Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tämä palstan epäempaattisuus johtuu? Aloitus kuin aloitus, kaikki aina alottajan vika.

Vierailija
07.08.2020 |

Miksi ihmeessä näin on? Missä asialliset ihmiset?

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräässä kirjassa oli lause, joka kuva tätä ilmiötä ehkä.

" Hieman typerät ihmiset luulevat, että on jotenkin hienoa loukata toista"

Olen myös lukenut, että osalla ihmisistä aivot alkavat somekeskustelussa käyttäytyä vähän kuin psykopaatilla. Unohtuu täysin se, että vastapuoli on oikea tunteva ihminen.

Toisaalta ihan s**tanan typerät ihmiset, jollaisia suurin osa av:n kävijöistä on, ansaitsevat tulla pistetyksi omalle paikalleen.

Juuri näin! Päällimmäisenä vaikutelmana itselläni on aloittajien huono itsetunto, uhriutuminen ja vastuunoton täydellinen puuttuminen. Tämä siis yleisesti av:lla, ei nimenomaan tässä ketjussa.

Vierailija
42/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä syynä on se että monet asiat on jotenkin omaakin syytä, kukaan ei vaan halua/pysty myöntämään sitä itselleen/näkemään sitä niin ja ulkoapäin sen näkee paremmin. Lisäksi jos taustoja on kerrottu tosi vähän, asiaa on hankala käsitellä, koska muilla ei tietenkään voi olla siitä niin paljon tietoa kuin sinulla itselläsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihan systemaattisesti niin, että sanomasi käännetään toisin päin ja sinua provosoidaan ilkeillen. Yritetään saada sinut kirjoittamaan vastaus, vaikka olit jo päättänyt poistua keskustelusta. Tämä ei ole enää mitään joidenkin yksinäisten huvia vaan taustalla on jotain isompaa.

Vierailija
44/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne ihmiset jotka vastaavat ovat vain eri mieltä aloittajien kanssa. Jos aloittajaa pännii joku asia, mihin hän tarvitsee muita ihastelemaan, että just noin. Eikö se riitä, että hän itse saa sanottua mielipiteensä, sama asia muiden toistelemana ei sitä muuksi muuta. Ihmisillä kun tapaa olla omat ongelmansa, jotka hyvin usein lisäksi ratkeaisivat näkökulmaa muuttamalla.

Joten, älä valita turhasta, niin saat ehkä yläpeukkujakin. Jos niiden perässä olet.

Eikö sekin ole muuten oikein hyvää palautetta, että tiedät kuinka suuri osa täällä on samaa mieltä kanssasi? Ja jos saat alapeukkuja, mitä se sinua haittaa, jos olet itse vakaasti kannallasi?

ÖÖHH. Suomailainen on joku ihan muu eläin kuin ihminen. Yleensä on tapana jakaa pulmat, huolet, ongelmat. Ihminen on yhteisöllinen eläin ja tarvitsee muita välillä.

Tais pitää paikkansa kun joku vuosi tehtiin tutkimus ja todettiin että suomalaiset ovat täysin poikkeuksellisia sekä geneettisesti että henkisesti kuin muut. Täällä ollaan tosi outoja.

Vierailija
45/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sun oma ongelma jos koet etteivät kaikki maailman ihmiset jatkuvasti sääli sua tarpeeksi.

Vierailija
46/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin ihmetellyt joissain keksusteluissa, että missä ne fiksut on. Tässäkin ketjussa taitaa yksi ja sama ihminen tehtailla samoja negaviestejään. Tarkoitus on vaikuttaa yleiseen mielipiteeseen ja saada meidät kuvittelemaan, että useat olisivat samaa mieltä.

Vierailija
47/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyl ainakin laitoin vaan yhen viestin ennen tätä. Enkä usko että ulkomaisilla palstoilla on yhtään eri meininki. Jotkut ihmiset on kyllä liian herkkiä...

Vierailija
48/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne ihmiset jotka vastaavat ovat vain eri mieltä aloittajien kanssa. Jos aloittajaa pännii joku asia, mihin hän tarvitsee muita ihastelemaan, että just noin. Eikö se riitä, että hän itse saa sanottua mielipiteensä, sama asia muiden toistelemana ei sitä muuksi muuta. Ihmisillä kun tapaa olla omat ongelmansa, jotka hyvin usein lisäksi ratkeaisivat näkökulmaa muuttamalla.

Joten, älä valita turhasta, niin saat ehkä yläpeukkujakin. Jos niiden perässä olet.

Eikö sekin ole muuten oikein hyvää palautetta, että tiedät kuinka suuri osa täällä on samaa mieltä kanssasi? Ja jos saat alapeukkuja, mitä se sinua haittaa, jos olet itse vakaasti kannallasi?

ÖÖHH. Suomailainen on joku ihan muu eläin kuin ihminen. Yleensä on tapana jakaa pulmat, huolet, ongelmat. Ihminen on yhteisöllinen eläin ja tarvitsee muita välillä.

Tais pitää paikkansa kun joku vuosi tehtiin tutkimus ja todettiin että suomalaiset ovat täysin poikkeuksellisia sekä geneettisesti että henkisesti kuin muut. Täällä ollaan tosi outoja.

Yleisesti muunmaalaiset, tiheämmin asutuilta seuduilta kotoisin olevat pitävät suomalaisia vähän naiivin herkkäuskoisina, ja helposti huijattavina. Täällä luotetaan toisiin ihmisiin paljon enemmän kuin muualla.

Siihen nähden olen aika eri mieltä kanssasi. Se, että av-palstalla ei olla joukolla lähdössä empaattisesti surkuttelemaan kaikkia jonkun satunnaisen ap:n kohtaamia vääryyksiä on mielestäni tervettä lähdekritiikkiä.

Ilkeily on eri asia, mutta sen nyt mielestäni jokaisen pitäisi pystyä laittamaan omaan arvoonsa. Se kertoo sanojansa henkisistä ongelmista, eikä sitä pidä ottaa itseensä.

Vierailija
49/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun kaikki nykyään haluaa vaan jotain jees-miehiä ympärilleen, ja elää jossain ihme hattaramaailmassa ja kaikki on kumbayata.. eli ihan mistä vaan kirjoittaakin niin kaikkien pitäisi taputtaa selkään ja myönnellä...ehkä ne vastaukset on joskus yksinkertaisesti totta? Nykyinen mielensäpahoittaja-yhteiskunta k**pii aika lailla....

Vierailija
50/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää koko tun yhteiskunta ja maailma on ajamassa seinään, kun jolla kulla on kohta oikein hiljaa hyväksytty LUPA pahoittaa mielensä ihan mistä vaan.

Polarisoituneet ääripäät mellastaa joka asiassa ja vaatii oikeuksiaan milloin mihinkin.

Ja massa vapisee ja alistuu joka tun erilaisuuden edessä.

Vierailija
51/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa aloituksista on trolleja. Lisäksi koissain aloituksissa kaikki on todellakin ap:n vika.

Vierailija
52/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös lukenut, että osalla ihmisistä aivot alkavat somekeskustelussa käyttäytyä vähän kuin psykopaatilla. Unohtuu täysin se, että vastapuoli on oikea tunteva ihminen.

Mä yritän saada mun aivot toimimaan täysiaikaisesti kuten psykopaatilla. Ihmisillä ei ihan oikeasti ole mitään väliä. Lähimmäisiäni haluan rakastaa, mutta miksi välittäisin joistan tuntemattomasta? Ihmiset ovat niin tekopyhiä asian suhteen. Suomalaiset nuoret, kun ajaa ylinopeutta kännissä ja kuolee onnettomuudessa, niin se on ihan kauhea katastrofi ja siunauksia perheelle ja ystäville. Joku pommittaa Syyriassa lastensairaalan, ja siitä tulee hädin tuskin uutinen iltikseen. Jos et tunne niitä suomalaisia känninuoria, niin sinun ei pitäisi välittää niistä sen enempää kuin niistä syyrialaisista lapsistakaan.

Vierailija
53/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen tottuu. Olen oppinut, että jos haluan asiasta mielipiteen, jonka tarkoitus ei ole vain syyttää ap:ta, niin kirjoitan asian sen toisen henkilön näkökulmasta. Silloin se "toinen henkilö" on ap, jota syytetään, ja saan näkökulman enemmän sen kaltaiseksi, kuin toivon. 

Joo-o, joskus on liikaa aikaa hengata AV:lla...

Eli kirjoitat trolleja. Silloin et kerro rehellisesti vaan sinulla on oma tavoite ja manipuloit muita. Kerro mitä päätäsi hyödyttää saada tukea omille ajatuksille silloin kun ne on vääryydellä hankittu? Et siis saa tukea muulle kuin valheillesi.

Vierailija
54/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen kun iltapasket alkoivat tekemään juttujaan tämän palstan innoittamana ja mainostamalla vauva.fitä alkoi tänne tulla sitä kuonaa mikä lukee kateellisena kun se ja se bloggaaja matkustelee Havaijilla. Se sama kuona purkaa nyt paskaa oloaan täällä meihin anonyymisti, kun ei tarvitse olla missään vastuussa sanoistaan. Kadulla jos käyttäytyisivät samalla tavoin kuin täällä saisivat turpaansa.

Eivät saisi, koska sivistyneessä lainsäädännöss' puhe ei oikeuta lyöntiin.

Vierailija
55/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä yritän saada mun aivot toimimaan täysiaikaisesti kuten psykopaatilla. Ihmisillä ei ihan oikeasti ole mitään väliä. Lähimmäisiäni haluan rakastaa, mutta miksi välittäisin joistan tuntemattomasta? Ihmiset ovat niin tekopyhiä asian suhteen. Suomalaiset nuoret, kun ajaa ylinopeutta kännissä ja kuolee onnettomuudessa, niin se on ihan kauhea katastrofi ja siunauksia perheelle ja ystäville. Joku pommittaa Syyriassa lastensairaalan, ja siitä tulee hädin tuskin uutinen iltikseen. Jos et tunne niitä suomalaisia känninuoria, niin sinun ei pitäisi välittää niistä sen enempää kuin niistä syyrialaisista lapsistakaan.

Vähän suhteellisuudentajua, jos saisi pyytää. Koko maailman murheita ei pysty kukaan kantamaan, mutta ei se psykopaatin mielenlaatukaan mikään tie onneen ole.

Vaikuta niihin asioihin joihin voit vaikuttaa, äläkä menetä yöuniasi niiden asioiden vuoksi, joihin et voi vaikuttaa. Äläkä yritä alkaa psykopaatiksi.

Vierailija
56/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Ihmiset ei osaa jutella vaan pitää väitellä ja vastaan asetella. Yleisesti myös yhteiskunnassakin. Sitten vielä murjotetaan, kun toiset ei ole kivoja.

Vierailija
57/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen kun iltapasket alkoivat tekemään juttujaan tämän palstan innoittamana ja mainostamalla vauva.fitä alkoi tänne tulla sitä kuonaa mikä lukee kateellisena kun se ja se bloggaaja matkustelee Havaijilla. Se sama kuona purkaa nyt paskaa oloaan täällä meihin anonyymisti, kun ei tarvitse olla missään vastuussa sanoistaan. Kadulla jos käyttäytyisivät samalla tavoin kuin täällä saisivat turpaansa.

Eivät saisi, koska sivistyneessä lainsäädännöss' puhe ei oikeuta lyöntiin.

Heh, eli Suomessa ei tapahdu yhtäkään pahoinpitelyä?

Vierailija
58/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin ihmetellyt joissain keksusteluissa, että missä ne fiksut on. Tässäkin ketjussa taitaa yksi ja sama ihminen tehtailla samoja negaviestejään. Tarkoitus on vaikuttaa yleiseen mielipiteeseen ja saada meidät kuvittelemaan, että useat olisivat samaa mieltä.

Mikä saa sinut kuvittelemaan, että nimenomaan sinun mielipiteesi olisi se "oikea", tai edes suurimman osan kannattama tällä palstalla. Ja onko sillä ylipäätään mitään väliä, kuinka moni kannattaa sinun tai minun mielipiteitä? Salaliittoteoriasi nyt on mielestäni yhtä shaibaa. Itse olen kirjoittanut viisi viestiä tänne, joten muutama muukin ilmeisesti on eri mieltä ap:n kanssa.

Vierailija
59/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat asiat ovat oma vika. Ei tule nyt muuta ei-omaa vikaa mieleen kuin onnettomuus (johon ei voinut itse varautua). Joku sairaus, jos se ei ole omista elämäntavoista kiinni.

Sodan keskelle syntyminen on oma vika?

Kiusatuksi tuleminen on oma vika?

Rumat kasvonpiirteet on oma vika?

Aikamoinen aivopieru tuo tokaisusi.

Miten sysirumaa auttaa vinkua rumuudestaan anonyymillä palstalla? Mitä hän olettaa saavansa siitä? Oman kokemuksen mukaan kiusatuksi tulee ne joilla ei ole puolustautumiskeinoja ja ovat jotenkin erilaisia. Tämä ei ole toki hyväksyttävää mutta näin se menee.

Moniko täällä uliseva on oikeasti syntynyt sodan keskelle?

Vierailija
60/81 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä ihan systemaattisesti niin, että sanomasi käännetään toisin päin ja sinua provosoidaan ilkeillen. Yritetään saada sinut kirjoittamaan vastaus, vaikka olit jo päättänyt poistua keskustelusta. Tämä ei ole enää mitään joidenkin yksinäisten huvia vaan taustalla on jotain isompaa.

Auttaisiko asiaa että muotoilet tekstisi niin ettei sitä voi kääntää toisinpäin? Yleensä tällaiset avaukset ovat sitä myötätunnon ja kompoaamisen kerjäämisiä. Sitten vedetään herne nenään kun joku uskaltaa olla erimieltä ja näkee asia laajemmin.