Laihduttamista vai itsensä huijaamista?
Eksyin netissä surffaillessa tämmöiseen blogiin (http://laskitlikoon.blogspot.fi/) ja järkytys oli suuri, kun rupesin tämän naisenalun laihdutusprojektia lukemaan... Painoa on vaarallisen paljon, mutta KUUKAUDEN(??) tulos on 700g...
Mikä siinä mahtaa olla, että kun ruvetaan laihduttamaan, niin homma lähtee ihan lapasesta? Ethän sä nyt laihduttaessa voi kiskoa päivästä toiseen majoneesia, kermaa, punaista lihaa jne... Järkikin sen sanoo, että kroppa joutuu erittäin koville ja ei se paino putoa...
Karppaaminen on sitten juttu sinäänsä, itse en sitä puolla, mutta tiedän, että joillain se on toiminut... Muttei karppaaminen tosiaan ole tuo blogiesimerkki, että kovia rasvoja vaan naamariin minkä kerkiää... Itsensä huijaaminen on typerää..
Kommentit (287)
Noinhan moni perussuomalainen mies syö. Ihan normia. Makkaraa ja läskiä. Ainiin, aivot lopettaa samalla toimimisen.
Esimerkiksi, karppaajat suosivat ruokavalionsa pohjana ennen kaikkea mahdollisimman puhdasta ja käsittelemätöntä ruokaa. Heti alussa luovutaan eineksistä ja pitkälle prosessoiduista raaka-aineista. Tämä neiti oli melkein ensi töikseen hakenut hesen (paprika)majoneesia useita pusseja, plus käyttää runsaasti pirkan valmismajoneesia aterioilla. Käykääpä lukemassa kyseisten tuotteiden tuoteselosteet, ovat varsin kaukana luonnollisesta. Itse oliiviöljyyn tehnyt majoneesin salaatinkastikkeena ymmärtäisin kyllä.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 21:45"]
Esimerkiksi, karppaajat suosivat ruokavalionsa pohjana ennen kaikkea mahdollisimman puhdasta ja käsittelemätöntä ruokaa. Heti alussa luovutaan eineksistä ja pitkälle prosessoiduista raaka-aineista. Tämä neiti oli melkein ensi töikseen hakenut hesen (paprika)majoneesia useita pusseja, plus käyttää runsaasti pirkan valmismajoneesia aterioilla. Käykääpä lukemassa kyseisten tuotteiden tuoteselosteet, ovat varsin kaukana luonnollisesta. Itse oliiviöljyyn tehnyt majoneesin salaatinkastikkeena ymmärtäisin kyllä.
[/quote]
tämä! mä en ole ikinä syönyt niin "puhdasta" ja käsittelemätöntä ruokaa kuin silloin kun karppasin. Ruokavalioon ei todellakaan mahtunut eineksiä. En jaksanut lukea blogia sen enempää, onko tämä bloggaaja selittänyt miksi on tällaisella ruokavaliolla? Tai kuvitteleeko sen olevan terveellinen? Mä en vaan mitenkään voi käsittää että ihminen perehtyisi karppaamiseen tai karppaus.infoon ja sen jälkeen vielä pitäisi tuota ruokavaliota hyvänä.
Jättää jotain kertomatta kun ei laihdu noilla kalorimäärillä tuon enempää. Karkkipussi joka ilta ja päälle kuohukermaa.
Kalorivaje muka 1200 kcal päivässä ja kuukaudessa laihtuu 700 grammaa... Nyt jää jotakin ruokapäiväkirjan ulkopuolelle :D
Eipä hän näe ruokavaliossaan mitään vikaa. Ruuan laadun arvotelijoita hän kehottaa tutustumaan karppaukseen, itse ilmeisesti luulee tietävänsä mistä on kyse. Onhan tuolla noita 1200kcal päiviä, mutta eiköhän yhtä usein ole paukkunut rajat yli mennen tullen.
kuohukermaa JA öljyä teehen? varmaan maistuu hyvältä.. =)
Majoneesia kurkkujen päälle, what?!
Tuollaisesta käyttäytymisestä tulee mieleen, että on jättänyt laihdutusmielessä jonkun/jotkut ateriat väliin ja sitten hirmu nälkäisenä ruutannu majoneesia innoissan myös kurkkujen päälle. Vähän rasvoja lisää!
Itseä voi yrittää huijata mutta siihen se jääkin.
Vähän googletin ja löysin tuon bloggaajan keskustelun karppaus.infosta. Helmikuun lopusta asti on sinne kirjoittanut, ja paino pyörinyt sieltä asti suunnilleen sanoissa lukemissa. Ehkä jotain pitäisi ruokavaliossa tarkistaa... Tai ehkä nyt on se kerta jolloin hän onnistuu laihtumaan. Toivon parasta :)
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 22:08"]
Kalorivaje muka 1200 kcal päivässä ja kuukaudessa laihtuu 700 grammaa... Nyt jää jotakin ruokapäiväkirjan ulkopuolelle :D
[/quote]
Kyllä koko tost blogista jää päällimmäisenä mieleen, että rankkaa itsensä huijaamista se on ja sitten loukkaannutaan, kun kaikki ei kehukaan, että "upeeta, mahtavaa ja rohkeeta bloggata tämmösestä aiheesta"...
Varokaa vaan, irvileuat! Huomenna aamulla blogiin pläjähtää teitä koskeva video, näin uhkaa uusimmassa postauksessaan. Vapiskaa.
Voi elämän kevät mitä laihuttamista ja sitten kun ihmiset ihmettelevät niin kuvitellaan että häntä kiusataan.
Mukisematta pitäisi lukijoiden niellä tuollainen huijaus =D
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 21:38"]
No eihän tuo ole edes laihtunut! Jos 130-kiloinen nainen on "laihtunut" kuukaudessa alle kilon, niin käytännössä ei tosiaan ole laihtunut yhtään. Menee normaalin vaihtelun piikkiin.
Noin isokokoinen laihtuisi useita kiloja viikossa, tai viimeistään kuukaudessa ja helposti, järkevällä ruokavaliolla tai oikealla karppauksella.
[/quote]
Aivan! Mun lähtöpaino oli toukokuun puolivälissä 73 kiloa eli kuutisenkymmentä kiloa vähemmän kuin ko. blogistilla. En ole liikkunut juuri yhtään (siinä pitäisi petrata), vain ottanut käyttöön kalorilaskurisovelluksen, johon merkitsen kaikki syömiseni. Eilen illalla painoa oli pudonnut 6,5 kiloa eli noin 2,5 kiloa/kk.
Mä syön käytännössä kaikkea, tosin rasvaisimpia hampurilaisia ja pizzoja välttelen, koska ne vie tehokkaasti koko päivän kalorit. Ja jos mun hitusen ylipainon puolella seikkailleesta ruhosta on näin lyhyessä ajassa lähtenyt näin paljon, tuosta ylipainomäärästä olisi pitänyt lähteä pelkkää nestettä useampi kilo.
Käy todella sääliksi tyttöä, tuolla ruokavaliolla aiheuttaa kyllä itselleen todellisia terveysongelmia.
Vaikka ne kalorit koostuisikin enemmän rasvasta, ja tuo ei ole kyllä paras esimerkki vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta (esim itse syön vihanneksia 500-1000g) niin kyllä noilla kaloreilla olisi pitänyt jo lähteä tuosta painosta), eli jotain jää kirjoittamatta ruokapäiväkirjaan, todennäköisesti päivän mittaan huomaamatta tapahtuneet napostelut. Siitä luin joskus tutkimuksenkin, että suurin osa jättää noteeraamatta n.500kcal verran naposteluja mitkä tapahtuvat pitkin päivää; ruokaa laittaessa, kahvin kanssa, kun joku tarjoaa jotain, tietokoneella ollessa jne jne. Nuo kalorimäärät on samat kuin minulla, ja painan 51kg, erona on se ruokavaliossa, että syön kasviksia joka aterialla, ja syön 5x päivässä. Kermaa, voita, pähkinöitä ja kookosöljyä käytän myös, en noin paljon, enkä varta vasten joka ruokaan.
Onneksi teistä jokainen osaakin syödä niin täydellisesti että voitte tällaisella palstalla mollata toisten ihmisten syömisiä. Hankkikaa ihmiset elämä, sellaista teillä ei selkeästikkään ole kun on aikaa roikkua täällä kirjoittelemassa MUIDEN ihmisten elämästä. Pitäkää ensin huolta omastanne ja tulkaa sen jälkeen vasta tänne älisemään.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:16"]
Onneksi teistä jokainen osaakin syödä niin täydellisesti että voitte tällaisella palstalla mollata toisten ihmisten syömisiä. Hankkikaa ihmiset elämä, sellaista teillä ei selkeästikkään ole kun on aikaa roikkua täällä kirjoittelemassa MUIDEN ihmisten elämästä. Pitäkää ensin huolta omastanne ja tulkaa sen jälkeen vasta tänne älisemään.
[/quote]
No tällä palstalla mollataan paljon muutakin, ja paljon pahemmin. Joskus jopa niin että kunnianloukkaussyyte olisi paikallaan. Sellaista ei kuitenkaan mielestäni ole tässä ketjussa tapahtunut. Perussääntönä voisi pitää, että jos tekee jostain täysin julkista, esimerkiksi blogin muodossa, oli kyseessä sitten ruokavalio, liikunta, äitiys, oma tyyli, niin arvostelua pitää oppia kestämään (hyvän maun rajoissa). Toki minkäänlaisia haukkumasanoja ym ei tarvitse sietää, mutta arvostelua tulee aina saamaan, teki mitä teki.
Ja tottakai tähän ketjuun vastailee enimmäkseen ne joita tuo ruokavalio ihmetyttää, ja jotka omasta mielestään syövät paremmin, sellaisia me ihmiset vaan ollaan. Mutta on toki paljon ihmisiä jotka syö samalla tavalla, tai paljon huonommin, ne vaan tuskin tulee tähän mitään pätemään.
Huoh, taaskaan ei mennyt kuten Strömsössä ja paino vaaka ylläriylläri näytti päin peetä.
Mistä muuten saa tuollaisen kaloripäiväkirjan johon voi merkitä syömiset? Oisko linkkiä ilmaiseen sellaiseen?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:51"]
Huoh, taaskaan ei mennyt kuten Strömsössä ja paino vaaka ylläriylläri näytti päin peetä.
[/quote]
Ai, millä tavalla tuo nyt on sitten mennyt "päin peetä" kun mitä vilkaisin niin alin tulos viikkolistalla?
Niin sehän tässä onkin, että tuo touhu on kaukana karppauksesta, jonka blogisti luulee niin hyvin sisäistäneensä. Näyttäkää mulle yksikin toinen karppaaja,syö vastaavia ruokia/aterioita. Karppaus sinänänsä on mulle ok, tuossa vaan ei ole järjen hiventäkään.