Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttamista vai itsensä huijaamista?

Vierailija
25.07.2013 |

Eksyin netissä surffaillessa tämmöiseen blogiin (http://laskitlikoon.blogspot.fi/) ja järkytys oli suuri, kun rupesin tämän naisenalun laihdutusprojektia lukemaan... Painoa on vaarallisen paljon, mutta KUUKAUDEN(??) tulos on 700g...

Mikä siinä mahtaa olla, että kun ruvetaan laihduttamaan, niin homma lähtee ihan lapasesta? Ethän sä nyt laihduttaessa voi kiskoa päivästä toiseen majoneesia, kermaa, punaista lihaa jne... Järkikin sen sanoo, että kroppa joutuu erittäin koville ja ei se paino putoa...

Karppaaminen on sitten juttu sinäänsä, itse en sitä puolla, mutta tiedän, että joillain se on toiminut... Muttei karppaaminen tosiaan ole tuo blogiesimerkki, että kovia rasvoja vaan naamariin minkä kerkiää... Itsensä huijaaminen on typerää..

Kommentit (287)

Vierailija
61/287 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 13:56"]

P.S. Söin juuri äsken lohta. Seurana oli pelkkää kurkkua ja lusikallinen raejuustoa koska salaatti oli loppu. OMG. Repikää siitä 

Terv. Jenni

[/quote]

Hyvä Jenni, niin sitä pitää!! Jos oikeasti jatkat tuolla samalla linjalla jatkossakin, niin paino putoaa varmasti. Täällä kaikki toivovat laihtumistasi, mutta ollaan vaan oltu huolissaan majoneesi- ja rasvamääristä. Raejuusto, lohi, kurkkua, niin sitä pitää! :) tsemppiä!

Vierailija
62/287 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa! Jätä Jenni oikeesti ne öljyt ja voit lisäämättä kahviisi ja teehesi, nakkaa majoneesit mäkeen ja panosta puhtaaseen, terveelliseen ruokaan! Mukavaa mökkiloman jatkoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/287 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisessa ruokavaliossa on se ongelma, että ruokamäärien kanssa joutuu olemaan hyvin tarkka. Jos kahviin lorahtaa vahingossa vähän enemmän kermaa tai majoneesia/creme fraichea tuli otettua kukkurallinen lusikallinen, niin kaloreita tulee 50 enemmän kuin oli tarkoitus. Ja kun ne kertautuvat päivän aikana, niin miinuskaloreita tulee todella vähän.

Muistelen joskus lukeneeni, että reippaasti ylipainoisen pitäisi laskea miinuskalorit normaalipainostaan. Lisäläski ei varsinaisesti lisää kulutusta, vaan pikemminkin vähentää, kun reippaan ylipainon kanssa ei tule tehtyä mitään ylimääräistä.

Laihduttajan todellinen kulutus on siis n. 1800 kcal päivässä ja miinuskalorit jää johonkin 200-300 kcal päivässä, joka on toisaalta ihan terveellinen tahti. Mutta jos ruokamäärät heittääkin vähän tai jotain on unohtunut kirjata, niin ei mikään ihme, että paino ei tuon enempää tipu.

Vierailija
64/287 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minäkin olen ymmärtänyt, että ylipainosen pitäisi laskea ne kalorit ihannepainon, ei tämänhetkisen painon, mukaan...

Vierailija
65/287 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 13:51"]

Mitään ei jää raportoimatta. Jos ette ole itse asiaa miettineet, niin olen mökillä, jossa on muitakin ihmisiä. Joku muu on pääosin ostanut tänne ruuat jolloin en ainakaan itse raaski kauheita määriä mitään ostaa lisäksi vaan syön sitä miyä pystyn. Eilenkin salaatissa oli kaikenlaista mitä en voinut syödä joten söin sitä salaatinlehteä ja nyppäsi mukaan muutaman kurkkupalan, joita tosin en näköjään muistanut merkata kun oli niin vähän.

Mulla ei ole mitään syytä piilotella syömisiäni! Tämän keskustelun asiasta voi antaa jo olla. Ja hups, unohdin jopa majoneesipurkin ja voipaketin kotiin, nyt mennään kookosöljyllä. Paljon lisää keskusteltavaa. Pahoitteluni mutta olen erittäin huonolla tuulella ja tällainen vaan sparraa lisää.

Terv. Jenni, blogin kirjoittaja.

[/quote]

Koska ajattelit ottaa sen pään pois "penaalista"?

Kuten moni tässäkin keskustelussa on todennut, on ihan sama, mitä naamariinsa mättää, mutta noilla kaloreilla painon pitäisi pudota ja kunnei niin tapahdu, niin ruokapäiväkirja ei ole totuuudenmukainen.

Pidät montaa keskustelijaa todella hyökkäävänä, mutta silti suurimmalla osalla tavoitteena on vain saada sinut tajuamaan, että hyvä luoja, pieleen menee ja kovaa vauhtia (tough love..). Hyviä vinkkejä ja neuvojakin olet saanut, mutta kaikki alkaisi nyt siitä, että lopetat puolustelun ja kieltämisen ja avaat silmäsi totuudelle....

Vierailija
66/287 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

71% päivän energiasta tulee rasvasta. Just. Tuollako pitäis laihtua terveellisesti? No riittääpä potilaita.

T lääkäri

Vierailija
67/287 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sit ihmisten pitäisi vain uskoa blogistia kun hän sanoo ettei syö liikaa vaikkei laihu?

Vierailija
68/287 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin tämä kyseinen bloggaaja, niin kyllä ehkä hieman huolestuisin, jos olisin dieetillä enkä laihtuisi. Kannattaisi ehkä käydä lääkärillä tutkimassa juuri esim. kilpparin toiminta (vai olikohan tästä jo tietoa, en muista?). Muutenkin minusta olisi ihan hyvä (niin tämän bloggaajan kuin kaikkien muidenkin huimaa painonpudotusta tavoittelevien) käydä aluksi lääkärintarkastuksessa ja mittauttamassa kaikki oleelliset arvot, ja sitten tehdä sama homma uudelleen kun tavoitepaino on saavutettu. Saisi lähteneiden kilojen ja uuden ulkomuodon lisäksi ihan oikeasti konkretiaa siihen, miten laihdutus on elimistöön vaikuttanut.

Vierailija
69/287 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, bloggaaja syö jo nyt paljon paremmin,kun on siellä mökillä, eikä kaikkea lisäaine paskaa ole käsillä. On myös lapsellista vedota "liian protskun" ja "liian vähäisen rasvan" syöntiin kun paino junnaa, hei haloo?! Bloggaaja ei todellakaan ole niin perillä asioista kun uskoo olevansa, kertoohan siitä mustaa valkoisella nuo tulokset. Minä uskoisin häntä mielelläni, jos kaiken arvostelun lomassa hän kuitenkin tiputtaisi onnistuneesti painoaan, mutta näinhän ei tapahdu.

Toinen mikä mättää, on tuon ruokavalion kestämättömyys. Tällä kerrottiin hänen pyörineen jo pidempään karppisivustolla, käsittääkseni laihdutus on ollut enemmän ja vähemmän päällä vuoden alusta lähtien?? Miksi ei saa ylläpidettyä tätä hänen mielestään toimivaa systeemiä, miksi tuloksia ei tuossa ajassa ole tullut? 

Vierailija
70/287 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan hän laihtunut. 13.5 paino oli 134,4 kg ja 28.7 paino oli  129,8 kg. Eli noin 11 viikkoa ja pudotus 4,6kg, jos oikein laskin. Eikös se ole kuitenkin noin 0,4 kg/vk eli ihan hyvä vauhti? Mielestäni jossain vaiheessa kaloreita oli liikaa, ehkä siitä se hitaus alussa.

Vierailija
71/287 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt paino on selkeasti lahtenyt putoamaan, olet aivan oikeassa ja juttu on erinomainen! Tama ketjukin on kuitenkin aloitettu 25.7., jolloin paino oli 132,1 kg., eli kahden kilon pudotus kahdessa kuukaudessa joka tietenkin ihmetyttaa siksi, koska laihdutuksen alussa nestetta lahtee todella helposti parin kilon verran. 

Mutta kuten sanottua, nyt muutosta on tullut, josta kaikki ketjua seuraavat ovat varmasti iloisia.

Vierailija
72/287 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se kohta rupeaa laihtumaan, paine on sen verran kova :D. Mutta ei varmaan ole kauhean rentouttavaa lomailua tuollainen.

Vierailija
73/287 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hienoa että laihtuu, toivottavasti sama jatkuu tulevaisuudessa, eikä paino pompsahda ylöspäin.

Vierailija
74/287 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa jos tyttö saa itsensä kuntoon ja oppii järkevät syömismäärät.

Vierailija
75/287 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggaaja on käynyt lääkärissä joka on ottanut verikokeet, katsonut ruokapäiväkirjaa ja painopäiväkirjaa. On ilmeisesti suunnittelut tekevänsä asiasta erikseen postauksen.

Tuskinpa ulkopuolinen paine auttaa laihtumaan vaan ihan oma halu. Jos ei tykkää itsestään, se auttaa paljon.

Vierailija
76/287 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken sen muun lisäksikö vetänyt pizzaa?

Vierailija
77/287 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapa nähdä miten käy tämän sankarilaihduttajan...

Jos paino ei tuon enempää ole tippunut niin vetää kyllä jotain mättöä ruokapäiväkirjan lisäksi.

Vierailija
78/287 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 14:15"]

Onkohan bloggaaja lihonut kun ei ole enää päivittänyt blogiaan?

[/quote]

Ehkä bloggaajallakin on muuta elämää :) Ja nythän tuolla on postauksia

Vierailija
79/287 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä karppaan. Mutta juurikin niin kuin täällä ovat muutamat järjen äänet yrittäneet Sanoa. Paljon paljon kasviksia Ja prode tulee lähinnä kanasta, possusta, naudanlihasta ja äyriäisitä. Ostan lihan tuoreena. marinoin itse. En käytä oikeastaan mitään valmisruokia. Tosi harvoin syön makkaraa tms.

lihapullat sun muut teen itse. Samoin teen itse majoneesin, salatinkastikkeet jne. Tuoreista aineista.  Tosin käytän majoneesia korkeintaan kerran viikossa, koska haluan syödä monipuolisesti. Pekoniaamiainen tulee syötyä ehkä kerran kuussa.

Maitotuotteita käytän tosi vähän jonkin verran juustoa. Rasvoina lähinnä oliiviöljy ja kookosöljy joskus harvoin voita. 

Haluan pudottaa painoa ja se on jo vuodessa n.20kg pudonnut. Mutta kyllä mun pitää vahtia kaloreita.  Pidän kalorit n.1200-1500 vrk. harrastan juoksua tai uimista tms. 3-5krt viikossa.

Makrot päivässä on 20-50g hiilaria, 70-80proteiinia ja n.100g rasvaa

ja lisään muuten sitä kookosöljyä kahviin aamuisin mutta silti pystyn pitämään kalorit ihan hyvin tossa määrässä eikä ole nälkä.

Paino putoaa tasaisesti, olo On hyvä. 

Ihmisillä on keskimäärin vaan niin väärä kuva karppauksesta 

Vierailija
80/287 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi