Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkosuomalainen taas ihmettelee

Vierailija
14.05.2013 |

..miksi ne uuden asuinmaan tavat omaksutaan välittömästi ja niitä pidetään hienompina kuin Suomen? 

Minä ihmettelen, miten minä aloin istua joka päivä kahviloissa kermakahvia juoden ja croissanteja syöden. Koskaan en ole kummastakaan erityisesti pitänyt. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

*pus*

Vierailija
2/5 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, voisarvia. 

Inhoan sitäkin, miten ulkosuomalaiset laittavat puheeseen vierasperäisiä sanoja ja vääntelevät lauseita, kuin eivät muka osaisi enää suomea. Ne muut ulkosuomalaiset siis :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt pidä toisen maan tapoja välttämättä hienompina. Enemmän niitä tulee tehtyä, koska ovat mukavaa vaihtelua Suomeen. Itse juon kermakahvia kahvilassa, koska on kiva katsella ihmisiä, tavata ystäviä samalla, kahvi on hyvä ja halpaa, ja palvelu pelaa. Joisin kahvini useammin kahvilassa Suomessakin, jos hinta ja laatu olisivat missään järkevässä suhteessa toisiinsa, ja ulkona ei tulisi vettä tai räntää tai olisi pakkasta. 

Vierailija
4/5 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se on ihmisellä sisäsyntyinen taipumus omaksua ympäristönsä tapoja. Ellei sitten tietoisesti haraa vastaan tai ole osa jotain valtaväestöstä poikkeavaa kiinteää yhteisöä kuten Suomen somalit tai romanit. Minusta sinä voit hyvillä mielin syödä voisarvia ja omaksua uusia tapoja. Sehän on rikastumista kun voi omaksua uusista kulttuureista niiden parhaat puolet. TIetysti olisi hienoa jos voisi olla ylpeä suomalaisista asioista. Mutta ei sinun tarvitse väkisin sitä olla.

Vierailija
5/5 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluusti juon kahvia katukahviloissa Helsingin kaduilla vaikka vesisateessa. Sade ei haittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme