Vaimo suuttui kun kerroin kavereilleni hänen alkoholismistaan
Saatiin sitten viikonlopun kunniaksi oikea perheriita, kun paljastin kertoneeni kaverille. Lukitsi rouva minut oman asuntoni ulkopuolelle. Ihmetteli, kenelle muulle olen kertonut.
Kolme vuotta on tullut rouvan touhua katseltua ja vammoiltakaan ei olla vältytty. Melkein saman verran olen itse ollut täysin raitis. Oisko sitten vaan pitänyt elää pahan olonsa kanssa eikä kertoa kenellekään mistä se johtuu?
Kommentit (75)
Trollihan tämä on, mutta jokaisen naisen ja miehen terveystiedot ovat salaisia. Ei niist puhuta kenellekään, vaikka niistä tietäisi. Itse kysyin alzhaimeria sairastavalta isältäni, kenen hoitaja olin, että saanko jutella tästä ystävälleni. Isä ei halunnut kenenkään tietävän, vaikka kaikki tiesi. Luvan saatuani juttelin, mutta en ennen sitä. Kenenkään terveydestä ei pidä mennä puhumaan noin vain.
Vierailija kirjoitti:
Trollihan tämä on, mutta jokaisen naisen ja miehen terveystiedot ovat salaisia. Ei niist puhuta kenellekään, vaikka niistä tietäisi. Itse kysyin alzhaimeria sairastavalta isältäni, kenen hoitaja olin, että saanko jutella tästä ystävälleni. Isä ei halunnut kenenkään tietävän, vaikka kaikki tiesi. Luvan saatuani juttelin, mutta en ennen sitä. Kenenkään terveydestä ei pidä mennä puhumaan noin vain.
Nii, paitsi tietty bestikselle jos mies kuorsaa, sillä ei seiso, alkoa kuluu liikaa ja on vihanhallintaongelmia.
Vierailija kirjoitti:
No niin... kyseessä on sairaus. Yleensä kenenkään toisen terveysasioista ei puhuta ulkopuolisille. Omista terveysvaivoista sen kun puhut, mutta muuten kannattaa olla vaan hiljaa.
Ja jos nainen kertoo ystävätärelleen, että hänen miehensä on juoppo, se on OK?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JSS
JSE, jätä se emakko.
Emakko on naarassika, jolla on porsaita. Urossika on karju.
Vierailija kirjoitti:
Kuvailisitko ap vaimosi alkoholiongelmaa. Nyt jää ongelman taso todella epäselväksi. Kuinka usein ja kuinka paljon kerrallaan vaimo juo?
Jess, miestä saa ja pitää epäillä. Jos olisin nainen sanomassa täällä että miehelläni on alkoholi-ongelma, tuskin kukaan kyseenalaistaisi väitettä!
Vierailija kirjoitti:
Mitä mies on tehnyt, että nainen on sairastunut alkoholismiin? Jokin ei nyt täsmää.
Niin mitähän ne kymmenet tuhannet suomalaiset naiset ovat tehneet että heidän miehet ovat sairastuneet alkoholismiin? Tuskin monikaan heistä viattomia miehen juomiseen!
Jos mies ei ole tehnyt osansa, syntyy helposti ns. tyhjä tila, ja jollain se pitää täyttää. Miehet, älkää olko saamattomia, huolehtikaa kumppaneistanne, huomioikaa heidät. Ongelmien ehkäiseminen on helpommin tehty kuin niiden korjaaminen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin... kyseessä on sairaus. Yleensä kenenkään toisen terveysasioista ei puhuta ulkopuolisille. Omista terveysvaivoista sen kun puhut, mutta muuten kannattaa olla vaan hiljaa.
Se että salailee alkoholistin sairautta on melkoinen karhunpalvelus alkoholistille itselleen. Alkoholismi poikkeaa monesta muusta sairaudesta siinä, että siihen liittyy voimakas sairaudentunnon puuttuminen, joka sairastuttaa sitten alkoholistin läheiset. Monesti alkoholisti tajuaa että hänellä on ongelma vasta sitten kun se ei enää pysy salassa ja piilossa perheen kulisseissa.
Joo, mutta totuus on myös se, ettei hän parane, vaikka lehteen lähettäisit kuvallisen jutun. Alkoholisti paranee vaan jos/kun haluaa. Yleensä silloin kun on niin pohjalla kun ihminen voi olla. Joten kyllä, itse lähtisin menemään.
Minä kerroin parille läheisimmälle ystävälleni mieheni (nykyään ex) saadakseni itselleni apua. Siinä vaiheessa mieheni alkoholismi oli jo sairastuttanut minutkin salailun ja hyssyttelyn kierteeseen. Onneksi älysin kertoa ja hakea apua, sillä ystävieni avulla sain oman pääni paremmin järjestykseen ja lopulta myös voimia jättää alkoholisoitunut puolisoni.
Minä menin terapeutille puhumaan ja sain sieltä voimia eroon. Tutuille en kertonut mitään muuta kuin rakkaus vain loppui suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei ole tehnyt osansa, syntyy helposti ns. tyhjä tila, ja jollain se pitää täyttää. Miehet, älkää olko saamattomia, huolehtikaa kumppaneistanne, huomioikaa heidät. Ongelmien ehkäiseminen on helpommin tehty kuin niiden korjaaminen!
Nimenomaan se huolehtiminen on vika tikki alkkikselle.
Mun exällä oli kotona ihan kaikkea, huomiota, seksiä, nätti nainen, annoin tilaa, annoin rakkautta, koitin ymmärtää ihan liikaakin. Olin ihan ihanne nainen.
Ei se sitä estänyt lähtemästä juomaan, kun siltä tuntui kun on itselleen riippuvuuden kehittänyt.
Mitä mä sain? Valehtelua, jatkuvia ohareita ja rikottuja lupauksia, jouduin hoitamaan yksin kahden asiat, tunteen siitä että mulla ei ole tässä mitään arvoa vaikka teen kaiken toisen eteen. Mä jouduin valehtelemaan ystäville ja sukulaisille, missäs se mies taas on kun lupasi tulla mutta ei tullutkaan. Mä jouduin häpeämään, nöyrtymään ja itkemään. Toistuvasti. Pakko se oli lopettaa, olin niin loppu siihen. Juominen toi sit vihdoin myös väkivallan ja pettämisen mukanaan, mies yritti kuristaa mut.
Ei näin! Se hyysääminen ja hissuttelu pitää lopettaa!
Alkkisten puolisot yleensä katuu eniten sitä, etteivät lähteneet aiemmin.
Vai kuinka tää olisi mielestäsi ollut mun vastuulla ja estettävissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mies on tehnyt, että nainen on sairastunut alkoholismiin? Jokin ei nyt täsmää.
Niin vielä jäi mietityttämään se, mitähän kymmenet tuhannet suomalaiset naiset ovat tehneet että heidän miehet ovat sairastuneet alkoholismiin? Ilmeisesti "miehen vika, jos nainen juo" ei päde toisin päin.
Niin vielä jäi mietityttämään se, mitähän kymmenet tuhannet suomalaiset naiset ovat tehneet että heidän miehet ovat sairastuneet alkoholismiin? Ilmeisesti "miehen vika, jos nainen juo" ei päde toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa se alkoholistien hyysääminen. Jokainen anteeksianto ja tämän kerran vielä - asenne syventää kuoppaa ja lisää valheita. Juominen ei lopu ennenkuin holisti seisoo ilkosillaan totuuden edessä. Valitettavasti 90% juopoista ei tajua sittenkään.
Miksi oletat, että tämä on trolli? Sekö, ettet usko, että vaimo lukitsee miehen ulos sen takia, että puhui kavereilleen vaimonsa alkoholismista? Sekö, että siihen meni kolme vuotta, että sai jotain sanotuksi? En sano, etteikö voisi olla keksittykin tarina, mutta ei tämä ainakaan ole millään tavalla epäuskottava ole. Minäkin olen alkoholistiperheestä, tässä aloituksessa ei ollut mitään outoa.