Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tämä palstan epäempaattisuus johtuu? Aloitus kuin aloitus, kaikki aina alottajan vika.

Vierailija
07.08.2020 |

Miksi ihmeessä näin on? Missä asialliset ihmiset?

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat asiat ovat oma vika. Ei tule nyt muuta ei-omaa vikaa mieleen kuin onnettomuus (johon ei voinut itse varautua). Joku sairaus, jos se ei ole omista elämäntavoista kiinni.

Sodan keskelle syntyminen on oma vika?

Kiusatuksi tuleminen on oma vika?

Rumat kasvonpiirteet on oma vika?

Aikamoinen aivopieru tuo tokaisusi.

Miten sysirumaa auttaa vinkua rumuudestaan anonyymillä palstalla? Mitä hän olettaa saavansa siitä? Oman kokemuksen mukaan kiusatuksi tulee ne joilla ei ole puolustautumiskeinoja ja ovat jotenkin erilaisia. Tämä ei ole toki hyväksyttävää mutta näin se menee.

Moniko täällä uliseva on oikeasti syntynyt sodan keskelle?

Monessa asiassa aloittaja on väärässä/itse osasyyllinen mutta älä sekoita kiusaamista tähän ja vähättele sitä!!! Se on oikeesti vakava asia eikä todellakaan kiusatun syy.

Vierailija
62/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Ihmiset ei osaa jutella vaan pitää väitellä ja vastaan asetella. Yleisesti myös yhteiskunnassakin. Sitten vielä murjotetaan, kun toiset ei ole kivoja.

Mielestäsi saa olla vaan yksi mielipide ja kaikkien pitää sitä hymistellä ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisille on mennyt pointti täysin ohi. Keskustelupalsta on sitä varten että asioista jutellaan. Miksi vingutte siitä että ihmiset tekevät aloituksia?

Vierailija
64/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av.llä arvostetaan sanallista nokkeluutta, näppäryyttä ja servaamista. Tämä on yhteisö, ja täällä toimivat myös sisäpiiriheitot. Paljon provoilua ja trollailua.

Palsta kannattaa ottaa kevyesti ja ajanvietteenä; tuhansia anonyymejä osallistujia, joiden elämästä kukaan meistä ei tiedä mitään.

Joskus harvinaisia helmiäkin ketjuissa ja kommenteissa.

Vierailija
65/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska täällä kerjätään niin paljon sääliä. Huomionhakuisuutta tosi paljon.

Vierailija
66/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on paljon ihmisiä, joiden on paha olla (näkeehän sen aloituksistakin), ja kai nauttivat kun pääsevät purkamaan oloaan toisiin syyllistämällä ja haukkumalla.

Vierailija
67/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Ihmiset ei osaa jutella vaan pitää väitellä ja vastaan asetella. Yleisesti myös yhteiskunnassakin. Sitten vielä murjotetaan, kun toiset ei ole kivoja.

Ymmärrätkö mikä on kehittävä keskustelu?

Vierailija
68/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat asiat ovat oma vika. Ei tule nyt muuta ei-omaa vikaa mieleen kuin onnettomuus (johon ei voinut itse varautua). Joku sairaus, jos se ei ole omista elämäntavoista kiinni.

Miten sysirumaa auttaa vinkua rumuudestaan anonyymillä palstalla? Mitä hän olettaa saavansa siitä? Oman kokemuksen mukaan kiusatuksi tulee ne joilla ei ole puolustautumiskeinoja ja ovat jotenkin erilaisia. Tämä ei ole toki hyväksyttävää mutta näin se menee.

Monessa asiassa aloittaja on väärässä/itse osasyyllinen mutta älä sekoita kiusaamista tähän ja vähättele sitä!!! Se on oikeesti vakava asia eikä todellakaan kiusatun syy.

En vähättele mitenkään kiusaamista enkä hyväksy sitä, mutta totean miten asiat yleensä menee. Eläinlaumassakin sitä heikointa kurmuutetaan. Aivan sama ihmisten suhteen.

Vierailija
69/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihmisille on mennyt pointti täysin ohi. Keskustelupalsta on sitä varten että asioista jutellaan. Miksi vingutte siitä että ihmiset tekevät aloituksia?

Eihän täällä vinguta siitä, että ihmiset tekee aloituksia vaan siitä ettei aloituksiin saada sellaisia vadtauksia kuin aloittaja haluaa.

Vierailija
70/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa aloituksista on trolleja. Lisäksi koissain aloituksissa kaikki on todellakin ap:n vika.

Ja sitten on niitä, jotka kertovat ongelmistaan.

Vaikka joku vaikuttaisikin trollilta niin silti kannattaisi suhtautua niihin kuin olisi oikea ongelma. Siten ei kukaan kärsisi vahingossakaan.

Vierailija
71/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän ja se ei tarkoita sitä ettei saa esittää erilaisia ja jopa vastakkaisia mielipiteitä. Väitelläkkin saa ja pitää. Jo antiikin ajoista on arvostettu retoriikkaa ja väittelytaitoja.

Vierailija
72/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa aloituksista on trolleja. Lisäksi koissain aloituksissa kaikki on todellakin ap:n vika.

