Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötättekö vauvalle valmissoseita vai teettekö itse?

Vierailija
07.08.2020 |

Vai molempia? Ovatko piltit sun muut hyvä vaihtoehto? Eihän niitä tietenkään muuten myytäisi. Tuli vain mieleen, kun neuvolassa tuli puheeksi ja hoitaja kommentoi jotakin vitamiinien eroista. En muista enää tarkkaan, mutta ilmeisesti omatekemässä vitamiinit ovat parempia? Minua jotenkin oudoksuttaa ajatus pilttien lisä/säilöntäaineista, kun on ihan vauvasta kyse. Mutta niitä onhan lihoissa ja kasviksissakin. Pohdin vain asiaa ja olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus 7kk syö käytännössä vain valmiita, ostan mieluiten luomusoseita. En ole laskenut paljonko menee rahaa, syö myös vauvojen valmista puuroa. Ehkä joku satanen tai yli kuussa? On aikamoinen suursyömäri :) Maitona vain äidinmaito, siinä säästää kyllä. En oikeastaan usko että tuo ensimmäinen 6kk tekee mitään eroa, siirtyy kuitenkin sitten samaan ruokaan kuin muutkin. Se on niiiiin lyhyt aika ihmisen elämässä.

Vierailija
62/72 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein yhtenä iltapäivänä soseet ja pakastin kaikki. Siis höyrytin porkkanaa, kukkakaalia, parsakaalia, perunaa. Keitin pastaa, paistoin sikanautaa ja kananjauhelihaa ja tein vielä tomaattikastikkeen. Sitten laitoin max kahta sekaisin soseeksi ja osaa yksistään minigrippussiin. Tein niistä litteitä niin pakastuneena sai nopeasti taitettua palan tai kaksi. Aika pian siirryttiin sormiruokailemaan. Näitäkin kokkailin aina reilusti pakastimeen. Toisaalta oli helppoa tehdä samaa ruokaa ja lisätä omalle lautaselle sen suolan.

Reissuun oli helppo ottaa pakastimesta sormiruokia mukaan (esim. Parsakaalipallwroita, kanapötköjä, muffinsseja ym.) Laittaa kylmäkallen kanssa kylmälaukkuun ja lämmittää mikrossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kaikki itse. Laitan kuitenkin ruuan koko perheelle, niin vauvalle on helppo ottaa sivuun ennen suolan lisäämistä. Aluksi soseutin, mutta hyvin nopeasti vauva alkoi kieltäytyä syöttämisestä ja söi vaan sormiruokaillen. Antaisin reissussa tms purkkiruokaa, mutta vauva ei suostu syömään niitä. P-/kalta ne kyllä haiseekin.

Vierailija
64/72 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä tätä "aika ei riitä" perustelua. Samalla ne vauvan ruuat valmistuu kuin muunkin perheen ruuat. Sitten vain muutama sekunti sauvasekoittimella ja sose on valmista. 

Ja minä taas en ymmärrä miten saa edes itselleen kokattua. Jos pystyy vauva sylissä tekemään niin sitten ehkä jotain nopeaa. Istuuko/makaako se vauva jossain odottamassa sillä aikaa kun kokkaatte? Ei meillä ainakaan viihdy paikallaan niin kauaa.

Ehkä jos nukkuisi päiväunet paremmin, eikä heräis kaikkiin mahdollisiin ääniin tai äänettömyyteen.

Ei mulla ainakaan oo vauvalomalla ollu mahdollista tehdä oikein yhtään mitään.

Varmaan kyseessä erikoinen:)

Vierailija
65/72 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan soseet on olleet kaikilla käytössä. Ei mulla ole aikaa tehdä vauvalle ruokaa erikseen. Luotan suomalaisten vauvanruokien tasoon.

Joskus olen yrittänyt tehdä itse, mutta oma tekemät ei ole yhdellekään vauvalle maistuneet. Onneksi sitten kotiruoka on myöhemmässä iässä maittanut hyvin.

Vierailija
66/72 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, sormiruokailu. Ennen se oli ihan vaan käsin syömistä kun ei osaa vielä käyttää lusikkaa.

Vierailija
67/72 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä että

Vierailija
68/72 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein kaikki soseet aina itse. Joskus automatkalle ostin valmiin, muttei suostunut syömään. Oli ilmeestä päätellen pahaa.

kyllä

Vierailija
69/72 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ovatko piltit sun muut hyvä vaihtoehto? Eihän niitä tietenkään muuten myytäisi."

Tähän on pakko sanoa, että on aika hauska ajatus että ruuan terveellisyydestä voisi päätellä jotain sen myyntiluvasta.

Rööki, viina, roiskeläppäpitsat, suklaapatukat, energiajuomat...

Vastauksena kysymykseen, molempia tilanteen mukaan. Usein omia soseita, silloin kun en jostain syystä ehtinyt/jaksanut, niin purkista.

Vierailija
70/72 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Molempia syö.

Vierailija
71/72 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmisruuissa rypsiöljyä, en syöttäis

Vierailija
72/72 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmisruuissa rypsiöljyä, en syöttäis

Mitä se haittaa? Valmisruuissa on usein myös lihaa, joka on luokiteltu karsinogeeniksi. Tästä voit vaikka WHO:n sivuilta lukea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi