Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työllistäisitkö nuoria mökkitöihin?

Vierailija
28.07.2013 |

Mikä estää? Onko kokemuksia? Miten sait yhteyden mökkipaikkakunnan nuoriin? Paljonko maksat tunnilta esim. ruohonleikkuusta? ym. Kerro jotakin aiheesta!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua estää se, etten ehdi suunnitella mökillä töitä, eikä siellä ole sellaisia töitä, joita voisi teettää suunnittelematta tai ammattitaidottomilla nuorilla. Ei siis mitään ruoholeikkuuta tai puunhakkaamista. Ian oikeita raksahommia olisi, mutta ne vaatisivat kunnon suunnittelua, johtamista ja tekijöiltä ammattitaitoa.

jos haluaisi. Tarjota töitä, laittaisin ilmoituksen paikallisen ruokakaupan ilmoitustaululle tai jos paikkakunnalla on koulu, jossa ssen ikäisiä noria on, sen ilmoitustaululle. Olen palkannut lapselleni englanninopettajan yliopiston opiskelijoiden sähköpostilistan kautta.

Vierailija
2/2 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisen mökillä, mutta ensinnäkään ei ole oikein rahaa. Toisekseen kuten kakkosella, hommat ovat sellaisia, ettei niihin voi oikein palkata täysin ammattitaidotonta koululaista ja mieluiten palkkaisi sellaisen, jolle riittäisi, että antaa rahat käteen, eikä välttämättä tarvitse edes käydä opastamassa, hankkimassa työkaluja tai valvomassa.

Mökille pitäisi mm. rakentaa uusi laituri ja vaja. Kaataa puita. Tie pitäisi kunnostaa. Tiehen liittyvistä töistä osan pystyisi tekemään kuka vain, mutta sen osan pystyy niin helposti tekemään itsekin, ettei maksa vaivaa alkaa etsimään siihen tekijää, opastamaan jne. Sillä ajalla, kun etsii tekijän, haastattelee, opastaa jne, on jo melkein tehnyt työn itse.

Eli ei ole oikein koululaiselle sopivia hommia tai niin vähän, että koululaisen palkkaamisesta olisi liikaa vaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän