Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa naiset puolustelemaan veljeään / poikaansa silloin kun tämä

Vierailija
27.07.2013 |

käyttäytyy väkivaltaisesti esim perhettään kohtaan? Johtuuko se jostain hyväksymisen vaikeudesta vai mistä? Onko kellään omakohtaista kokemusta asiasta? Kun olen perehtynyt aiheeseen, niin hyvin usein nousee esille tämä, että tekijän perhe suhtautuu tällä tavalla asiaan. Eikä ainakaan ole uhrin "puolella". Eihän se tervettä ole, taita aolla joku psyykkinen suojamekanismi?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kenties mielisairas?

Kyllä veri on vettä sakeampaa ja normaali ihmisellä on hyvinkin vahvat siteet perheeseensä.

Vierailija
2/26 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tahtonut kysyä kaltaisiltasi naisilta, haukkuisitteko vaikkapa omaa poikaanne lassukaksi ja ties miksi jos tämä ei jostain syystä kelpaa naisille sukukypsyyden saavutettuaan?

Eli onko feminismi ja miesviha niin vahvaa, että se aiheuttaa inhoa jopa omia miespuolisia jälkeläisiä kohtaan?

Vai ovatko tällaiset naiset niitä poikkeuksia, jotka pystyvät tappamaan omat lapsensa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 14:44"]

Oletko kenties mielisairas?

Kyllä veri on vettä sakeampaa ja normaali ihmisellä on hyvinkin vahvat siteet perheeseensä.

[/quote]

Mikä saa sut epäilemään mun mielenterveyden ongelmia? Olen ihan kunnossa. Eli susta toi on ilmeisesti ok? Onko siis muita perusteluja sille kuin että "veri on vettä sakeampaa"? Se ei nimitääin ole kovin loogista tapauksissa, joissa omat lapsenlapset tai sisarusten lapset joutuu vuosikausia kärsimään kamaluuksia? Siinä ei veren sakeudella olekaan väliä?

Vierailija
4/26 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 14:48"]

Olen aina tahtonut kysyä kaltaisiltasi naisilta, haukkuisitteko vaikkapa omaa poikaanne lassukaksi ja ties miksi jos tämä ei jostain syystä kelpaa naisille sukukypsyyden saavutettuaan?

Eli onko feminismi ja miesviha niin vahvaa, että se aiheuttaa inhoa jopa omia miespuolisia jälkeläisiä kohtaan?

Vai ovatko tällaiset naiset niitä poikkeuksia, jotka pystyvät tappamaan omat lapsensa?

[/quote]

Keltä kysyt?

Vierailija
5/26 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Keltä kysyt?

Vierailija
6/26 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun poika ei pysty muodostamaan parisuhdetta niin en tietenkään hauku sitä lassukaksi. Jos se sen lisäksi syyttää siitä kaikkia maailman naisia ja höpisee jotain todellisuudesta vieraantunutta alfauroksista, sanon sille että lopeta olemasta tuollainen lassukka, ryhdistäydy ja ota vastuu itsestäsi, kaikella rakkaudella.

Vierailija
7/26 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tää tietysti kipeä aihe monille ja häpeä on suuri, mutta kyllä silti tulis toimia oikein.

Vierailija
8/26 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miten tää liittyy aiheeseen?

Vierailija
9/26 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kysymys toisinpäin, miksi naiset pitävät naisten tekemää väkivaltaa jotenkin hyväksyttävänä? Esim. eräässä haastattelututkimuksessa nuorista tytöistä 40% piti väkivaltaa seurustelukumppania kohtaa hyväksyttävänä, pojista vain 5%. Tai miksi naiset ovat etunenässä puolustamassa maahanmuuttajien tekemiä raiskauksia?

Naiset paheksuvat väkivaltaa aina kun tekijänä on tuntematon valkoinen heteromies. Muussa tapauksessa, kun tekijä on nainen, mamu tai hyvä ystävä, on syy yhteiskunnassa ja ympäristössä. Henkilöä on helpompi puolustaa ja nähdä teot oikeutettuna kun häneen on vahva tunneside. Tunnesidehän syntyy joko median myötä (mamut on uhreja, naiset on sorrettu sukupuoli), tai sitten kun on viettänyt henkilön kanssa riittävästi aikaa.

Vierailija
10/26 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 15:23"]

Sama kysymys toisinpäin, miksi naiset pitävät naisten tekemää väkivaltaa jotenkin hyväksyttävänä? Esim. eräässä haastattelututkimuksessa nuorista tytöistä 40% piti väkivaltaa seurustelukumppania kohtaa hyväksyttävänä, pojista vain 5%. Tai miksi naiset ovat etunenässä puolustamassa maahanmuuttajien tekemiä raiskauksia?

Naiset paheksuvat väkivaltaa aina kun tekijänä on tuntematon valkoinen heteromies. Muussa tapauksessa, kun tekijä on nainen, mamu tai hyvä ystävä, on syy yhteiskunnassa ja ympäristössä. Henkilöä on helpompi puolustaa ja nähdä teot oikeutettuna kun häneen on vahva tunneside. Tunnesidehän syntyy joko median myötä (mamut on uhreja, naiset on sorrettu sukupuoli), tai sitten kun on viettänyt henkilön kanssa riittävästi aikaa.

[/quote]

E

Tämä nyt ei liity pätkän vertaa aiheeseen. Pointti oli miksi väkivallan tekijää puolustellaan? Tai ainakaan uhria/uhreja ei suojella lähipiirissä? Viekää tuo sukupuoliriita jonneki toiseen ketjuun.

Vierailija
11/26 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 15:27"]

[/quote]

E

Tämä nyt ei liity pätkän vertaa aiheeseen. Pointti oli miksi väkivallan tekijää puolustellaan? Tai ainakaan uhria/uhreja ei suojella lähipiirissä? Viekää tuo sukupuoliriita jonneki toiseen ketjuun.

[/quote]

Siinähän se syy tuli esiin: vahva tunneside. Oma veli ja poika on paljon moniulotteisempi ihminen kuin yksiulotteinen valkoinen heteromies.

Vierailija
12/26 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 14:50"]

Onko siis muita perusteluja sille kuin että "veri on vettä sakeampaa"? Se ei nimitääin ole kovin loogista tapauksissa, joissa omat lapsenlapset tai sisarusten lapset joutuu vuosikausia kärsimään kamaluuksia? Siinä ei veren sakeudella olekaan väliä?

[/quote]

Kyllä se ihan loogista on. Lastenlapset tai sisarusten lapset eivät ole yhtä läheistä sukua kuin omat lapset tai sisarukset.

Vierailija
13/26 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos oma poikani pieksäisi vaimonsa ottaisin asian puheeksi enkä yhtään puolustelisi poikaani. Lyöjä on aina väärässä oli sitten nainen tai mies. Ja totta veri on vettä sakeampaa mutta pitää osata myös omille lapsille kertoa mikä on oikein ja mikä väärin. Ja jos äiti ei sitä tee niin kyllä se joku kertoo ja se joku on sitten yleensä lopussa virkavalta. Mutta pitää aina muistaa että rajat on rakkautta ja lapset tarvii rajoja.

Vierailija
14/26 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Lassukka ei tarkoita peräkammarinpoikaa (tosin lassuka voi olla myös peräkammarinpoika, mutta se ei ole se lassukkuutta määrittävä ominaisuus) 

En todellakaan puolustelisi poikaani, jos hän pahoinpitelisi jonkun huvikseen nakijonossa. Jos hän puolustaisi itseään tai lähimmäisiään tms, asia olisi eri.

En pystyisi tappamaan lapsiani.

t. feministi

Vierailija
15/26 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 15:58"]

Kyllä jos oma poikani pieksäisi vaimonsa ottaisin asian puheeksi enkä yhtään puolustelisi poikaani. Lyöjä on aina väärässä oli sitten nainen tai mies. Ja totta veri on vettä sakeampaa mutta pitää osata myös omille lapsille kertoa mikä on oikein ja mikä väärin. Ja jos äiti ei sitä tee niin kyllä se joku kertoo ja se joku on sitten yleensä lopussa virkavalta. Mutta pitää aina muistaa että rajat on rakkautta ja lapset tarvii rajoja.

[/quote]

Juuri näin kuuluisi tehdä. Miksi useinkaan ei näin toimita? Onko äitien liian kivualiasta myöntää tuollaista omasta lapsestaan vai mistähän mahtaa johtua? Olen aika järkyttynyt, koska olen tähän asti kuvitellut että väkivalta on nykyään keskusteluissa ja sitä pidetään niin tuomittavana asiana. ap

Vierailija
16/26 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen poika millainen äiti tai vanhemmat. Ei omena puusta kauas putoa jne.

Vierailija
17/26 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitini kyllä häpesi isääni, kun isäni oli kovin väkivaltainen. Oli koko avioeroprosessin äitini puolella. Oli ollut väkivaltaisessa liitossa itse.

Vierailija
18/26 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomasin itse saman ollessani väkivaltaisessa parisuhteessa. Mies saattoi tulla baari-illan jälkeen kotiin, oli itse ehkä saanut turpiinsa ja sitten hakkasi minua. Yritin lopettaa suhteen useasti, mutta hän piinasi minua. Kerran miehen äiti tuli kylään pahan hakkaamisen jälkeen. Oli kuin ei olisi huomannut mitään. Myös miehen ystävät tiesivät tästä, mutta kukaan ei auttanut koska hän oli "hyvä jätkä". Miehen täti alkoi myöskin piinata minua, ja sanoin että pilaan miehen elämän toimillani. Lopulta menin poliisille, tein kuudesta sairaalahoitoa vaatineista pahoinpitelyistä rikosilmoituksen ja hain lähestymiskieltoa. Miehen täti ja äiti alkoivat tästäkin piinata ja syytellä minua. Sanoin vain ettei tässä ole muuta vaihtoehtoa poispääsyyn kun tekään ette miehelle halua puhua. Mies istuu vankilassa näiden pahoinpitelyjensä johdosta. Hän pahoinpiteli uutta naisystäväänsä, satunnaisia vastaankulkijoita, minua ja lopulta hän pahoinpiteli äitinsä.

Vierailija
19/26 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 15:44"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 15:27"]

[/quote]

E

[/quote]

Siinähän se syy tuli esiin: vahva tunneside. Oma veli ja poika on paljon moniulotteisempi ihminen kuin yksiulotteinen valkoinen heteromies.

[/quote]

Vahva tunneside saa siis toimimaan väärin? Sillä eihän ole oikein puolustella ihmistä tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
20/26 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 17:45"]

Kyllä huomasin itse saman ollessani väkivaltaisessa parisuhteessa. Mies saattoi tulla baari-illan jälkeen kotiin, oli itse ehkä saanut turpiinsa ja sitten hakkasi minua. Yritin lopettaa suhteen useasti, mutta hän piinasi minua. Kerran miehen äiti tuli kylään pahan hakkaamisen jälkeen. Oli kuin ei olisi huomannut mitään. Myös miehen ystävät tiesivät tästä, mutta kukaan ei auttanut koska hän oli "hyvä jätkä". Miehen täti alkoi myöskin piinata minua, ja sanoin että pilaan miehen elämän toimillani. Lopulta menin poliisille, tein kuudesta sairaalahoitoa vaatineista pahoinpitelyistä rikosilmoituksen ja hain lähestymiskieltoa. Miehen täti ja äiti alkoivat tästäkin piinata ja syytellä minua. Sanoin vain ettei tässä ole muuta vaihtoehtoa poispääsyyn kun tekään ette miehelle halua puhua. Mies istuu vankilassa näiden pahoinpitelyjensä johdosta. Hän pahoinpiteli uutta naisystäväänsä, satunnaisia vastaankulkijoita, minua ja lopulta hän pahoinpiteli äitinsä.

[/quote]

Hirveää otan osaa, juuri tätä tarkoitin :( Mikä ihme saa ihmisen käyttäytymään näin? Toki suurin syy on pahoinpitelijässä, mutta nyt ei tämä keskustelu koskemaan sitä. Onko kukaan näistä miehen sukulaisista tai ystävistä myöhemmin pahoitellut suhtautumistaan asiaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme