Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötättekö vauvalle valmissoseita vai teettekö itse?

Vierailija
07.08.2020 |

Vai molempia? Ovatko piltit sun muut hyvä vaihtoehto? Eihän niitä tietenkään muuten myytäisi. Tuli vain mieleen, kun neuvolassa tuli puheeksi ja hoitaja kommentoi jotakin vitamiinien eroista. En muista enää tarkkaan, mutta ilmeisesti omatekemässä vitamiinit ovat parempia? Minua jotenkin oudoksuttaa ajatus pilttien lisä/säilöntäaineista, kun on ihan vauvasta kyse. Mutta niitä onhan lihoissa ja kasviksissakin. Pohdin vain asiaa ja olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekemät on parempia tietysti. Mutta ei minulla ollut aikaa tehdä itse joten meillä syötiin ihan valmissoseita.

Vierailija
2/72 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä miksi aikanaan syötin lähinnä niitä valmissoseita. No olin kyllä koko vauva-ajan myös suruajassa, sillä mieheni menehtyi yllättäin vähän ennen vauvan syntymää.

Mitään allergioita ei ole nyt jo 24-vuotiaalle lapselleni koskaan puhjennut, ja oli myös todella terve lapsi, ihan muutaman kerran jouduin olemaan pois töistä sen vuoksi, että oli sairaana.

Ja oppi myös kaikkiruokaiseksi.

Mutta ilmanmuuta kannattaa ap. antaa itse tehtyä jos se on teille paras tapa. Yleensäkin äitiydessä ja vanhemmuudessa kannattaa tehdä sen mukaan mikä omalle perheelle on parhaaksi ja hyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 10 kuukauden ikäinen vauva on syönyt valmissoseita aina. Ei noissa Pilteissä ole säilöntäaineita. Lisäksi valmissoseiden lisäksi sormiruokailee kasviksia, marjoja, hedelmiä, keitettyä kananmunaa ja maissinaksuja.

Vierailija
4/72 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syötiin molempia. Tilanteen mukaan mentiin. Aina ei ollut aikaa tehdä itse mutta silloin kun aikaa oli niin tein.

Vierailija
5/72 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kerran itse parsakaalisosetta, mutta lapselle se ei kelvannut eikä se minustakaan vähäsuolaisena mitään hyvää ollut. Sen jälkeen on menty kaupan soseilla.

Vierailija
6/72 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Enimmäkseen itse tehtyä, mutta ihan myös viikottain purkkiruokaa.

Vierailija
7/72 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia. Vauva 7 kk.

Vierailija
8/72 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aina itse. Äippälomalla on aikaa.

Haluan, että vauva saa mahdollisimman terveellistä ruokaa.

Vierailija
9/72 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein kerran itse parsakaalisosetta, mutta lapselle se ei kelvannut eikä se minustakaan vähäsuolaisena mitään hyvää ollut. Sen jälkeen on menty kaupan soseilla.

Ei niissä kaupan soseissakaan ole suolaa...

Vierailija
10/72 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauvanruuassa ole lisäaineita mutta lisättyä sokeria saattaa olla. Kun omani eivät syöneet sellaisenaan samaa ruokaa kanssani, he enimmäkseen sormiruokailivat ja kaupan soseista ostin luomua. Terveitä lapsia on. Tosin myös imetin pitkään joka turvasi ravitsemusta pitkälle taaperoikään. Suomessa harva kärsii vitamiininpuutoksista jos ottaa d-vitamiinia purkista ja syö suht monipuolisesti muuten. Kaupassa kyllä saatetaan myydä ravitsemuksellisesti köyhiä tuotteita, eli se että jotain myydään kaupassa ei takaa terveellisyyttä.

Vierailija
11/72 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

piltit on käteviä mutta ei mulla olis varaa syöttää pelkästään niitä. onneksi pojalle 10kk on ain kelvannut vähän karkeampi sose niin haarukalla olen vain muussaillut mitä nyt satutaan syömään. pehmeitä juttuja on saanut syödä itse paloina. syö kuin hevonen niin tosiaan pilttejä menis varmaan 5 päivässä...

Vierailija
12/72 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse (sormiruokaa), mutta joskus tien päällä ihan hyvällä omallatunnolla oikasen valmiilla soseilla.

Vierailija
13/72 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vauvanruuassa ole lisäaineita mutta lisättyä sokeria saattaa olla. Kun omani eivät syöneet sellaisenaan samaa ruokaa kanssani, he enimmäkseen sormiruokailivat ja kaupan soseista ostin luomua. Terveitä lapsia on. Tosin myös imetin pitkään joka turvasi ravitsemusta pitkälle taaperoikään. Suomessa harva kärsii vitamiininpuutoksista jos ottaa d-vitamiinia purkista ja syö suht monipuolisesti muuten. Kaupassa kyllä saatetaan myydä ravitsemuksellisesti köyhiä tuotteita, eli se että jotain myydään kaupassa ei takaa terveellisyyttä.

tosta sokerista tuli mieleen että täällä englannissa mulle on monet sanoneet että vauvalle kannattaa syöttää tuotetta nimeltä 'farley's rusks'. no kerran ostin kun niin kehuttiin ja kotona vasta rupesin syynäämään tuoteselostetta niin siinä oli vehnäjauhoja, palmuöljyä ja sokeria. jauhot oli vitaminoituja niin kai se oli sen takia olevinaan niin terveellistä... söin sitten ite ne, sellasia hannatädinkakkumaisia...

Vierailija
14/72 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia. Hedelmäsoseet yleensä kaupasta, vihannekset, lihat, puurot ja muut teen yleensä itse. Joskus laiskottaa ja pakastimessakaan ei ole varalla, silloin mennään kaupan tuotoksilla. Molemmat tuntuu kelpaavan.

Vierailija
15/72 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ruuat itse.

Vierailija
16/72 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin neuvolassa, että valmispurkit ovat hyviä, ja melkein tuhahdettiin sille, että tekisi itse. Todettiin vain, että valmisruoilla on hyvä mennä.

Vierailija
17/72 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne säilyvät niin pitkään?

Vierailija
18/72 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanottiin neuvolassa, että valmispurkit ovat hyviä, ja melkein tuhahdettiin sille, että tekisi itse. Todettiin vain, että valmisruoilla on hyvä mennä.

Varmaan jakaa mielipiteitä neuvoloissakin. Taitaa riippua ihan hoitsustakin.

Meille sanottiin ettei ravinteikkuus ole välttämättä kaikissa yhtä hyvä kuin oma tekemässä, joten kannattaa syöttää "tuorettakin" ruokaa. Totesi, että ovat hyviä reissuruokia.

Tein itse ruokasoseet jo ennen tuota kommenttia. Hedelmä/marjasoseita olen ostanut. Niitäkin enemmän vauvavuoden jälkeen.

Jos nyt tulisi uusi vauva, niin varmaan syöttäisin molempia. Pilttejä vähän harvemmin. Kaikki varmaan riippuu ajasta. Esikoisen kanssa sitä oli hyvin, mutta tuskin enää kahden kanssa.

Vierailija
19/72 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmissoseilla mennään.

Vierailija
20/72 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaikessa kultaisen keskitien kulkija. Tämä meidän nykyään 3v sai vauvana niin purkkiruokaa kuin oma tekemääni sosetta, niitä on tosi helppo tehdä pakkaseen. Sormiruokaakin söi, kun se alkoi kelvata. Nuorempi on nyt puolivuotias ja samalla kaavalla aiotaan mennä ruokailun suhteen. Vauvanruoissahan on tarkat säädökset siitä, mitä niissä saa olla. Suomessa varsinkin hyvät valikoimat ja nykyään paljon luomutuotteita. Välimeren maissa taitaa olla paljon hunajalla makeutettuja vauvanruokia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän