Äitini on yksinäinen muttei halua tehdä ystäviä.
En tiedä tuliko tästä ongelma, koska asuin yli 25-vuotiaaksi asti kotona. Muutin n. 3 kk sitten ja äiti ei ole pärjännyt tämän suhteen hyvin. Vaikuttaa masentuneelta ja valittaa tylsää elämään, luulenpa että johtuu siitä ettei hänellä ole paljon ystäviä ja varmaan tottui siihen että olin noin kauan juttukaverina. Mitä voin tehdä?
Kommentit (19)
Miten tehdään ystäviä? Leipomallako?
Voisitteko yhdessä miettiä äidille tekemistä, jossa tapaisi muita samanhenkisiä? Esim. vesijumppa, kansalaisopiston kieli- tai käsityökurssit, vapaaehtoistyö? Mistä äitisi pitää?
Lapsia tehdään, ystäviä hankitaan. Olemme näet Suomessa ja puhumme suomea.
Onks sitä ystävyys-Tinderiä vielä keksitty?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei tehdä ystäviä. Tai siis joku teki ne jo, itse ei tarvitse valmistaa.
Voiko joku oikeasti tehdä tuollaisen virheen jos äidinkieli on suomi? Vai onko tuo vain temppu että ihmiset klikkaisivat?
Ap varmaan myös "tekee rakkautta" :D
Ei halua tehdä ystäviä eli ei halua tehdä lisää lapsia juttukavereikseen? Ymmärrän hyvin. Harrastuksista voisi saada uusia ystäviä.
Kielioppi tulikin jo käsitelty, joten aika siirtyä ketjun aiheeseen. Kuulostaa siltä, että äitisi yrittää manipuloida sinua muuttamaan takaisin kotiin. Ratkaisu: Keskity omaan elämään ja anna äidin opetella itsenäistä elämää itsekseen. Hänen iässään jo korkea aika katkaista napanuora lapsiin ja ryhtyä elämään omaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Kielioppi tulikin jo käsitelty, joten aika siirtyä ketjun aiheeseen. Kuulostaa siltä, että äitisi yrittää manipuloida sinua muuttamaan takaisin kotiin. Ratkaisu: Keskity omaan elämään ja anna äidin opetella itsenäistä elämää itsekseen. Hänen iässään jo korkea aika katkaista napanuora lapsiin ja ryhtyä elämään omaa elämää.
Kyseessä ei ole kielioppi vaan ap käyttää englannin kielistä ilmaisua suoraan suomeksi käännettynä. Syy siihen on minusta kyllä suoraan sanottuna kiinnostavampi kuin varsinainen aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ei ole kielioppi vaan ap käyttää englannin kielistä ilmaisua suoraan suomeksi käännettynä. Syy siihen on minusta kyllä suoraan sanottuna kiinnostavampi kuin varsinainen aloitus.
Verbien oikeaoppinen käyttö on kyllä kielioppia siinä missä pilkkusäännötkin. Kielioppi kattaa kaikki kielen osa-alueet.
Sun äidillä on paha asennevamma. Onhan se hurja muutos, kun koti hiljenee mutta niin sen kuuluu mennä. Sää et ole vastuussa äitisi pahasta olosta, äläkä syyllistä itseäsi. Tsemppiä ja nauti elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verbien oikeaoppinen käyttö on kyllä kielioppia siinä missä pilkkusäännötkin. Kielioppi kattaa kaikki kielen osa-alueet.
Olkoon sitten niin. Mutta syy kiinnostaa edelleen. Onko ap:n äidinkieli englanti? Oliko tämä klikkiotsikko? Vai onko englanti jo niin juurtunut ihmisten päähän, että se on tutumpi kuin oma kieli?
No matkustelua harrastaa monet, teatteria, konsertteja yms. Jos äidillä on auto niin silloin kyllä riittää aika paljonkin ns. ystäviä kyydin tarpeessa. Tinderiin voisi tietysti äiti myös mennä jos haluaa vähän säpinää elämään. Kotonakin on hyvä olla, esim. hoitaa puutarhaa.
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko yhdessä miettiä äidille tekemistä, jossa tapaisi muita samanhenkisiä? Esim. vesijumppa, kansalaisopiston kieli- tai käsityökurssit, vapaaehtoistyö? Mistä äitisi pitää?
Ei missään tapauksessa!
Äidin napanuora pitää katkaista ja sen hän joutuu tekemään ihan itse.
Muutoin ap on aina äidin kainalokeppi.
Oma ainoa lapseni kun muutti, minulla meni eka puoli vuotta äimustelyyn: tässäkö tää oli?
Vuoden kohdalla alkoi löytymään omia uusia juttuja.
Aplle. Elä omaa elämäsi. En tiedä sopivasta yhteysvälistä, meille on nyttemmin muodostunut 2 viikkoa.
Jossain luki että napanuora ei ole poikki mikäli joka päivä yhteys.
Äitinä haluan lapseni menestyvän.
Olen iso ja aikuinen, pärjään kyllä. Totuin huolehtimaan sinusta +20v joten onhan tää tiukkaa. Selviän kyllä, osaan.
Olen tässä jos tarviit, tiedät sen.
Älä koe tai pode syyllisyyttä. Etsi oma elämäsi!
Minä olen yksinhuoltajaäidin ainoa tytär ja asuin pitkään kotona. Kyllähän äidille se oli kova paikka kun muutin pois ja hän vaikutti hukassa olevalta. Itse suhtauduin aika kylmästi, se oli normaali askel suhteessamme että aikuinen muuttaa omilleen kun alkoi tienata.Vähitellen hän löysi juttuja, alkoi kuntoilemaan, kävi terassillakin naapuriporukalla ja kiertelivät kirppiksiä.
Sinulla on oikeus omaan elämään, yhteydenpito äidinkin kanssa on tärkeää ja molemmille antoisaa mutta laita rajat jos hän yrittää takertua.
eikö äitisi voisi palata sinne kotimaahansa "tekemään" ystäviä. sinäkin voisit mennä auttamaan sukulaisianne
3kk on tosi lyhyt aika sopeutua. Anna ajan kulua, uskon, että se auttaa. Äitisi löytää elämäänsä uusia asioita ja saattaa alkaa jopa nauttia rauhasta ja yksin olemisesta.
Suomessa ei tehdä ystäviä. Tai siis joku teki ne jo, itse ei tarvitse valmistaa.