Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri aikoo laittaa hääpuvukseen kansallispuvun!

Vierailija
26.07.2013 |

Tosi tyylitön ja naurettava ajatus. Mitä nyt ihmiset ajattelee kun vieraat on juhlavaatteissa ja morsian jossain villaisessa torpparikoltussa. Kaiken huipuksi kaveri suuttui kun kerroin mielipiteeni. Sanoi että jos hänen mummonsa käsityönä tekemä puku ei kelpaa, niin ei ole pakko tulla häihin. Saisinko kavein vielä jotenkin muuttamaan mieltään ettei hän tekisi itseään naurunalaiseksi?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa olla häissään mahdollisimman seksitön näky niin silloin kansallispuku on nappivalinta.

Vierailija
2/49 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on ex-miehesi! Toivottavasti on löytänyt nyt rinnalleen aidon Lapin Kullan.

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 16:34"]

En ymmärrä, miksi kukaan haluaa mennä naimisiin nykyaikana kansallispuvussa, kun tarjolla on toinen toistaan kauniimpia morsiusmekkoja. Miehillekin on valinnanvaraa, ei ole pakko ottaa halvinta Dressmannin pukua...

Ex-mieheni meinasi astella vihille jossain poron kuselle haisevassa lapinpuvussa, mutta luopui ajatuksesta kun näki miten olin melkein kohtauksen partaalla. Ehkä juuri tuon exän takia yhdistän kansallispuvut sellaiseen huonoon perinneihailuun ja junttimaisuuteen.

Voit varmaankin kysyä kaveriltasi, että haluaako hän olla upea morsian valkoisissa vai kansallispukuinen juntti-Justiina, joka kirkosta poistumisen jälkeen kiskoo viinaa kaksin käsin torpparikoltussaan.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikäs valinta.

Vierailija
4/49 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap, siis kansallispukumorsian, olet rohkea nainen! Ihania hääjuhlia teille.

Vierailija
5/49 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:09"]

Viime kesänä kaverini oli häissä, joissa oli sekä hääparilla että vierailla kansallispuvut, pitäisiköhän sinun vinkata kaverillesi, että tekevät samoin. Ei tarvi kenenkään nolata itseään, kun kaikilla on sama pukukoodi.

[/quote]

Mulla jäis tämmöisiin menemättä, kun minulla ei ole kansallispukua ja aika harvalla taitaa olla. Ei niitä ihan joka kaupassa myydäkään edes 

Vierailija
6/49 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo parinkymmenen vuoden päästä nykyiset hääpuvut näyttävät kuvissa kauheilta (vai kuinka monen mielestä oman äidin hääpuku on tosi hieno nyt?

Kansallispuku näyttää oikeasti aina upealta. Hieno valinta! 

Vierailija
7/49 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi kukaan haluaa mennä naimisiin nykyaikana kansallispuvussa, kun tarjolla on toinen toistaan kauniimpia morsiusmekkoja. Miehillekin on valinnanvaraa, ei ole pakko ottaa halvinta Dressmannin pukua...

Ex-mieheni meinasi astella vihille jossain poron kuselle haisevassa lapinpuvussa, mutta luopui ajatuksesta kun näki miten olin melkein kohtauksen partaalla. Ehkä juuri tuon exän takia yhdistän kansallispuvut sellaiseen huonoon perinneihailuun ja junttimaisuuteen.

Voit varmaankin kysyä kaveriltasi, että haluaako hän olla upea morsian valkoisissa vai kansallispukuinen juntti-Justiina, joka kirkosta poistumisen jälkeen kiskoo viinaa kaksin käsin torpparikoltussaan.

[/quote]

Minä en haluaisi tuntea sinua, olet kuvottava.

Vierailija
8/49 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi kansallispukua, toinen itsetehty. Kolmas on tekeillä. Aivan ihania ovat :)

Vierailija
9/49 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet naurettava.Kansallisispuku on juhlapuku,jota voi käyttää vaikka linnan juhlissa.

Vierailija
10/49 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 21:23"]

[/quote]

Minäen haluaisi tuntea sinua, olet kuvottava.

[/quote] nunnukanunnuka-nai-nai-nai-nai...

Vierailija
11/49 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansallispuku on juhlapuku, joka kelpaa kaikkiin tilaisuuksiin-myös Linnanjuhliin.

Vierailta ei odoteta kansallispukua vaan juhlapukeutumista. Muiden ei siis tarvitse kipittää vuokraamaan pukua.

Vierailija
12/49 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:30"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 16:04"]

Mä haluan kans tietää, että mikä puku. Pohojalaanen, kaenuulaenen... ?

[/quote]

Se selviää jo avauksessa:

http://www.taitouusimaa.fi/fileadmin/yhdistys/uusimaa/pdf/kp_porvoon_pitajan_np.pdf

[/quote] järkkyä! melkein 5000 egee tollaisesta rumasta koltusta.

ja ei edes kannata verrata mitään suomalaisten mukaperinteisiä kansallispukuja intialaisten sareihin. Jälkimmäiset kun näyttää kantajiensa (intialaisten) yllä hyviltä ja ovat herkullisia väreiltään.

Vierailija
13/49 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 21:16"]

Jo parinkymmenen vuoden päästä nykyiset hääpuvut näyttävät kuvissa kauheilta (vai kuinka monen mielestä oman äidin hääpuku on tosi hieno nyt?

[/quote]

Minun äitini 60-luvun hääpuku itseasiassa on. Se on yksinkertainen minimekko. Tyyliltään lähempänä pikkumustaa kuin hääpukua.

Useimmat hääpuvut eivät ole yhtä klassisia, joten kyllä niistä muoti ja mieltymykset nopeasti ajavat ohi. 

Vierailija
14/49 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki voi vuokrata näitä pukuja , katsoo vain netistä vuokraamoja ja saa kokoisensa puvun.

Vierailija
15/49 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäuskottava provo.

Ei edes AV-mamma voi olla niin sivistymätön että ei tietäisi miten juhlava kansallispuku on. Se käy kaikkiin juhliin: häihin, hautajaisiin, presidentin itsenäisyyspäivän vastaanotolle ... 

Vierailija
16/49 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen päätä itse millaisissa vaatteissa tahtoo naimisiin mennä - oli se valinta sitten valkoinen morsiuspuku, kansallispuku tai Adidaksen verkkarit. Ulkopuolisille asia ei kuulu.

Vierailija
17/49 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ymmärrä, miksi kukaan haluaa mennä naimisiin nykyaikana kansallispuvussa, kun tarjolla on toinen toistaan kauniimpia morsiusmekkoja."

Ehkä siksi, että morsiamen mielestä kansallispuku on kaunis, ja modernit jenkkityyliset kermakakkupuvut rumia? Mutta tokihan sinulla on valta kertoa, miten morsiamen tulee pukeutua. Ihmettelen, miten kuulut morsiamen lähipiiriin...

Vierailija
18/49 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 15:41"]

Tosi tyylitön ja naurettava ajatus. Mitä nyt ihmiset ajattelee kun vieraat on juhlavaatteissa ja morsian jossain villaisessa torpparikoltussa. Kaiken huipuksi kaveri suuttui kun kerroin mielipiteeni. Sanoi että jos hänen mummonsa käsityönä tekemä puku ei kelpaa, niin ei ole pakko tulla häihin. Saisinko kavein vielä jotenkin muuttamaan mieltään ettei hän tekisi itseään naurunalaiseksi?

[/quote]

Kun luin otsikon, niin ensimmäinen ajatukseni oli: Mitä siitä sitten?

Näköjään jotain sitten.........

Vierailija
19/49 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tyystin toiselta puolelta Suomea kuin mieheni. Asumme nyt mieheni kotikunnassa. Kummankaan kotikunnassa ei ole omaa kansallispukua, mutta olen tehnyt äitini suvun kotiseudun kansallispuvun itselleni. Jos olisin ehtinyt tehdä valmiiksi ennen häitä mieheni maakuntapuvun, olisimme menneet niissä naimisiin, mutta aikapulan takia emme niin tehneetkään. Käytimme näitä sitten myöhemmin lapsemme ristiäisissä. Minusta varsinkin pohjalaisissa naisten puvuissa on upeita värejä, ihan harmittaa, etten ole Pohjanmaalta kotoisin :) . Ja meidän kotipihamme lipputangossa muuten liehuu minun maakuntaviirini, siinäpä saavat naapurit ihmetellä, mistä talon eukko oikein on kotoisin. Mutta tästä hääpukuasiasta, kansallispuvun käyttötilanteita ovat itsenäisyyspäiväjuhlat, valmistujaiset ja kaikenlaiset perhejuhlat, myös siis häät. Minusta on ihana ajatus, että joku menee kansallispuvussa naimisiin tai tulee vieraaksi kansallispuvussa.

Vierailija
20/49 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen morsian saa itse päättää, mitä päälleen laittaa?! Paljon tyylittömämpiäkin vaihtoehtoja on olemassa esim liian pieni ja paljasta ns perinteinen hääpuku.