka olisit odottanut jo puoli päivää tikkuinesi. 

Saattaisi olla aika paljon isommat verot Suomessa, jos kaikki potilaat hoidettaisiin vuorokauden aikaan katsomatta välittömästi julkisin varoin.

Kommentit (211)

Vierailija
1/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda alaa

Vierailija
2/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 00:29"]Vaihda alaa[/quote] tai sori, työpaikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vituttaa kans. Pelkäänkin aggressiivisia potilaita ja aivan erityisen paljon sekavia aggressiivisia potilaita, heidän toimintansa ei ole millään tavalla ennakoitavissa eikä hallittavissa. Enkä voi tajuta sitä, että jotkut potilaat tekevät valittamisesta taiteenlajin; ihan sama miten hyvin yrittää hoitaa ja kuinka ystävällisesti yrittää palvella, aina menee pieleen eikä potilas ota itse mitään vastuuta vuorovaikutuksesta tai omasta tilanteestaan.

Toisaalta kun on itse odottanut tuntikausia päivystyksessä sairaan lapsen kanssa unettoman yön jälkeen, tai kun on odottanut tuntikausia verioksentamisen ja vatsakipujen vuoksi niin alkaa ymmärtää, että odottaminen ei ole oikein lystiä eikä mua lohduta yhtään se, että joku potilas voi olla vielä muakin kiireisempi, kun mulla itselläni tai lapsellani on hätä. En mä silti rähise. Mutta että kummin vain, hoitajana tai potilaana, aina vituttaa ;)

Vierailija
4/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se tuntuu olevan nykyään joka puolella! Liian vähän rahaa, liian vähän työntekijöitä ja hurjasti kasautuvia tehtäviä.

Vierailija
5/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 00:33"]

Mua vituttaa kans. Pelkäänkin aggressiivisia potilaita ja aivan erityisen paljon sekavia aggressiivisia potilaita, heidän toimintansa ei ole millään tavalla ennakoitavissa eikä hallittavissa. Enkä voi tajuta sitä, että jotkut potilaat tekevät valittamisesta taiteenlajin; ihan sama miten hyvin yrittää hoitaa ja kuinka ystävällisesti yrittää palvella, aina menee pieleen eikä potilas ota itse mitään vastuuta vuorovaikutuksesta tai omasta tilanteestaan.

Toisaalta kun on itse odottanut tuntikausia päivystyksessä sairaan lapsen kanssa unettoman yön jälkeen, tai kun on odottanut tuntikausia verioksentamisen ja vatsakipujen vuoksi niin alkaa ymmärtää, että odottaminen ei ole oikein lystiä eikä mua lohduta yhtään se, että joku potilas voi olla vielä muakin kiireisempi, kun mulla itselläni tai lapsellani on hätä. En mä silti rähise. Mutta että kummin vain, hoitajana tai potilaana, aina vituttaa ;)

[/quote]

Noni, tässä vähän näkökulma avartunu. Johtuuko empaatisuus siitä että on hoitaja tässä äänessä?

Vierailija
6/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 00:33"]

[/quote]

Noni, tässä vähän näkökulma avartunu. Johtuuko empaatisuus siitä että on hoitaja tässä äänessä?

Vierailija
7/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalle pitäisi olla psykologiset testit  - ja paljon asiakaspalvelukoulutusta.

Vierailija
8/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olkaapa ite siellä hoitoalalla empaattisina kun juoksette kieli vyön alla ja koitatte parhaanne mukaan auttaa kaikkia ja joudutte liiankin usein pelkäämään oman turvallisuutenne puolesta ja yhdessä huoneessa on elvytystilanne, toisessa kannabispsykoosi, kolmannessa sydänkohtaus, neljännessä puukotuksen uhri ja 15h vuoron päätteeksi joku tulee karjumaan naama punaisena jostain tikusta sormessa.

Vierailija
9/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalle on psykologiset testit. Ihmisiä ne hoitoalan ihmisetkin on ja saa niitäkin joskus vituttaa.

Vierailija
10/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihda alaa, sillä olen unelmatyössäni, jossa suurin on mukavaa hommaa. Tänään vitutti ja ihmetyttää miten jotkut kehtaa olla niin röyhkeitä. Yleensä ne, joilla on suurin hätä, ei valita, ja moni muukin sairas käyttäytyy ihan sivistyneesti, vaikka odotus ottaisikin pannuun. Mutta sitten nämä hullut räyhääjät... Mullehetikaikkinyt. Ihan kuin kiusallamme odotuttaisimme joitakin potilaita vain nähdäksemme heidän ärsyyntyvän! Ap

Vierailija
11/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten niissäkin on tyritty, koska alalla on niin paljon tuota kuonaa.

Vierailija
12/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 00:38"]

Hoitoalalle pitäisi olla psykologiset testit  - ja paljon asiakaspalvelukoulutusta.

[/quote]

Silloin ainakin oli psykologiset testit kun itse hain. Eli ihan olen niistä läpi päässyt. Ehkäpä ne testit sitten seulovat sinne vääränlaisia tyyppejä?

Suurin osa potilaista on tavallisia, mukavia, heillä on realistiset odotukset ja he ovat joustavia ja ymmärtävät tilanteita. Mutta ne äänekkäimmät, ilkeimmät, vaativimmat ja katkerimmat tuppaavat jäämään mieleen.

Mistähän se muuten johtuu, että ei meille ainakaan tarjota "asiakaspalvelukoulutusta" mutta väkivaltatilanteiden hallintakoulutusta kyllä tarjotaan säännöllisesti?

4

Vierailija
13/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Asiakaspalvelutaidot todella puuttuvat.

Vierailija
14/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi päivä tässä ketutti niin paljon yksi kriittisesti sairas potilas (usean elintoiminnon vakava häiriö), joka vain **ttuili kun yritin kanyloida olemattomia suonia ties kuinka kauan tulikuumassa eristyshuoneessa kaikki muovikamppeet päällä. Marisi ja nurisi, yritti käpälöidä, *HUOH*. Oli pakko sanoa sille lopulta, että jos saisin valita, niin enpä tässä olisi sinua kiusaamassa, vaan tuolla pihalla ottamassa aurinkoa... Mutta näitä vielä jaksan kuitenki ymmärtää, ei sitä sairaana ja kipeänä ole mukava olla ja se saattaa purkautua tuolla tavalla (tosin se käpälöinti menee jo yli). Sen sijaan nuo "tänään nousi kuume 37.6 ja olen odottanut jo tunnin täällä" -nurisijat kyrsii joskus todella paljon...

Vierailija
15/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 00:43"]

Hoitoalalle on psykologiset testit. Ihmisiä ne hoitoalan ihmisetkin on ja saa niitäkin joskus vituttaa.

[/quote]

Lääkäreille ei ole. Sais olla.

Vierailija
16/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ottaa joskus potilaat päähän. Minusta sellainen hoitaja, jolla ei koskaan kukaan ottaisi päähän olisi hieman epänormaali ja jopa vaarallinen. Tavallista, tervettä ihmistä harmittaa monikin asia. Tavallinen ja terve ihminen osaa tehdä ja vaivautuu tekemään siitä huolimatta  työnsä mahdollisimman hyvin (Resurssien vaatimissa rajoissa toki.)

Vierailija
17/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 00:53"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 00:43"]

[/quote]

Lääkäreille ei ole. Sais olla.

[/quote]

Psykologina voin todeta että ne testit nykyisellä tavalla toteutettuna on ihan kakkaa, eikä niillä kyllä seulota yhtään mitään, konsulttifirmat vaan vetää niistä hyvät rahat. Totean myös, että kaikkia saa joskus vituttaa, varsinkin hoitoalan ihmisiä. Ja sen saa joskus sanoa ääneenkin, eikä se välttämättä silti potilaille näy mitenkään. Ja varmasti on myös ikäviä kokemuksia kaikilla terveydenhuollosta, mutta se on eri asia.

Vierailija
18/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajien valitukset vielä jollain lailla ymmärrän, mutta lääkäreiden en. Tai siis, siinä mielessä että tottakai on ikävää työskennellä ikävissä olosuhteissa ja saahan siitä sanoa. Mutta yleisesti ottaen lääkärit itse nurisee niin älyttömistä asioista kun ollaan vieraannuttu täysin siitä millaista monilla on työssään. Lääkäriliitto pitää kyllä huolen teistä. Työtä on monenlaista, vapaasti valitsemaan ottaakko paljon vai vähän, haastetta vai rauhallista, rahahommia vai jotain muuten antoisaa jnejne.. Oikeesti ette voi tätä kiistää. Eli älkää itekään pienistä valittako vaan lähtekää lätkimään jos ei kiinnosta. Teillä kun on siihen mahdollisuus. 2 ja 3

Vierailija
19/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh 2, ei elämä ole noin mustavalkoista. Jos minua joskus jokin asia työssäni vituttaa, niin ei se silti tarkoita ettkö koko työ olisi niin hirveää, etten sitä haluaisi lainkaan tehdä. Päin vastoin, olen unelmatyössäni, mutta koska maailma ei ole täydellinen, niin tälläkin työpaikalla on asioita, jotka joskus vituttavat. Kiitos teille jotka ymmärrätte. Ja puolustatte oikeutta tuntea ketutusta ja sanoa se ääneen. Potilaille en kyllä koskaan suoraan sitä sano. Ap

Vierailija
20/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ette sano niin, muTta kyllä se teidän työntekonne on sitä tasoa että jessus. Hyvä palkka, ei vastuuta, täydellinen holtittomuud sallittua ja jatkuva rutina. Grow up.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan