Vuokraisitko omakotitalon? Mihin hintaan?
Vuokraisitko omakotitalon? Mihin hintaan? Millä ehdoin (pihan hoito, sähkö/vesimaksut vuoralaiselle, vuorasopimuksen kesto (?), yms.)? Talo on 120m2 ja Tampereen keskustasta 15 min matkan päästä isossa lähiössä.
Kommentit (8)
No meidän oli pakko vuokrata rakennusajaksi. Tämä on asuinpinta-alaltaan jotain 150 neliötä ja iso piha, autotalli, paljon varastotilaa. Espoossa melko hyvällä alueella maksetaan 2000 euroa kuussa, siihen vielä päälle öljy, vesi ja sähkö.
Ohhoh, eli joku maksaisi ihan noinkin hyvää hintaa! Ajattelin, että ihan max 1000e olisi mahdollista saada. Talo on 80-luvulla rakennettu, mutta paljon remontoitu, joten on hyvässä kunnossa. Ei nyt tietenkään uutta vastaava. Oletteko itse vuokranneet vai jonkun yhtiön kautta hoitaneet vuokrauksen (esim. miten arvioida vuokran suuruus?)
3 perhe vuokrasi Vuokraturvan kautta. Minusta vuokra on jälkikäteen ajatellen liian paljon, tässä talossa on yhtä ja toista rempallaan. 90-luvulla rakennettu talo on selkeästi remontin tarpeessa. Kahdella tonnilla ei pitäisi olla mitään huomautettavaa. Mutta ei tässä tarvi enää kauaa kärvistelläkään.
Me asutaan vuokralla omakotitalossa. Vuokra on kuukaudessa 700 ja siihen kuuluu sähkö, vesi ja lämmitys. Lämmitys on hakkeelle. Tosin asutaan maalla, kauppaan on matkaa 12km ja lähimpään isoon kaupunkiin 80km. Nurmikon leikkaa joko vuokranantaja tai sitten itse leikataan. Lumityöt tekee vuokranantaja traktorilla. Talo on valmistunut 1990-luvulla. Kokoa on 120neliötä.
Ok, eli vuokran suuruus taitaa olla aika vaihteleva... Mitenköhän hyvin omakotitaloon sitten löytyy vuokralainen? Joutuuko kauankin etsimään?
Ap (joka oli myös nro 4)
Mun tutut sai vuokralle Tampereelta omakotitalon siksi aikaa, kun asuivat ulkomailla. Vuokralaiset oli sellaiset, jotka rakensi samalle alueella omaa taloa, itseasiassa viereiselle kadulle, ja olivat myyneet omansa. Muistaisin, että vuokra oli hyvin kohtuullinen ja olivat pitäneet talon ihan priimana. Talo oli siis 2-3 vuotta vanha vuokratessa ja vuokra oli vain 900-1000 Euroa/kk + ne muut kulut. Lähinnä halusivat lainahoitokuluista edes osan peittoon komennuksen ajalta ja tärkeintä oli, että vuokralaiset on luotettavia ja siistejä, koska antoivat uuden talonsa heille vuodeksi käyttöön.
Jep, meilläkin tärkeintä olisi, ettei nyt tappiota tällä talolla tehtäisi (korot siis peittoon ainakin, ei ihan kamalat ole + huolto) ja, että talo pysyisi kunnossa ja vuokrat tulisi ajallaan. Ollaankin mietitty omasta lähipiiristämme jos olisi joku, jolla tarvetta, niin olisi ainakin varmuus vuokralaisesta, kun tuntisi. Pitää siis varmaan joltain ammattilaiselta kysyä sopivan vuokran suuruutta ellei saisi itse mietittyä jotain, johon joku vuokralainen suostuisi. :)
ap
Mä oon antanut vuokralle omakotitaloja. Niiden vuokra vaihtelee talojen kunnon ja sijainnin mukaan 750 ( vanha talo maalla) pariin tonniin (kymmenkunta vuotta vanha talo Tampereen kaupungin alueella). Kaikissa näissä kaikki asumiskulut tulevat lisäksi vuokralaisen maksettavaksi ja vuokralaisella on velvollisuus pitää huolta normaaleita pihatöistä, kuten nurmikonleikkuusta ja rännien puhdistamisesta jne, mutta isommat huoltotyöt tehdään tietysti meidän toimesta.