Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa jotkut potilaat.

Vierailija
29.07.2013 |

Tänään taas sai pelätä että käykö huutaja päälle vai soittaako vain suutaan. Vituttaa että jotkut (pieni vähemmistö) ei tajua, että vaikka paljon potilaita ei ole näkyvillä, huoneissa voi maata kymmeniä lääkäriä odottavia potilaita. Sitten vingutaan ja rähistään kun on tikku ollut sormessa jo viisi tuntia eikä sitä vieläkään ole kukaan ehtinyt nypätä pois. Eikä mene kaaliin, että KIIRETAPAUKSET HOIDETAAN ENSIN vaikka olisit odottanut jo puoli päivää tikkuinesi. 

Saattaisi olla aika paljon isommat verot Suomessa, jos kaikki potilaat hoidettaisiin vuorokauden aikaan katsomatta välittömästi julkisin varoin.

Kommentit (211)

Vierailija
21/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 01:05"]

Höh 2, ei elämä ole noin mustavalkoista. Jos minua joskus jokin asia työssäni vituttaa, niin ei se silti tarkoita ettkö koko työ olisi niin hirveää, etten sitä haluaisi lainkaan tehdä. Päin vastoin, olen unelmatyössäni, mutta koska maailma ei ole täydellinen, niin tälläkin työpaikalla on asioita, jotka joskus vituttavat. Kiitos teille jotka ymmärrätte. Ja puolustatte oikeutta tuntea ketutusta ja sanoa se ääneen. Potilaille en kyllä koskaan suoraan sitä sano. Ap

[/quote]

Juu mut kannattaa miettiä vaan et valittaako itekin pienistä. Jos valittajat meinaan nyppii. Joskus se et muistaa miten hyvin omat asiat on, auttaa pääsemään tututuksen yli. Muistaakseni mäkin puolustin oikeutta tuntea mitä lie tututusta sitten onkaan. mutta ne potilaat huomaa sen kyllä, sanoi sen ääneen tai ei. 2 jne

Vierailija
22/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Myönnän että taisin olla vähän epäreilu. En voi näillä tiedoilla tuomita tai arvostella ap:ta. Sori vaan. Jotenkin vaan olen niin täynnä just näitten "oikeasta elämästä" vieraantuneiden lääkäreiden ylimielisiä puheita, joita jatkuvasti kuuluu, mut hyviäkin lääkäreitä on paljon! Yks sellanen pötköttää tossa vieressä ;) öitä. 2 jne..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös miettiä sitä, mistä valittaa. Kaikki on suhteellista, kannattaa muistaa myös se, miten rankkaa on olla hoitaja tai lääkäri, ja saako sitä hyvää palvelua huutamalla jostain tikusta sormessa. Jokainen normaali ihminen ymmärtää että siellä on vähän isompiakin asioita todennäköisesti meneillään. Yleensäkään olemalla veemäinen ei saa mitään hyvää itselleen.

Vierailija
24/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten hemmetin rankkaa se nyt oikein sitten on?? 

Vierailija
25/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei musta ole rankkaa olla hoitaja. Hoitajana on mukavaa, noin useimmiten. Silti vituttaa joskus, ja se oli tämän ketjun aihe. Tiedätkö kakkonen, että ensimmäinen huoleni räyhäävän potilaan kohdalla ei ole se, että huomaakohan se jos minua nyt vituttaa? Ensimmäinen huoleni on se, että miten pääsen pakenemaan, jos se käy päälle. Minusta se ei ole pikku asioista valittamista. Kyrsii tuollainen ylimielinen asenne sinultakin, vaikka onneksi toki seuraavassa viestissäsi tajuatkin olleesi epäreilu. Ap

Vierailija
26/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etköhän sinä pääse. Kamalaa liioittelua. Voi voi.

Vierailija
27/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 01:38"]

No etköhän sinä pääse. Kamalaa liioittelua. Voi voi.

[/quote]

Taisi olla tikku liian monta tuntia sormessa ja ambulanssikin niin hidas kyyditessään, edes vilkkuvaloja päälle pistäneet?

Vierailija
28/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi jäädä sumppitauko vain kolmeen tuntiin ja näit vahingossa leveän perseesi peilistä niissä epäpukevissa työhousuissa.

Vierailija
29/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 01:53"]

Taisi jäädä sumppitauko vain kolmeen tuntiin ja näit vahingossa leveän perseesi peilistä niissä epäpukevissa työhousuissa.

[/quote]

Jasso, laardilla alkoi vituttaa kun nätti hoitaja ei nypännyt tikkua heti kättelyssä kun ovesta sisään kävi. Eikä laardi tajunnut ottaa eväitä mukaan päivystykseen pitääkseen laardinsa tyytyväisenä. 

Vierailija
30/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 00:37"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 00:33"]

Mua vituttaa kans. Pelkäänkin aggressiivisia potilaita ja aivan erityisen paljon sekavia aggressiivisia potilaita, heidän toimintansa ei ole millään tavalla ennakoitavissa eikä hallittavissa. Enkä voi tajuta sitä, että jotkut potilaat tekevät valittamisesta taiteenlajin; ihan sama miten hyvin yrittää hoitaa ja kuinka ystävällisesti yrittää palvella, aina menee pieleen eikä potilas ota itse mitään vastuuta vuorovaikutuksesta tai omasta tilanteestaan.

Toisaalta kun on itse odottanut tuntikausia päivystyksessä sairaan lapsen kanssa unettoman yön jälkeen, tai kun on odottanut tuntikausia verioksentamisen ja vatsakipujen vuoksi niin alkaa ymmärtää, että odottaminen ei ole oikein lystiä eikä mua lohduta yhtään se, että joku potilas voi olla vielä muakin kiireisempi, kun mulla itselläni tai lapsellani on hätä. En mä silti rähise. Mutta että kummin vain, hoitajana tai potilaana, aina vituttaa ;)

[/quote]

Noni, tässä vähän näkökulma avartunu. Johtuuko empaatisuus siitä että on hoitaja tässä äänessä?

[/quote]

Kyllä minäkin olen ollut potilaana ja odottanut ja kokenut vaikka mitä. Mutta silti vituttaa potilaat, jotka käy päälle ja hakkaa ja potkii ja aukoo päätään.

En minäkään vedä ketään turpiin, jos minua ei nöyristellä. Miksi sitten minua saisi vetää kuonoon ilman rangaistusta siksi, että en voi tehdä lääkärin päätöksiä ja minulla ei ole toimivaltaa leikkiä Jumalaa.

Vierailija
31/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä lapsen kanssa ihan mielelläni annoin kännissä olevan verissä päin olleen ukon kännissä olevine saattajineen eräs sunnuntaiaamu mennä ensin; oma lapseni oli silloin puolitoistavuotias. Ei tullut mieleenkään kadehtia ensiapupolin väkeä silloin. 

Vierailija
32/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilaille psykologiset testit heti!!

Vierailija
33/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa ihmistyyppi "minä ekana". Tämän persoonallisuushäiriön omaavat ihmiset eivät kykene ymmärtämään, etteivät muut ihmiset ole syntyneet häntä palvelemaan. Jos kaupassa on hänen mielestään liian pitkä jono hän huutaa "Avatkaa lisää kassoja!" (takahuoneessahan on kassaneitejä aina odottamassa tätä käskyä), sairastuttuaan nuhaan hän menee päivystykseen julkiselle jossa hän nalkuttaa "Olen ollut täällä jo tunnin, enkö voisi päästä ennen kuin tuo jalka poikki-tapaus? Vaikka rahaa olisi hän ei mene yksityiselle. Julkisissa liikennevälineissä minä eka- ihminen rynnii ensimmäisenä pysäkiltä sisään, vaikka edelliset eivät ole vielä ulkona. 

Olen muuten sitä mieltä että esim. sairaanhoitaja tai lääkäri ei ole ensisijaisesti asiakaspalvelija. Mitä siitä tulisi jos hoitsu yrittäisi miellyttää kaikkia? Deekut huutelee "Anna pilluu, huora!" niin sitten mentäisiin hoitohuoneeseen antamaan. Luulosairas huomionkipeä keski-ikäinen haluaa testauttaa kaikki mahdolliset testit joten tähän suostuttaisiin ja maksaisi maltaita jne.

Vierailija
34/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa ihmistyyppi "haa, olen saanut valtaa, olen jumala".

Vierailija
35/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tk:n aulassa odottelemassa. Sisään ryntää keski-ikää lähestyvä neiti/rouva, joka alkaa heti mesoamaan, että missä täällä saa aikaa peruttua, hänen täytyy saada tehdä se heti. Noh, joku ystävällinen osoittaa hänelle ilmoittautumisluukkua, jossa hoitaja sattuu juuri sillä hetkellä olemaan puhelimessa. Nainen vilkaisee luukkua ja ryntää käytäville, alkaa koputella kaikkiin oviin ja yrittää availla vastaanottohuoneita. Onneksi olivat lukossa, saivat muut potilaat sentään yksityisyytensä. Aikansa riehuttua nainen löytää jonkun laitoshuoltajan ja alkaa tälle selittämään tilannetta: Hän ei millään voinut odottaa lääkäriaikaansa, hänen oli käytävä yksityisellä lääkärillä, ja nyt hänen on peruttava aika. Hän ei millään voinut tehdä sitä ilmoittautumisluukulla, sillä hoitsu puhuu maratonpuhelua (tosiaan vain kävi vilkaisemassa luukulla, mahdollisesti tämä "maratonpuhelu" oli jo loppunut tässä vaiheessa) ja hänen on aivan PAKKO päästä JUURI NYT kotiin aloittamaan antibioottikuuriaan. Jätti sitten tälle laitoshuoltajalle tyyliin nimensä paperiin meiningillä "hoida sä tää juttu loppuun, mulla on parempaa tekemistä", tietenkin haukkui äänekkäästi koko julkisen terveydenhoidon palvelun samalla, ja ryntäsi kauhealla vauhdilla ulos ovista. Koko äänekäs episodi kesti kokonaisuudessaan ihan vain muutaman minuutin, mutta oli sen verran, miten sen nyt sanoisi, hämmentävä, että muut odottelijat tuijottelivat hieman noloina seiniä tämän jälkeen. En vain ymmärrä, eikö tämäkään "kiireinen" oikeasti ymmärrä, missä menee normaalin ja hyväksyttävän käytöksen raja, vaikka "vain" terveyskeskuksessa ollaankin?

Vierailija
36/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän halusi peruuttaa ajan, mikä on ihailtavaa. Tuollaista se terveyskeskuksessa juuri on. Henkilöstö juoruaa puhelimessa tai haahuilee mitään ymmärtämättöminä siellä täällä.

Vierailija
37/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi pystyyn kaikki, jotka v*ttuilevat Teboilin kassaneidille, jos näyttää olevan hiljaista ja hän istuskelee odottamassa asiakkaita? Käsi ylös ne, jotka räyhäävät päiväkodissa siitä, että lasta hakiessa NicoJosefiina pitää olla pissitetty, ruokittu ja puettu samalla hetkellä kun tulette lasta hakemaan. No entä kuinka moni huutaa kampaajalle, jos oma vuoro on hieman myöhässä ja edellinen asiakas istuu vielä tuolissa kun saavutte paikalle?

Nyt sitten kertokaa miksi hoitoalan ihmisille on lupa vittuilla, heitä voi uhkailla ja heille voi esittää vaikka minkälaisia vaatimuksia? Kyllä, olen tehnyt hoitoalan töitä, mutten tee enää. Siinä vaiheessa kun nisti on yrittänyt tartuttaa sinuun C-hepatiitin, kun "olet paskamainen huora kun et anna lääkkeitä" (joo, kyllä meidän lääkekaapista saa mitä haluat ja laitetaanko loput mukaan pussiin vai pakettiin), sinut on uhattu tappaa useita kertoja, punkin irrotus säärestä on korkeimman kiireellisyysluokan tehtävä (anteeksi, viereisessä huoneessa yritimme elvyttää hukkunutta) ja kun työvuoron lopuksi ennen kotiin fillarointia nappasin eväsjugurtin syötäväksi omaislauma haistatti paskat, kun "täällä vaan lorvitaan ja tuokin oli varmasti potilaille tarkoitettu välipala" (juu, meilläkin on ihan lain puitteissa töissä oikeus pitää taukoja, joskus sattuu vaan niin kiire vuoro, että se jää pitämättä ja kotiin on sen verran pitkä matka, että ihan syömättä en sinne asti jaksa) niin mielummin teen jotain muuta työtä, jossa voin pään aukomista kuunneltuani todeta, että a(a)siakas on hyvä ja etsii palvelunsa muualta.

Ja sen verran kannattaa tiedostaa, että ei sairaaloissa tarvitse hissutella ja olemassaoloaan anteeksi pyydellä. Kyllä me ymmärrämme että sairaus, onnettomuudet, kipu ja hätä saavat pinnan kireälle ja toiset ihmiset ihan pois tolaltaan. Mutta näemme kyllä senkin, jos elämäntapana on itkeä ja vinkua ihan kaikesta. Lähinnä sellainen  käy sääliksi, mutta joskus joku pääsee ihon alle ja jutut alkavat v*tuttaa. Varsinkin kun tietää, että ei muilla työpaikoilla sinun tarvitse olla varpaillasi, eikä sinun oleteta pystyvän toteuttamaan kaikkia vaatimuksia huudon säestämänä.

Vierailija
38/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 07:56"]

hän halusi peruuttaa ajan, mikä on ihailtavaa. Tuollaista se terveyskeskuksessa juuri on. Henkilöstö juoruaa puhelimessa tai haahuilee mitään ymmärtämättöminä siellä täällä.

[/quote]

Oletko vähän päästäsi pipi? Etkä niin vähääkään. Jankutat joka väliin vihaasi terveydenhuoltoa ja hoitajia kohtaan. Sulla on varmaan joku traumaattinen kokemus hoitajista? Veikö nätti hoitsu miehesi vai mistä ihmeestä kenkä puristaa?

Vierailija
39/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 08:39"]

Ja sen verran kannattaa tiedostaa, että ei sairaaloissa tarvitse hissutella ja olemassaoloaan anteeksi pyydellä. Kyllä me ymmärrämme että sairaus, onnettomuudet, kipu ja hätä saavat pinnan kireälle ja toiset ihmiset ihan pois tolaltaan. Mutta näemme kyllä senkin, jos elämäntapana on itkeä ja vinkua ihan kaikesta. Lähinnä sellainen  käy sääliksi, mutta joskus joku pääsee ihon alle ja jutut alkavat v*tuttaa. Varsinkin kun tietää, että ei muilla työpaikoilla sinun tarvitse olla varpaillasi, eikä sinun oleteta pystyvän toteuttamaan kaikkia vaatimuksia huudon säestämänä.

[/quote]

Tässä osuit naulan kantaan!!

Vierailija
40/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja seuraavks käsi pystyyn kaikilta hoitoala ihmisiltä jotka tekee tätä esimerkin mukaista toimantaa, mutta se oma on niin pyhä ettei heitä kohtaan saa mitään kritiikkiä esittää

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 08:39"]

Käsi pystyyn kaikki, jotka v*ttuilevat Teboilin kassaneidille, jos näyttää olevan hiljaista ja hän istuskelee odottamassa asiakkaita? Käsi ylös ne, jotka räyhäävät päiväkodissa siitä, että lasta hakiessa NicoJosefiina pitää olla pissitetty, ruokittu ja puettu samalla hetkellä kun tulette lasta hakemaan. No entä kuinka moni huutaa kampaajalle, jos oma vuoro on hieman myöhässä ja edellinen asiakas istuu vielä tuolissa kun saavutte paikalle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän