Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paljonko te laitatte yleensä rahaa ystävänne synttäreihin?

Vierailija
26.07.2013 |

Tuli kutsu ystävän synttäreille, juhlat pidetään toisessa maassa ja kutsu on koko perheelle. Katsoin tuossa lentoja ja hotelleja, ja minimissään hintaa tulee 850 euroa ja jos yhtään halutaan hotellin tasoa nostaa tai lentoaikataulua parantaa (ts ei matkusteta yöllä), nousee hinta reilusti yli tonniin. Kai sinne lahjaakin pitäisi viedä, vaatteita ostaa ja muitakin kuluja matkalla tulee tietysti. Ruokaa en laske kuluksi koska kotonakin syötäisiin. Töistä pitää ottaa palkatonta vapaata, koska lomat on juuri pidetty.

Epäröin osallistumistamme, ja siitä tietysti ystävä suuttui eikä nyt vastaa puhelimeenkaan enää. Mä olen ihan kypsä koko juttuun ja se mököttää. Onko muilla varaa heittää synttäreihin tuollaisia summia tuosta vaan??

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin naurettava ja turha kysymys. Miksi tuollaisia älyttömiä kyselee. Joku pistää paljon, joku vähemmän, joku ei yhtään. Ja nyt kaikki kysymään että miksi olet ystävä tuollaisen kanssa.

Vierailija
2/27 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuossa tilanteessa ystävä saisi meiltä postitse jonkun pienen lahjapaketin ja onnittelut. En tosiaankaan lähtisi koko 6-henkisen perheen kanssa synttärijuhlille toiseen maahan. Tai korkeintaan lähtisin yksin, jos tilanne sallisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no halusin vaan keskustella kun tämä on minulle ajankohtainen asia. Kiitos kuitenkin mielipiteestäsi, taidat olla mukavalla tuulella tänään sinäkin.

Vierailija
4/27 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olisi vielä lomapäiviä ja rahaa jäljellä, menisin yksin tai sitten lähettäisin vaan lahjan postissa.

Vierailija
5/27 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin jo ajatellut etukäteen, että haluan ostaa hänelle kalliin lahjan josta tiedän hänen pitävän. Nyt kun tämä matkasäätäminen tuli yllättäen kuvioihin, en haluaisi ostaa yhtään mitään. Yksin en voi mennä, koska ovat kovin perhekeskeisiä ja oikein korostettiin että nämä ovat koko perheen juhla.

ap

Vierailija
6/27 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 15:17"]

Jos mulla olisi vielä lomapäiviä ja rahaa jäljellä, menisin yksin tai sitten lähettäisin vaan lahjan postissa.

[/quote]

meillä on se ongelma, että ei ole kumpaakaan. Tai olis se tonni nyt heittää, mutta se on sitten pois syyslomasta :(

ap

Vierailija
7/27 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 15:18"]

olin jo ajatellut etukäteen, että haluan ostaa hänelle kalliin lahjan josta tiedän hänen pitävän. Nyt kun tämä matkasäätäminen tuli yllättäen kuvioihin, en haluaisi ostaa yhtään mitään. Yksin en voi mennä, koska ovat kovin perhekeskeisiä ja oikein korostettiin että nämä ovat koko perheen juhla.

ap

[/quote]

Valehtelet. Kukaan ei oikeasti vaadi ketään lähtemään ulkomaille synttärijuhliin, ja vielä koko perheen voimin. Kukaan järkevä ihminen ei edes pyydä tuollaista, saati sitten suutu kieltäytymisestä. Nyt keksit kyllä tämän jutun ihan omasta päästäsi. Tai sitten sulla on todella omituisia ystäviä.

Vierailija
8/27 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, miltä planeetalta nämä ihmiset ovat? Ystävä, joka olettaa toisen tulevN noilla spekseillä, ja ap, joka edes harkitsee moista...

Vierailija
9/27 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minä luulin itsekin aluksi että tämä juttu on vitsi, mutta valitettavasti juhlat on ihan totta :( He asuvat itse kaupungissa, josta menee halpalentoyhtiön edullisia lentoja tuonne kohteeseen ja lisäksi voivat majoittua siellä sukulaisten luona. Ihanan halpaa! Vieraille tulee sitten nämä isommat kustannukset. Harmittaa suunnattomasti jos välit ystävääni menee poikki tällaisen pöljäilyn takia!!

ap

Vierailija
10/27 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No matkahan on teidän perheellenne, matkustaminenhan on kivaa, ja sen ilon saatte itse. Ei sitä voi synttärimenoiksi laskea. Lahjan arvolla ei varmaan ole merkitystä aikuisille, joten vaikka kukkakimppu riittää viemisiksi, itse veisin varmaan jotain hieman erikoisempaa, mitä nyt keksisin. Mutta en usko kenenkään aikuisen toivovan ystäviltään arvokkaita synttärilahjoja, minusta ainakin olisi tosi noloa saada sellaisia.

Kuulostaa kivalta reissulta, ja jos teillä on siihen kuitenkin varaa, niin ota vähän rennompi asenne.

Vierailija
11/27 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tosiaankin tänä kesänä matkustettu kaksi kertaa ja sen takia tili on aika tyhjänä. Meillä on ollut tosi kivoja matkoja ja niihin on panostettu. Mutta tämä tuntuu ihan absurdilta koko juttu, lähteä kiireellä sinne matkalle, ottaa palkatonta vapaata töistä ja lähteä heti juhlien jälkeen takaisin kotiin näkemättä mitään muuta siitä kohteesta koska aikaa ei yksinkertaisesti ole. Olisin jättänyt lomapäiviä pitämättä syksylle tms mutta kun emme tienneet tästä ennenkuin nyt. Että kivaa ja rentoa vaan hakemaan :)

ap

Vierailija
12/27 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahankäytössä on aina kyse priorisoinneista. Meillä kyllä luultavasti jäisi tuollaiset synttärit väliin, mutta jos olisi oikeasta ystävästä kyse, ei se ystävyys siitä miksikään muuttuisi eikä ystävä loukkaantuisi.

Mielestäni tuollaisten synttärien järjestäminen edellyttäisi sitä, että niistä ilmoitetaan hyvissä ajoin, mielellään vaikka vuotta etukäteen, jolloin vieraat voivat suunnitella lomiaan siihen ajankohtaan, ja sitten yhdistää matkaan muutakin. Varsinkin, kun koko perhe on kutsuttu.

Jollekin tietenkin tonni + menetetty palkka on taskurahaa, mutta meillä niin ei ole. Minun ystäväni syntymäpäivä ei liioin olisi koko perheelle sellainen elämys, että haluaisin siihen ykskaks sijoittaa noinkin suuren summan, varsinkin, kun lapset luultavasti kokisivat matkan ikävänä velvollisuutena, jos siihen ei yhdistettäsi jotakin heille mieluisaa, mikä taas luultavast tarkoittaisi lisää kuluja.

Riippuen siitä, kuinka hyvästä ystävästä olisi kyse, meillä ehkä tehtäisiin joko niin, että minä menisin yksin ja matkustaisin mahdollisimman edullisesti tai sitten jätettäisiin juhlat väliin.

Vierailija
13/27 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä 50-vuotissynttärit? Jos ei, niin en todellakaan laittaisi kuin korkeintaan kortin, sitäkään ei nykyään tahdo muistaa kavereille laittaa. Minkälainen aikuinen ihminen edes juhlii synttäreitään???? Minä en ole mitään synttärilahjoja kavereiden kanssa vaihdellut sitten lapsuuden.

Vierailija
14/27 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

asian tekee ärsyttäväksi se että kyseessä on erittäin hyvä ystäväni. sen takia olin sitä kallista lahjaakin ajatellut. Lapsillehan tämä matka ei tarjoaisi oikein mitään, korkeintaan elämyksenä sitä yöllä matkustamista ja nitkumista lentokentällä. Juhlat on kyllä suunniteltu niin että lapset voi olla siellä rennosti mutta siinä se sitten olikin :( Ystäväni pitäisi olla tietoinen meidän tulotasosta ja erittäin hyvin tietää työpaikkani käytännön noitten palkattomien vapaiden suhteen. mä olen ihan lamaantunut koko asian takia.

ap

Vierailija
15/27 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 40-vuotisjuhlista on kyse.

ap

Vierailija
16/27 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista ap. Kuulostaa hankalalta. Ymmärsinkö oikein, että ystävä ei kuitenkaan asu siellä juhlien kohdemaassa itse? Ihan mielenkiinnosta, miksi juhlat pidetään siellä toisessa maassa?

Ehkä ystäväsi on ollut innoissaan keksittyään hienon idean synttäreille ja on nyt pettynyt kun hyvä ystävä ei olekaan täysillä mukana. Luulisin, ettei hän osannut ajatella asiaa teidän perheen kannalta (lomat, rahat, ajanriittävyys...). Toivotaan, että ystäväsi leppyy ja pystyy ymmärtämään, ettet välttämättä pysty lähtemään mukaan juhliin. Voisit kuitenkin hankkia aiemmin mainitsemasi lahjan, vaikket menisikään itse juhliin. Luultavasti asia tuntuu ystävästäsi paremmalta muutaman päivän sulattelun jälkeen.

Vierailija
17/27 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, ystävä asuu ihan Suomessa mutta tuo kaupunki on hänelle rakas. on asunut siellä joskus ennenmuinoin ja sukua on siellä vieläkin.

Nyt en kuitenkaan voi tehdä asialle mitään, sillä keskusteluyhteyttä ei toistaiseksi ole. En nyt katso tehtäväkseni lähetellä hänelle mitään lepyttelyviestejä... Ja miestä tämä kiinnostaa tooooosi paljon!!!! Akkain kitinöitä, sanoo hän. kiitos tästä keskustelutuokiosta kanssanne, en tunne itseäni enää ihan niin k-päiseksi kaveriksi

ap

Vierailija
18/27 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä linkki tähän ketjuun sille ystävällesi :-)

Vierailija
19/27 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, KUKA voi olla niin urpo että järjestää synttärijuhlansa toisessa maassa, jonne vieraiden pitäisi sitten omalla kustannuksellaan kalliisti ja vaivalloisesti matkustaa?!?

Ehdotan, että lasket nyt kaikki tuosta tulevat kulut yhteen: järkevät lennot, järkevä majoitus, syömiset - syöminen tulee matkalla aina kalliimmaksi - plus menetetty palkka. Veikkaan, että saat parin tonnin pintaan menevän summan. Kerro tämä ystävällesi, ja sano että ei vain ole varaa tällaiseen. Jos ei sitä ymmärrä, niin aika tyhmä täytyy olla. 

Vierailija
20/27 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapana ostella lahjoja ystäville. Yksi sukulainen on jolle hankin jonkin lahjan mutta sekin on jotain luokkaa 20€. Jos sinua huvittaa matkustella ja matkasta tulisi kiva, niin lähde mutta älä nyt sentään puhtaasta velvollisuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän