Rehellisesti: Pettyisitkö jos lapsesi saisi lahjaksi käytettyjä leluja?
Kommentit (29)
Lapsen mummi ostaa monesti lahjansa kirpparilta ja se on ihan ok =) Eihän se lapsi sitä ymmärrä, onko lelu ostettu uutena vai ei. Tietenkään mitään virttynyttä ja kamalan likaista ei ole kiva saada, mutta muuten käytetyt lelut/vaatteet on ok lahja, varsinkin kun mummilla ei tuota rahaa ole liiemmin. Ajatus on tärkein :)
En todellakaan. Pettyyköhän lapseni, kun olen ajatellut hankkia hänelle 600 euroa maksavan antiikkikeinuhevosen....?
Pettyisin koska itse ostan aina uudet lelut synttärinä ja jouluna.
Itse olen antanut käytettyjen lelujen lisäksi jopa käytettyjä vaatteita siskoni vauvalle. Ei hän vaikuttanut kovin närkästyneeltä.
Mulla on 1 lapsi ja en koskaan ostanut käytettyjä vaatteita ja nyt ne ei tietenkään enää kelpaisikaan. Enhän itsekään kulje kirpputorivaatteissa. En paheksu jos muut ostavat.
En tietenkään pettyisi eivätkä lapsenikaan ole pettyneet. Esimerkiksi monia kirjoja ei edes saa uutena, vanhoista pelikoneista puhumattakaan. Useat soittimet myös ostetaan käytettynä, retrofillarit toki myös. Suurin osa muovileluista on toki saatu uutena mutta ne eivät maksakaan paljoa.
Aika hassua olettaa, että vanhat lelut pitäisi saada muuten vaan ja sen lisäksi vielä uusia leluja lahjaksi.
Rehellisesti minä petyn enemmän arvottomasta uutena ostetusta krääsästä kuin käytetystä järkevästä tavarasta olisipa kyseessä lähes mikä tahansa tavara. Kun lapsemme oli pieni laitoimme usein synttärikutsuun, että nimenomaan toivomme käytettyjä lahjoja. Oikein ihania tavaroita sai 1 v lahjaksi, joista iso osa oli käytettyjä.
Itse en kuitenkaan kovin monille ihmisille kehtaa käytettyä tavaraa viedä lahjaksi koska tiedän, että se jakaa mielipiteet. Niille vien keiden tiedän arvostavan sitä. Monelle hyvinkoulututetulla ja hyvintoimeentulevallekin ystävälle kelpaavat käytetyt tavarat oikein hyvin.
Ainakin tuttavan synttärilahjaksi antama petshop-talo oli lapselle varsin mieluinen ja mielestäni järkevä lahja.