Ja sitten on niitä, jotka kertovat ongelmistaan.

Vaikka joku vaikuttaisikin trollilta niin silti kannattaisi suhtautua niihin kuin olisi oikea ongelma. Siten ei kukaan kärsisi vahingossakaan.

Oikean ongelman ratkaisussa on hyvä tarkastella ongelmaa eri kanteilta ja tässä voi olla apua niistä ei niin myötämielisistä kommenteista. Jos ongelmat ovat henkistä laatua, kannattaa ottaa yhteyttä mielenterveyspalveluihin. Tämä ei ole oikea osoite terapian/hoidon tarpeessa oleville.

Vierailija
73/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän ja se ei tarkoita sitä ettei saa esittää erilaisia ja jopa vastakkaisia mielipiteitä. Väitelläkkin saa ja pitää. Jo antiikin ajoista on arvostettu retoriikkaa ja väittelytaitoja.

Niin erimieltä saa olla, mutta se kirjoitus asu.

Jos ollaan niin agressiivisia toisia kohtaan niin ymmärrystä ei heru.

Vierailija
74/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskinpa aloittaja tarkoitti että eri mieltä ei saa olla, vaan sitä, että kun ne vastakkaiset mielipiteet menee henkilökohtaiseksi tai ihmisryhmän haukkumiseksi. Pelkästä yhdestä palstalla kirjoiteusta lauseesta haukkuja vetää johtopäätöksen,e ttä se on sitten kirjoittajan koko elämä ja että mitään muuta ei ole ja ottaa ne tekosyyksi aloittaa kirjoittajan jahtaaminen ja ahdistelu. Silloin ei ole enää kyse eriävästä mielipiteestä, vaan ajojahdista, maalittamisesta ja kiusaamisesta.

Vierailija
75/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuskinpa aloittaja tarkoitti että eri mieltä ei saa olla, vaan sitä, että kun ne vastakkaiset mielipiteet menee henkilökohtaiseksi tai ihmisryhmän haukkumiseksi. Pelkästä yhdestä palstalla kirjoiteusta lauseesta haukkuja vetää johtopäätöksen,e ttä se on sitten kirjoittajan koko elämä ja että mitään muuta ei ole ja ottaa ne tekosyyksi aloittaa kirjoittajan jahtaaminen ja ahdistelu. Silloin ei ole enää kyse eriävästä mielipiteestä, vaan ajojahdista, maalittamisesta ja kiusaamisesta.

No tuskinpa nyt sentään. Ja miten ylipäätään nimettömällä palstalla kukaan pystyy ketään jahtaamaan ja  maalittamaan. En itse ole täällä sellaista havainnut. Sitä, että jotkut esittävät täällä kärkeviä poliittisia kantojaan siivoaa moderointi aika tehokkaasti. Eipä tänne satunnaiset henkilökohtaisuudet moneksi minuutiksi jää.

Pahoittelen, jos tämä kommentti tuottaa kenellekään pahaa mieltä. Ei ole tarkoitus loukata.

Vierailija
76/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmaksi osaksi näistä kommenteista tulkitaan väärin, sillä tuntemukset eivät välity tekstistä. Sitten nämä kiroilevat- ja solvaavat viestit tulkitsen ne sosiaalitaidottomiksi ihmisiksi. Syrjäytyneiden kerho.

Vierailija
77/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vähättele mitenkään kiusaamista enkä hyväksy sitä, mutta totean miten asiat yleensä menee. Eläinlaumassakin sitä heikointa kurmuutetaan. Aivan sama ihmisten suhteen.

Ihmisten joukossa heikomman sortamista ei kyllä pidetä mitenkään arvostettavana. Eläinlaumoissakaan silloin kun nokkimisjärjestys on selvitetty, ei sitä heikompaa yleensä enää sorreta.

Vierailija
78/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ap! Kiitos tätä juurikin tarkoitin! Esim. Tuntuu niin järkyttävän pahalta kun haukutaan työttömiä, sairaita, odottavat äidit, jnejne..

Mitä nämä ovat koskaan tehneet teille että pitää joka päivä palstalla haukkua?

Vierailija
79/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vähän sitä mieltä, että anonyymillä keskustelupalstalla ei VOI olla kiusaamista. Jotta kiusaaminen olisi tehokasta, sen pitäisi osua jotenkin arkaan paikkaan. Täällä kun kukaan ei tiedä keskustelukumppaneistaan mitään, eivät piikitkään voi osua kovin hyvin maaliin. Pelkkää turhaa lätinää. 

Vierailija
80/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vähän sitä mieltä, että anonyymillä keskustelupalstalla ei VOI olla kiusaamista. Jotta kiusaaminen olisi tehokasta, sen pitäisi osua jotenkin arkaan paikkaan. Täällä kun kukaan ei tiedä keskustelukumppaneistaan mitään, eivät piikitkään voi osua kovin hyvin maaliin. Pelkkää turhaa lätinää. 

Näin on. Av-lla kiusaamisesta valittavat ovat itse luultavasti häiriintyneitä ja kuuluisivat pehmustettuun huoneeseen.