Te hoikat, jotka pidätte salaateista! Annoskokokysymys!
Söin salaattia, jossa oli
1 ruukku jääsalaattia
2 suhteellisen pientä tomaattia
1 avokado
3-4 rkl pestoa
1 pallo buffalamozzarellaa
Onko tämä mielestänne iso annos? Kenties liian iso? Minkä kokoisen annoksen itse olisitte syöneet?
Yritän kuumeisesti hahmottaa, syönkö liian isoja annoksia...
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 14:34"]
Ei aloituksessa puhuttu laihdutuksesta mitään. Se kysyi hoikilta, että kuinka isoja annoksia ne tykkää syödä salaattia. Vähän tarkempia kysymyksiä kiitos, jos jotain laihdutusohjeita halutaan.
[/quote]
Kai sinä tiedät, että jokaisella meistä on se yksi kukkakeppiäkin hoikempi ystävä, joka syö enemmän vuorokauden sisään, kuin sinivalas? :D Jos annoskoko kiinnostaa pelkästään, niin täällä ei kyseltäisi hoikkien lautasmallin perään.
Itse pidän enemmän ruokaisista salaateista ilman mitään kastikkeita tai majoneeseja (joihin luen esim. tuon peston). Mun nyrkkisääntö on se, että vihreitä saa syödä niin paljon kuin napa vetää- eli jos tiedän n. puolessa välissä annosta että masu ei täyty, niin jatkan salaattia ihan salaatilla, kurkulla ja vaikka purjolla siten etten lisää muita aineksia enempi mitä lautasella alunperin oli.
Mun lemppari on;
1 jäävuoriruukkusalaatti (tai esim rainbowin jääsalaatti -pussi)
1 purjo (vain valkoinen osa)
1/2 kurkku
juustoa (esim kevyt salaattijuusto, kevyt mozarellapallo, kevyt raejuusto, jne)
nyrkillinen maustamatonta lohta, kanaa tai tonnikalaa
mustapippuria
ja jos hullulle päälle satun, niin pari ruokalusikallista pähkinä tai siemensekoitusta.
kesäisin tykkään lisätä myös tuoreita mansikoita tai persikkaa antamaan makua.
Koskaan ei jää nälkä ja varmasti on hyvää!
t. 177cm/64kg
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 18:00"]
Itse pidän enemmän ruokaisista salaateista ilman mitään kastikkeita tai majoneeseja (joihin luen esim. tuon peston). Mun nyrkkisääntö on se, että vihreitä saa syödä niin paljon kuin napa vetää- eli jos tiedän n. puolessa välissä annosta että masu ei täyty, niin jatkan salaattia ihan salaatilla, kurkulla ja vaikka purjolla siten etten lisää muita aineksia enempi mitä lautasella alunperin oli.
Mun lemppari on;
1 jäävuoriruukkusalaatti (tai esim rainbowin jääsalaatti -pussi)
1 purjo (vain valkoinen osa)
1/2 kurkku
juustoa (esim kevyt salaattijuusto, kevyt mozarellapallo, kevyt raejuusto, jne)
nyrkillinen maustamatonta lohta, kanaa tai tonnikalaa
mustapippuria
ja jos hullulle päälle satun, niin pari ruokalusikallista pähkinä tai siemensekoitusta.
kesäisin tykkään lisätä myös tuoreita mansikoita tai persikkaa antamaan makua.
Koskaan ei jää nälkä ja varmasti on hyvää!
t. 177cm/64kg
[/quote]
Niin ja piti tietty kertoa myös se, että tuolla ohjeella saa reippaan annoksen kahdelle henkilölle- yksin en siis koko annosta kerralla syö, mutta säästyypä illaksi jos pelkästään itselleni teen, että mies on kerennyt syödä jo jotain muuta/muualla.
Mulla tyypillinen salaatti itselle ja miehelle:
- ruukkusalaatti 1 kpl
- 1 kpl pitkä kurkku tai 2-3 avomaankurkkua
- pieni rasia minitomaatteja
- punasipuli
- pussi sinihomejuustoa
- broilerin rintafilettä paloina
- 3 rkl ruokaöljyä ja mausteita
Meille hyvin tyypillinen perussalaatti, tosin meitä on kaksi syömässä eli yhden annokseen tulisi tuosta puolet kaikkea. Syödään salaatti joka ilta, siis ei iltaruoaksi, vaan myöhäisillan iltapalaksi noin jotain klo 23.
En kyllä tajua miten kukaan voi syödä vaan neljänneksen avokadoa? Mulla saattaa helposti mennä päivässä 2-3 avokadoa. Vaikka meillä on tukuisa iltapala, niin aamupalaa meillä ei sitten syö kumpikaan, vaan aamupalaksi riittää kuppi kahvia tai teetä, eikä mitään syömistä.
t. 174cm / 56kg