Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toivottavasti vanhukset saavat kakkua kahvin kanssa....

Vierailija
28.07.2013 |

Olin laittanut (taas vaihteeks...) aivan liikaa kaikkea synttäreille, joten lähetin porkkanakakkua äidin mukana että veisi työpaikalleen vanhuksille. Vähän vaihtelua eikä aina sitä kuivaa pullaa...

Äidillä alkaa kyllä loma huomenna mutta lupasi viedä kun asuu siinä lähellä.. musta vaan tuntuu että henkilökunta tulee syömään sen kakun ja vanhukset eivät tule sitä näkemään =(

(Olen itse ollut siellä töissä ja tiedän millaisia ihmisiä siellä työskentelee)

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vienyt itse sitä pullaa henkilökohtaisesti mummoille ja papoille? Tai sitten soitat äidillesi että varmistaa että se päätyy oikeaan osoitteeseen.

Vierailija
2/19 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottava asenne sulla, mitä antamisen iloa tuo on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 21:47"]

Mikset vienyt itse sitä pullaa henkilökohtaisesti mummoille ja papoille? Tai sitten soitat äidillesi että varmistaa että se päätyy oikeaan osoitteeseen.

[/quote]

Itselläni on sinne matkaa 40km (kakku oli kylmälaukussa, ei tartte pelätä et pilaantuis matkalla), en viitsi helteessä istuttaa 2v ja 3kk ikäiset lapset ei-ilmastoidussa autossa.

Äiti vei sen nyt jo illalla koska hänellä on muutakin tekemistä huomenna.

Äidin kanssa olijo puhetta asiasta kun hänkin tietää että pahimmassa tapauksessa tarjosinkin hyvät kakkukahvit henkilökunnalle...

No, leivon jtn vanhuksille ens kerralla kun mennään äidin luo =)

On ollut tapana käydä välillä, koska piristyvät niin paljon kun siellä käy pikkuisia vieraita.

Vierailija
4/19 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin taitaa päätyä, ei tuollaisissa laitoksissa voi potilaille mitään random-kakkuja ruveta jakamaan.

Vierailija
5/19 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 21:54"]

Roskiin taitaa päätyä, ei tuollaisissa laitoksissa voi potilaille mitään random-kakkuja ruveta jakamaan.

[/quote] Ei ne ole potilaita vaan asukkaita. Kakku ei ole yhtäänsen randomimpi kuin siellä leivottu ja kylmässä pidetty.

Vierailija
6/19 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain on.

Vierailija
7/19 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen kanssa, ettei kakkua voi siellä tarjota asukkaille. Pienikin riski esim.ripuliin, pitää eliminoida. Vaikka se löysävatsa ei muuten olisi terveydelle vaarallinen, niin voi vaikuttaa lääkkeiden imeytymiseen. Ei voi tosiaan tietää missä oloissa kakku on leivottu eikä ole näytillä tekijän salomellatestejä. sorry vaan, en epäile leipojaa vaan esitän teorian.

Vierailija
8/19 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:n äiti on siellä töissä, niin hän varmaan tietää millaiset käytännöt siellä on, ja olisi ap:lle sanonut jos vanhuksille ei voisi sitä antaa...?

Vierailija
9/19 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos jossain laitoksissa tarjoillaan ulkopuolisten tekemiä kakkuja asukkaille, ei kyllä tiedetä hygieniaohjeista mitään. vastuu on kuitenkin sillä laitoskeittiöllä.

Sitäpaitsi ap ei halunnut tuottaa vanhuksille iloa, vaan ainoastaan sättiä hoitajia.

Vierailija
10/19 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särähti kyllä korvaan tuo, että pahimmassa tapauksessa hoitajat saisivat hyvät kakkukahvit... Sehän olisikin varmasti tosi paha juttu, varsinkin, jos kakkua ei voisikaan asukkaille antaa ja se joutuisi muuten roskiin. Olisihan se ihan hirveää, jos arvokasta työtä tekevät hoitajat saisivat kakkukahvinsa.

Vierailija
11/19 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ollut töissä jo kolmessa paikassa missä hoitajat syövät vanhuksille tarkoitettuja herkkuja.. (Omaisilta saadut joulusuklaat esim) kun "toi painaa nyt jo niin paljon, mitä siitäkin tulee jos sille nää annetaan".

Vierailija
12/19 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 22:53"]

Särähti kyllä korvaan tuo, että pahimmassa tapauksessa hoitajat saisivat hyvät kakkukahvit... Sehän olisikin varmasti tosi paha juttu, varsinkin, jos kakkua ei voisikaan asukkaille antaa ja se joutuisi muuten roskiin. Olisihan se ihan hirveää, jos arvokasta työtä tekevät hoitajat saisivat kakkukahvinsa.

[/quote]

Ap täällä, voin sanoa että nuo työntekijät tekevät vain sen mitä on pakko jos sitäkään.

Eivät kyllä ihan oikeasti ansaitse mtn ylimääräistä,,ok, myönnän että siellä on 3 ihmistä jotka ansaitsee suurkiitokset työstään, Loput... Saa olla töissä koska on niin vaikeaa löytää henkilökuntaa. (Vanhuksille tiuskitaan, kiroillaan jne... )

Vierailija
13/19 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä puhut, kustaankartanosta vai?

Vierailija
14/19 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 23:00"]

Mistä puhut, kustaankartanosta vai?

[/quote] tällaisia paikkoja on siis valitettavasti vielä enemmän jos kuvaus kuulosti tutultu =(ei ole tuo....

Vierailija
15/19 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tällä hetkellä töissä eräänlaisessa yksityisessä kodinomaisessa asumisyksikössä. Ja kyllä siellä saa tarjota ja tarjotaankin vanhuksille kahvin kanssa ulkopuolisten tuomia leivonnaisia. Esim. usein kun jollain asukkaista on syntymäpäivä, tuovat omaiset mukanaan täytekakkua, jota ensin itse maistelevat päivänsankarin kanssa ja loppu jaetaan muiden asukkaiden kesken. Jos kakkua vielä jää, saa henkilökunta itselleen pienet maistiaiset. Mitään ongelmia ei tästä ole koitunut.

Vierailija
16/19 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä myös huvittavaa, että ripulipelon takia ei voisi antaa asukkaille, mutta itse voi syödä... Saishan sitä saikkua sitten jos tulee kakusta kipeäksi!

Vierailija
17/19 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä ite  jos sairaalassa potilaana ollessasi, siellä tarjottava kakku olisi jonkun henkilökuntaan kuuluvan kekkereiltä jäänyt ylijäämäkakku? laitoksissa pelataan hieman eri säännöin hygienian osalta.

Vierailija
18/19 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 23:10"]

Sinänsä myös huvittavaa, että ripulipelon takia ei voisi antaa asukkaille, mutta itse voi syödä... Saishan sitä saikkua sitten jos tulee kakusta kipeäksi!

[/quote]

Jos  vanhukset on sen verran huonokuntoisia, että eivät pääse omin neuvoin vessaan tai ovat peräti vuodepotilaita, niin enemmän harmiahan siitä aiheutuu, kun hoitajien aika menee pelkkään ripulikakkojen pesemiseen ja vaippojen vaihteluun. Lisäksi lääkkeet eivät imeydy ja elimistö on vaarassa kuivua ripuloimisen seurauksena. Vakavampaa se mahdollisen ruokamyrkytyksen saaminen olisi huonokuntoisille vanhuksille kuin terveille hoitajille.

Vierailija
19/19 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaala on täysin eri asia kuin jokin vanhusten asumisyksikkö. Näitäkin on monenlaisia, toiset hyvin kodinomaisia ja toiset laitosmaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä