Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa jotkut potilaat.

Vierailija
29.07.2013 |

Tänään taas sai pelätä että käykö huutaja päälle vai soittaako vain suutaan. Vituttaa että jotkut (pieni vähemmistö) ei tajua, että vaikka paljon potilaita ei ole näkyvillä, huoneissa voi maata kymmeniä lääkäriä odottavia potilaita. Sitten vingutaan ja rähistään kun on tikku ollut sormessa jo viisi tuntia eikä sitä vieläkään ole kukaan ehtinyt nypätä pois. Eikä mene kaaliin, että KIIRETAPAUKSET HOIDETAAN ENSIN vaikka olisit odottanut jo puoli päivää tikkuinesi. 

Saattaisi olla aika paljon isommat verot Suomessa, jos kaikki potilaat hoidettaisiin vuorokauden aikaan katsomatta välittömästi julkisin varoin.

Kommentit (211)

Vierailija
81/211 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 15:54"]

Hoitotyössä palvellaan potilasta ja tarjotaan hänelle hoitoa hänen tarpeidensa mukaan, ei haluamisten. Potilas itse ei määrittele tarpeitaan, sen tekee lääkäri tai hoitaja, mielellään toki yhteisymmärryksessä potilaan kanssa. 

[/quote]

Kunnallisella puolella hoitajilla vain tuntuu olevan hieman kummallisia määrittelystä hoidon tarpeelle ja työskentelystä sen eteen,  että se hoito myös tapahtuisi. 

Teen keikkahommaa, joka tapahtuu luonnossa joten on sidonnainen vuorokaudenaikaan ja säätilan. Jokainen menetetty poutainen ja valoisa työtunti on minulta yli kolmekymmentä menetettyä euroa.

Heräsin aamulla viideltä järkyttävään korvasärkyyn, kokemuksesta tiesin, että korvakäytävät ovat tulehtuneet. Vaivaa oli ollut ennenkin ja normaalisti olen hoidattanut nämä yksityisellä. Terveysaseman päivystys avasi seitsemältä, lääkäriasemani vasta yhdeksältä, joten ajattelin mennä kunnalliselle, josta kuvittelin selviäväni töihin jotenkin järkevissä ajoissa.

Systeemi oli sellainen, että ensin otetaan vuoronumero terveydenhoitajalle, joka arvioi hoidon tarpeen ja laittaa lähetteen lääkärille. Olin hoitajan aamun toinen asiakas, ja hän kertoi minun tarvitsevan lääkäriä. Tästä olin täysin samaa mieltä ja minut käskettiin käytävään odottamaan, kutsutaan sitten nimellä sisään.

Istuin siellä helkatan käytävällä viisi tuntia, potilaita tuli ja meni tasaisena virtana. Lopulta menin kysymään ilmottautumisesta, että mahtaakohan kestää vielä kauan. Ylimielinen ja nyrpeältä haahka totesi, ettei minulla ole lähetettä ja hoitajien vastaanottoaika on jo loppunut. Tähän totesin, että et vittu ole tosissasi, johon haahka ryhtyi opettamaan, ettei täällä käytetä tuollaista kieltä. Kihisin raivosta, pelkästään menettämäni työaika maksoi lähes kaksisataa euroa ja apuja ei tullut. 

Aamuinen hoitsu sattui kävelemään ohi, jolloin tivasin häneltä lähetteen puuttumista. Hän totesi, ettei sitten ehkä ollut painanut entteriä. Tunnustan, että teki mieli purra jalkaan ja vetää nyrkillä naamaan. Sai sitten lopulta sormen pois peffastaan ja laitettua sen lähetteen ja pääsin lääkärille. Ei pahoitteluja, anteeksipyyntöjä siltä suunnalta, eli täältä ei sitäkään vähää. Laskun osasivat lähettää jo seuraavana päivänä, silloin entter-sormi oli poistettu ruumiinaukoista.

Puolestani tuollainen suojatyöpaikka voidaan lakkauttaa, minua ei saa sinne kuin  tajuttomana taiI kuolleena. Palautetta ammattitaidottomasta henkilökunnasta ei voi laittaa sähköisesti tai kirjallisesti, pitäisi varata aika potilasvirhekeskukseen (tms). Palaute jäi sitten suoraan sähinään.

Vierailija
82/211 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, juuri tuollaista se on. Ja sitten haetaan itselle saikkua, kun työ on niiiiin stressaavaa ja potilaat niin kamalia. Minua juoksutti yksi lääkäri ja kun lopulta hermostuin, hän alkoi itkeä ja värisevällä äänellä kysyi, että miksi minä huudan hänelle. No oiskohan siksi, että hän oli sössinyt hoitoni kanssa vuoden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/211 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää että miksi porukka luulee täällä että huutaminen, "kiikkuun vetämisen" toivottelu tai mikään muukaan hoitohenkilökuntaa solvaava käytös PARANTAISI heidän motivaatiotaan "asiakaspalveluhenkiseen hoitoon". Jos menet kunnalliselle, ei voida puhua asiakaspalvelusta vaan perusoikeudesta hoitoon. Tämä tarkoittaa priorisointia, jäykkiä käytänteitä ja alimitoitettua henkilökuntaa.

Olen itse "vain" vaatekaupan myyjä, joten ymmärrän hyvän asiakaspalvelun merkityksen ja pääasiallisesti nautin työstäni. En koe että sairaanhoitaja ansaitsee edes samanlaista kohtelua kuin minä päivittäin - huorittelua, potkuilla uhkailua sun muuta mukavaa - mutta asenne täällä näyttää olevan sitäkin vihamielisempi. Vikistään tärkeistä veroeuroista ja asiakaslähtöisyydestä ja missään ei tietty tarvitse tulla vastaan.

Kyllä sitä itsekin on tullut istuttua flunssan/tulehduksen/polvikierukan revähdyksen sun muun takia päivystyksessä. Koska en oleta olevani jonkin sortin maailman napa, osaan suhtautua tilanteeseen. Vittumaista sairaanhoitoa on tullut myös vastaan mut hei guess what? Kaikesta ei tarvitse ottaa itseensä. Asioista saa olla eri mieltä ja vaatia hoidolta enemmän mutta jotakuinkin asiallinen käytös todennäköisesti takaa sen että hoitohenkilökuntaa kiinnostaa helvettiäkään katsoa kyseisen potilaan naamaa.

Jos muuten on vaikeaa niin käyttäkää yksityistä. Eiköhän teillä siihen varaa ole.

Vierailija
84/211 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että on kiire töihin/junaan/kaljakauppaan ei nopeuta pääsyä lääkärille. Vain hoidon tarve ratkaisee jonojärjestyksen. Ole hyvä ja mene yksityiselle, jos sinulla on kiire. Mietin tässä aloitusviestiäni, nämä viimeiset vastaukset osoittanevat lukijoillekin miksi potilaat joskus vituttaa. Tiedättehän muuten, suunsoittajat ja lättyynvedosta haaveilevat, että hoitajakin tekee rikosilmoituksen väkivallasta ja tappouhkauksista, ja mikäli et ole hengenhädässä, tulee vartija tai poliisi saattamaan sinut ulos. Jos kuitenkin olet hoidon välittömässä tarpeessa, mutta et ymmärrä rauhoittua, hoidamme sinua lepositeissä. Ap

Vierailija
85/211 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että olet hoitaja, ei tee sinusta jumalaa. Kun mokaat, pyydä anteeksi. Käsittelet ihmisiä, ei lihakimpaleita. Ja ae että sinulla on kiire kotiin, kaljaa hakemaan tms ei oikeuta siniua hutiloimaan työssäsi. Ja muista, että sinäkin voit yhä oikeusvaltiossa saada kenkää, huomautuksen, varoituksen tms? Et ole erehtymätön armolahja kansalle, vaikka kunka kuvittelisit. Olet pelkkä hoitaja. 

Vierailija
86/211 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä muuten ole ajatusten lukijakaan, joten et tod voi kutsua paikalle vartijaa ja poistaa ketään yhtään mistään, kun kuvittelet hänen haaveilevan siitä, että vetää sinua lättyyn. Et ole jumala. Et nyt vaan ole.

Vierailija
87/211 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän siitä saa, kun pannaan hoitajat portinvartijoiksi. Vai että "mene yksityiselle, jos ei kelpaa". Et se nyt noinkaan mene. Julkisen sektorin kuuluu palvella asiakkaita. Neiti on hyvä ja menee itse muualle, jos ei tajua, missä on töissä ja mikä se oma asema todellisuudessa on.

Vierailija
88/211 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs kateellinen täällä vinkuu. Opiskele itse itsellesi sellainen ammatti, ettei tarvitse julkisia palveluja käyttää, jos et osaa jonottaa.

Vierailija
89/211 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 04:09"]

Etkä muuten ole ajatusten lukijakaan, joten et tod voi kutsua paikalle vartijaa ja poistaa ketään yhtään mistään, kun kuvittelet hänen haaveilevan siitä, että vetää sinua lättyyn. Et ole jumala. Et nyt vaan ole.

[/quote]
Opettele lukemaan ennen kuin vastaat.

Vierailija
90/211 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ongelma onkin se, että ei voi valita. Teidät pitää joka tapauksessa maksaa! Kun olisikin jossain verolapussa ruksi, että "ehei, en jalallani astu hourupäisiin arvauskeskuksiin tai muuten ylläpidä huuhaata, vaav pidän nämä kymppitonnit itse".

Vierailija
91/211 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihmisessä itsessään on vikaa jos istuu viisi tuntia odottamassa kysymättä että mikä vikana kun ei pääse.

Vierailija
92/211 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan täällä valitettiin, että kun turhaan kysellään ja selitettiin, että kuuluukin mennä viisi tntia. Mutta huh-heijaa, taas saatiin toisen hoitajan alkeellinen moka toisen huono käytös asiakkaan syyksi.

Vierailija
93/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 15:55"]

Ap, vaihda ammattia, ihan oikeasti. 

Sairaana ihminen on heikoilla. Sinun asenteesi pahentaa tilannetta ratkaisevasti. 

Katsos ei se odottaminen haittaa jos osaisit olla hiukankin myötätuntoisempi. Oletko koskaan ollut itse avuton ja toisten armon varassa? 

[/quote]

Kylläpäs oli vitsikäs viesti. On mahdotonta olla hyvä hoitaja, jos ei ole inhimillinen. Vitutus ei ole asenne, vaan tunne. Tunteita ei voi kieltää eikä kiistää. Ne voi kuitenkin jättää ilmaisematta, kuten minä työssäni teen, silloin kun minua vituttaa. Tunnen ihan oikeasti myös myötätuntoa monia räyhääjiä kohtaan - ei ole elämä oikealla mallilla kun ei ole muuta keinoa ilmaista turhautumistaan kuin väkivalta. 

Niin, ja olen ollut useinkin potilaana, konkreettisesti toisten käsissä, kirjaimellisesti avun varassa. Ilman saamaani hoitoa olisin kerran vammautunut pysyvästi ja vakavasti, toisen kerran kuollut. Ap

Vierailija
94/211 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 04:25"]

Tämän siitä saa, kun pannaan hoitajat portinvartijoiksi. Vai että "mene yksityiselle, jos ei kelpaa". Et se nyt noinkaan mene. Julkisen sektorin kuuluu palvella asiakkaita. Neiti on hyvä ja menee itse muualle, jos ei tajua, missä on töissä ja mikä se oma asema todellisuudessa on.

[/quote]

Paikallinen terveysasemamme sai huomautuksen tästä, koska oli potilaalle sanonut, että mene yksityiselle.

Toki voi näin sanoa, mutta kunnan täytyy silloin maksaa lasku, ellei palvelua ole tarjota kunnallisessa terveydenhuollon piirissä.

Lapsen angiina ei kuulemma myös kuulu päivystykseen, vaikka kurkku on niin turvoksissa ja valkeaa möhnää täynnä, ettei pysty hengittämään kunnolla. Perjantaina yritin päästä päivystykseen. Ohjeeksi tuli, ettei oteta edes viljelyä, eikä pikacrp.tä ja lääkärille ei ainakaan. Maanantaina viljelyyn ja keskiviikkona tulokset. Angiina lapsella on hoitajan mielestä sairaus, missä voi odotella rauhassa viikon, ennen kuin tulokset tulevat ja kannattaa aloittaa lääkitys.

Korvatulehduksia ei hoideta lainkaan, samoin ei lapsen virtsarakontulehduksia.

Näin meidän päivystyksessä

Vierailija
95/211 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille opastettiin, että meidän postinumeroalueella (vauras okt-alue) asuvien pitäisi käyttää yksityistä neuvolaa. Ja meidän omalääkäri sössötti, ettei hoitaisi lainkaan lapsipotilaita...

Vierailija
96/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme viestejä taas. Kaikki sh:t voisivat lopettaa työnsä, ketä nämä valittajat sitten haukkuisivat?

Vierailija
97/211 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 05:54"]

Mun mielestä ihmisessä itsessään on vikaa jos istuu viisi tuntia odottamassa kysymättä että mikä vikana kun ei pääse.

[/quote]

ensin valitetaan kiireestä ja annetaan lista  kiireellisyysjärjestyksestä ja missään välissä ei oteta vastuuta omista hoito/ huolimattomuusvirheistä.

Kätevää, että vika on aina siinä asiakkaansa. Onhan se vittumaista, että tulevat kunnalliselle terveysasemalle sairastamaan. Pysyisivät töissään keräämässä verorahoja, jolla tuotakin systeemiä pyöritetään tai riitävän sairaina kuolisivat kotiinsa. 

Vierailija
98/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 00:18"]

Tänään taas sai pelätä että käykö huutaja päälle vai soittaako vain suutaan. Vituttaa että jotkut (pieni vähemmistö) ei tajua, että vaikka paljon potilaita ei ole näkyvillä, huoneissa voi maata kymmeniä lääkäriä odottavia potilaita. Sitten vingutaan ja rähistään kun on tikku ollut sormessa jo viisi tuntia eikä sitä vieläkään ole kukaan ehtinyt nypätä pois. Eikä mene kaaliin, että KIIRETAPAUKSET HOIDETAAN ENSIN vaikka olisit odottanut jo puoli päivää tikkuinesi. 

Saattaisi olla aika paljon isommat verot Suomessa, jos kaikki potilaat hoidettaisiin vuorokauden aikaan katsomatta välittömästi julkisin varoin.

[/quote]

Mutta kun sen murtuneen kädenkin kanssa on odotettu joskus tuntukausia ensin röngten kuvan ottoa ja sitten käden kipsaamista. Saati jonkun 10 cm tikun poistoakin on odotettu tunteja. Sairaalaan kuskattuja kroonikkoja varten pitäisi olla kokonaan oma lääkärinsä jotta tapaturmien uhrien odotus ei venyisi tuntukausiksi.

Vierailija
99/211 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, parhaiten pyörisi, kun eivät tulisi ollenkaan häiritsemään muuten niin auvoista työpistettä. Siinä sitä sitten voisi järjestellä ja priorisoida ja hääriä puuhakkaana ja polleana. Aina silmän lumeeksi ottaa joku ystävätär piipahtamaan malliasiakkaana.

Vierailija
100/211 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 00:18"]

[/quote]

Mutta kun sen murtuneen kädenkin kanssa on odotettu joskus tuntukausia ensin röngten kuvan ottoa ja sitten käden kipsaamista. Saati jonkun 10 cm tikun poistoakin on odotettu tunteja. Sairaalaan kuskattuja kroonikkoja varten pitäisi olla kokonaan oma lääkärinsä jotta tapaturmien uhrien odotus ei venyisi tuntukausiksi.

[/quote]

Meinaatko, että päivystyksellisesti apua tarvitsevat kroonikot ovat jotenkin alemmas priorisoitava kuin tapaturmapotilaat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi