Miksei joillakin paiskunnilla ole facebookissa näkyvissä, että seurustelevat?
Tiedän, ihan turha tälläisilla on päätään vaivata, mutta ihmetyttääpä nyt kuitenkin. Tilanne on tämä: tiedän työni kautta naisen ja miehen, jotka ovat alkaneet seurustella lähes kaksi vuotta sitten. Olen kummankin fb-kaveri. Parista on yksi naisen laittama yhteiskuva facebookissa, mutta sekin sellainen, että kuvassa voisi hyvin olla vain kaverukset (mies ei ole edes tykännyt kuvasta, saati kommentoinnut). Muuten parisuhteesta ei ole oikeastaan mitään tietoa. Muutamasta keskustelussa esiintyneestä (muiden kuin heidän) kommentista voi päätellä, että ovat yhdessä. Muuten kumpaisellakin on todella paljon tietoa ja kuvia itsestään facebookissa. Ja ovat alta kolmikymppisiä. Samahan se sinänsä mulle on, mutta mietin vaan, että miksi parisuhdetta noin salaillaan...
Kommentit (32)
Niinpä, luepas aloituksesi ja lopeta pää parkasi kuormittaminen. Miksi pitää kaikki olla niin julkista ja huomiota herättävää?
Itselläni ei näy parisuhdetietoni facebookissa, koska en näe sitä tarpeelliseksi sinne laittaa. Ollaan seurusteltu 4vuotta, eikä meidän suhde mikään salaisuus ole :D Kyllä kaverini tietävät parisuhteestani, ja jos joku ei tiedä niin varmaan kysyy jos haluaa tietää. Vastaavasti en laittaisi tietoihini näkymään mahdollista sinkkuuttanikaan.
Kyl mun mielestä vähän ihmeelliseltä kuulostaa. Jos muuten kertoo avoimesti elämästään facessa, niin miksei kerro mitään seurustelusta. Tiedän yhen miehen, jolla ei ollu parisuhdestatusta, etti netistä yhenyönjuttuja. Mutta en tietty sano, et täs olis niin.
Ollaan kyllä miehen kanssa ilman mitään salailuja ihan onnellisesti yhdessä, vaikkei sitä fabossa kummallakaan ole :) Ei ole kyllä paljoa muutakaan, esim duunipaikkoja yms. Miksi pitäisi?
Minulla ei lue, että olen naimisissa. Se on minun yksityisasiani. Ystäväni tietävät kenen kanssa olen naimisissa, muille asia ei kuulu pätkän vertaa. En krjoita koskaan miehestä tai lapsista. Käytän febua yhteydenpitoon tuttavien kanssa. En päivitä sinne omia kuulumisia, ennemminkin nostan esiin juttuja eri medioista ja kommentoin niitä.
Älä vaivaa päätäsi muiden asioilla. Kukin käyttää facebookia omalla tavallaan. Sinä voit halutessasi kirjoitella haniböö-juttuja enkä minä paheksu tai kummastele sitä.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 14:38"]
Ollaan kyllä miehen kanssa ilman mitään salailuja ihan onnellisesti yhdessä, vaikkei sitä fabossa kummallakaan ole :) Ei ole kyllä paljoa muutakaan, esim duunipaikkoja yms. Miksi pitäisi?
[/quote]
Ei pitäisikään :) ei mullakaan ole. Mutta siis kun näillä kyseisillä henkilöillä on sivuillaan näkyvissä ihan kaikki: työpaikat ekoista kesäduuneista asti, koulutukset (plus kenen kanssa ovat sitä koulua käyneet), kaikki asuinpaikat tarkasti, sukulaisuussuhteet jne. Ja kuvia tulee joka päivä. Ap
Jotkut pariskunnat on sopineet, että eivät laita parisuhdestatusta faceen.
No yhdellä kaveripiiristäni on kyllä merkintä, että seurustelee, mutta ei, että kenen kanssa. Toisaalta kyseinen mies helposti kertoo ja tagailee, kenen kaverin kanssa on ollut ja missä, mutta ei vahingossakaan sitä, jos on avovaimonsa kanssa ollut reissussa. Vaimo sitten joskus kommentissa tuo asiaa esille. Kuvienkin tulo lopahti heti seurustelun alkaessa. Tulee kyllä mieleen, että noinkohan arvostaa tyttöystäväänsä. Noh, juurihan tuo tarkensi, ettei mennyt tai ole menossa lähiaikoina naimisiin (vieläpä minä-muodossa), vaikka ovat jo varsin pitkään olleet yhdessä ja nainenkin yli 30-vuotias, eli uteliaisena odotan jatkoa.
Eräällä tutulla ei fb:ssä lue seurustelukohdassa mitään, tosielämässä pari vuotta ollut avoliitossa. Pettää avopuolisoaan, joten ei halua fb:ssä julkistaa ihmisille suhdetta.
Oma mies ei aluksi suostunut fb:hen lisäämään parisuhdestatusta, sanoi pärjänneensä useita vuosia ilman. Vinguin muutaman kuukauden niin saatiin se näkymään kun mies ei jankutusta jaksanut kuunnella. Itselleni henkilökohtaisestion tärkeää, että ihmiset huomaavat että olen sitoutunut koska siviilissä eivät sitä huomaa kun en ole kihloissa ja siis sormusta omista.Jotenkin tulee mieleen että sitä toista jollain tavalla häpeää/ tai sitten haluaa katsoa tuleeko treffiehdotuksia tms, ts testata omaa viehättävyyttä.
Vastaus otsikon kysymykseen: koska se olisi kuulemma huomiohuoraamista. Näin selitti asiaa minulle silloinen "seurustelukumppanini", kun kysyin miksei hänen fb:stään mitenkään ilmene, että hän seurustelee.
Myöhemmin sain tietää, että siellä oli koko "seurustelun" ajan lukenut, että Sinkku.
Meillä ei lue kummallakaan mitään toisesta, yksi yhteinen check in joskus lomalla tehty. Ollaan naimisissa eikä mulla ole kyllä sormustakaan. Vastaaja nro 11 varmaan pyörtyi juuri :D
Katsoin jonkun dokkarin siitä, miten esim. hakkerit pääsevät käyttämään helpommin muiden ihmisten tilejä ja varastamaan identiteettejä. Muutamia neuvoja oli, miten minimoi haittoja, ja yksi oli, ettei "linkitä" itseään kenenkään puolisoksi tai mainitse lastensa nimiä ja syntymäaikoja niissä tiedoissa, mitkä näkyy (muistaakseni?) kaikille. Myös oma syntymäaika on parempi pitää piilossa.
Joten, mun kohdalla ei lue, että olisin naimisissa, saati että kertoisin lapsieni tietoja. Eikä noilla asioilla ole edes mitään merkitystä. Olen karsinut kaveripiirin facebookissa minimiin, joten jokainen kyllä tietää kenen kanssa olen naimisissa ja että lapsia on. En oikeastaan edes ymmärrä, miksi olisin sellaisten kanssa kavereita siellä, jotka eivät edes näitä perusasioita itsestäni tiedä.
Nyt te vasta pyörrytte! Mulla kyllä lukee että naimisissa, mutta, voitteko kuvitella!!!! Me ei olla miehen kanssa fb-kamuja ollenkaan!!! Joku yksityisyys se on ihmisellä oltava...
Mä laitoin viime viikolla, että parisuhteessa. Otin se päivän jälkeen pois. Musta tosi turha homma. Meistä ei taida olla yhtään yhteiskuvaa edes feisbuukissa, toki meidän suhteesta tiedetään. Yhdessä 7v.
Ei siellä mikään näy kaikille, ellei sitä julkiseksi laita. Lapsia nyt ei tietenkään kannata sinne tarkemmin merkitä, mutta yleensä ihmiset mainitsevat tai edes kirjoittavat niin, että kaverit voivat päätellä asioita.
Niin enkä itsekään varmaan laittaisi parisuhdestatustani, koska ei siinä nytkään mitään lue, mutta varmasti muualta voisi tehdä päätelmiä. Ei kaikilla kavereillanikaan ole, mutta eivät he myöskään tunnu salailevan suhdettaan, jotkut vain ovat yksityisempiä kuin toiset. Mutta erikoista on se, jos se "salailu" kohdistuu yksinomaan siihen henkilöön, jonka kanssa jakaa elämänsä.
Ollaan naimisissa, mulla on status "parisuhteessa", miehellä ei mitään. FB-kavereiksikin ryhdyttiin vasta joskus puol vuotta häiden jälkeen. Mitä välii?
Siksi, että asiani ovat yksityisasioita. Ne eivät kaikille kuulu.
Eihän siellä tarvitse kirjoittaa mitään itsestään näkyville. Mikä juttu tämäkin nyt on?
Olen naimisissa, mutten ole sitä kirjoittanut faceen, pitäisikö? :D Kertooko tiedon puuttuminen nyt minusta tai parisuhteestani jotain? Ehkä he ovat yhdessä päättäneet ettei laita noita tietoja.
Olen naimisissa enkä ole laittanut sitä statukseeni. En ole laittanut työnantajaanikaan, ovat vain asioita jotka eivät kuulu kellekään.
Sä vastaat omaan kysymykseesi jo aloituksessa.