Miksei joillakin paiskunnilla ole facebookissa näkyvissä, että seurustelevat?
Tiedän, ihan turha tälläisilla on päätään vaivata, mutta ihmetyttääpä nyt kuitenkin. Tilanne on tämä: tiedän työni kautta naisen ja miehen, jotka ovat alkaneet seurustella lähes kaksi vuotta sitten. Olen kummankin fb-kaveri. Parista on yksi naisen laittama yhteiskuva facebookissa, mutta sekin sellainen, että kuvassa voisi hyvin olla vain kaverukset (mies ei ole edes tykännyt kuvasta, saati kommentoinnut). Muuten parisuhteesta ei ole oikeastaan mitään tietoa. Muutamasta keskustelussa esiintyneestä (muiden kuin heidän) kommentista voi päätellä, että ovat yhdessä. Muuten kumpaisellakin on todella paljon tietoa ja kuvia itsestään facebookissa. Ja ovat alta kolmikymppisiä. Samahan se sinänsä mulle on, mutta mietin vaan, että miksi parisuhdetta noin salaillaan...
Kommentit (32)
Eivät ole laittaneet sitä tietoa. Ei Facebook sitä muuten voi mitenkään tietää.
Miksi jotkut pariskunnat eivät ole Facebookissa lainkaan?
Ollaan oltu 2v, ei ole vaan tullut laitettua. Kumppanini ei oikeastaan edes ole aktiivinen Facebookissa. Ei koskaan vaihda kuvaansa eikä edes tykkäile postauksistani. Sen sijaan tulee kyllä henkilökohtaisesti kommentoimaan.
En ole viitsinyt ottaa asiaa puheeksi. Toki jos kumppanini olisi avoimempi Facebookissa, saattaisin ehdottaa suhteen julkistamista. Mutta kun hän ei ole, ei minua huvita antaa tuttaville stalkkaamisen aihetta. Saisivat kuitenkin ihan vääriä mielikuvia hänestä ja suhteestamme.
Miksi pitäisi olla? Ei Facebook ole kaikille parisuhteen näyttämö! Minä olen erittäin onnellisessa parisuhteessa eikä minulla ole siitä mitään mainintaa fbssä. Ei edes sitä parisuhteessa-kohtaa. En ymmärrä miksi pitäisi olla? Kaikki fb kaverit tietävät kyllä muista päivityksistä että parisuhde on, kuten lapsemme syntymästä.
Me laitettiin vasta puoli vuotta sitten että olemme parisuhteessa, olemme olleet kimpassa ja facessa 7v.
Ei vaan jotenkin tullut ajatelleeksi koko asiaa.
Hauskoja kommentteja tuli kavereilta, kun kaikki tiesi tilanteen :).
Ei se facebook ole kaikille oikeasti niin tärkeä.
Mulla lukee tiedoissa sinkku, vaikka olen seurustellut kolme vuotta. Miesystäväni ei ole edes Facebook-kaverini, koska ei ole aktiivinen siellä. Ei tämä silti mitään salailua ole, avoimesti yhdessä liikutaan joka paikassa, mutta kumpikaan meistä ei koe tarpeelliseksi julistaa asiaa Facessa.
Oltiin oltu miehen kanssa vuoden jo kihloissakin, ennen kuin lisäsin omalle tilille tiedon parisuhteesta ja kihlautumisesta. Aikaisemmin en pitänyt mitään parisuhde statusta. Mies kyllä laittoi seurustelee statuksen melko pian seurustelun vakiinnuttua, mutta ei maininnut minua nimeltä. Olin pitkään ilman parisuhdestatusta, koska tuttavissani on paljon sellaisia ihmisiä, jotka pitävät nopeaa seurustelun etenemistä ja hehkutusta hyvin kyseenalaisena ja nälvimisen aiheena. Mielestäni parisuhteeni ei kuulu yhteisten facekavereiden levittämänä muille ja lähimmät ystäväni joka tapauksessa miehen tiesivät.
Onpa fiksuja ihmisiä, hatunnosto heille.
Ei mullakaan lue. Me emme ole epävarmoja suhteemme tilasta emmekä teinejä, joten ei ole ollut tarvetta statustella.
Olemme olleet pitkälti yli 10v yhdessä, mutta en ole fb:ssa edes mieheni kaveri. Asumme yhdessä, näemme päivittäin ja vaihdamme kuulumiset ihan "nenätysten"...
Siihen voi olla montakin syytä, esim. itse olen törmännyt tapaukseen, joka ottaa pois pettämisen takia. Mutta tällainen varmaan harvinaisenpaa.
Vaimoni on niin mustasukkainen etten voi ottaa häntä facebook kaveriksi. Illat täyttyisivät kyselyistä ja jankuttamisesta "kuka toi on, miksi se tykkää sun kuvasta, missä olette tavanneet?" Tiedän että hän on sairas, mutta näin pääsen panemaan joka ilta T. MIES Ps. hän on hyvännäköinen ja hoikka.