Mitkä kotityöt kuuluvat miehen vastuulle?
Tuli vaan mieleen, kun mies ei ole imuroinut kertaakaan eikä tiskannut eikä...
t. vaimo
Kommentit (7)
Meillä miehelle kuuluu imurointi, autoon liittyvät asiat, roskat, sekä yhdessä minun kanssa lasten jutut. Tekee myös tiskijuttuja osittain, mutta minä pesen pyykit kokonaan, pyyhin pölyt ja useimmiten luuttuan lattiat, mies tamppaa matot... Minä myös hoidan kaiken rahaliikenteen ja laskut, kokkaan lähes aina ja organisoin arjen, päivähoidot, harrastukset, lääkärit, neuvolat jne...
Nämä asiat keskustellaan ja sovitaan yhdessä. Parhaaseen lopputulokseen päästään, kun otetaan huomioon molempien luonteet, taipumukset, vahvuudet ja heikkoudet.
Tiedättekö leikin, jossa kysyjä sanoo jotain ja vastaaja kertoo välittömästi, mitä ensimmäisenä tulee mieleen. Tästä kysymyksestä ensimmäisenä kotityönä mieleeni tuli ejakuloiminen naisen sisään. Tämän jälkeen mieleeni tuli yhteisymmärryksen saavuttaminen keskustelemalla.
Puolet ja puolet jaksamisen ja ehtimisen mukaan. Jos jokin homma on toiselle mieluisampi, hän voi sen tehdä. Itse en esim. imuroi koskaan, mutta pyyhin aina pölyt.
Ei nykyään ole mitään yleismaailmallisia "miehen/naisen vastuulle kuuluvia töitä", mutta ihan itse voitte parisuhteessanne sopia, kumpi hoitaa mitäkin.
Meillä astiapesukoneen tyhjennys, auton pesettäminen ja huoltoon vieminen, renkaiden vaihto, nurmikon leikkaaminen. Talvella lumityöt. Siinä ne miehen työt sitten ovatkin.
Meillä minä imuroin, pesen lattiat ja hoidan pyykit, apua saan mieheltä jos pyydän. Mies yleensä pitää keittiön siistinä ja tekee ruoan. Näin on meillä ollut aina, koska pyykki jutut hoituu minulta ripeästi ja oikeastaan pidän siitä. Imurointi ja lattioiden pesu on vaan langennut minun vastuulle, mutta eipä sekään iso juttu ole pari kertaa viikossa. Itse olen vaan niin siisti ihminen, että siivoilen oikeastaan vähän väliä, pöytiä ja pölyjä aina pyyhin ohi mennen. Näin meillä jaetaan kotityöt ja sopii molemmille hyvin :)
Jaa a. No meillä ei ole edes mitään selkeää jakoa kotitöissä. Se tekee, joka ekaksi ehtii/viitsii/jaksaa.