Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsenteon voi huoletta jättää pitkälle yli 30 -vuotiaaksi.

Vierailija
24.07.2013 |

Ja bilettää ja rellestää vapaasti ikävuodet 20-30. Mitä hyötyä yrittää lapsia nuorena, kun raskaaksi tuleminen kerran onnistuu paremmin vanhempana? Tuo uusi tutkimus on varmasti helpotus monelle naiselle. Olen myös ymmärtänyt, että varsinkin alle 25 -vuotiailla on lähes aina erilaisia kuukautishäiriöitä.  

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 21:27"]

Onneksi teimme lapsemme ennen kolmeakymppiä! Nyt vain odottelemme, jos lapset joskus löytävät puolisot ja jos joskus saavat lapsia, niin meillä on sitten lastenlapsille  virtaa ja aikaa! :) 

Mutta jokainen tehkööt ajallaan! 

[/quote]

Tehän olette töissä silloin kun sitä aikaa ne lapsen lapset tarvitsisivat...

Mä kuulun noihin myöhemmin lapset tehneisiin, eli 36 v. ja sen jälkeen, eikä meillä ainakaan vanhempien jaksamiseen ole vaikuttanut. Itseasiassa haluaisin vielä kolmannen... Isovanhemmat ovat vasta jääneet eläkkeelle, oma äitini jää syksyllä, ja touhuaa mieluusti lasten kanssa. Ei hänenkään jaksamisessa vikaa ole. Isomummonikin ovat vielä omillaan ja iskussa, jaksavat leikkiä lastenlastenlasten kanssa vaikka alkavat hipoa yhdeksääkymppiä.

Jotkut suvut varmaan ovat jaksavampia ja terveempiä kuin toiset. Jos tulen omiin isovanhempiini, niin en ole nyt nelikymppisenä edes keski-ikäinen vielä...

Vierailija
22/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiassa on monta puolta. Reilusti kolmenkymmenen ikävuoden ohittaneella on yleensä esim. opiskelut takana, työelämä vakiintuneemmassa tilassa, elämä muutenkin paremmin uomissaan, mahdollisesti osa lainoista jo maksettu pois jne. Mutta taas nuorena jaksaa esim yövalvomisia ihan eri tavalla ja on muutenkin koko ajan paljon energisempi. Tämä on minusta ihan vaan fakta, vaikka onkin hyväsä fyysisessä kunnossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 17:24"]

Ja bilettää ja rellestää vapaasti ikävuodet 20-30. Mitä hyötyä yrittää lapsia nuorena, kun raskaaksi tuleminen kerran onnistuu paremmin vanhempana? Tuo uusi tutkimus on varmasti helpotus monelle naiselle. Olen myös ymmärtänyt, että varsinkin alle 25 -vuotiailla on lähes aina erilaisia kuukautishäiriöitä.  

[/quote] Minulla ei ollut kuukautishäiriöitä edes alle 20-vuotiaana saati alle 25-vuotiaana. enkä todellakana olisi saanut toivomaani elämää, jos olisin lykännyt lapsnetekoa yli 30-vuotiaaksi. 

Miksi sinun niin vaikea ymmärtää, että ihmiset ovat erilaisia ja toivovat elämältään eri asioita?

Vierailija
24/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti voi tehdä noin. Aivan vapaasti. Homman clou on vain siinä että kaikki eivät halua odottaa sinne kolmeenkymppiin että alkaisivat tekemään lapsia.

Itse olen aika onnellinen nyt kun esikoinen menee tänä syksynä kouluun ja kuopus aloittaa nyt 4-vuotiaana pk:ssa. Minä taas aloitan työt ensimmäisessä vakituisessa työpaikassani ja työntantajankaan ei tarvitse miettiä että milloinkohan tuokin nyt alkaa sikiämään kun lapsilukuni on täynnä. Samalla voin katsoa kun kaveripiiri vasta alkaa perustamaan perheitään ja elää pikkulapsi aikaa kun minulla se on jo ohi.

Ja kun suoraan opiskelijasta siirryin elämää lapsiperhearkea, ei penninvenyttäminenkään ollut vierasta. (tosin mies tienaa aika hyvin, eikä nälkää ole ikinä tarvinnyt nähdä, olen tässä ajassa onnistunut säästämään aika hyvän summan rahaa pahalle päivälle).

Vierailija
25/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi levittää tällaista valheellista informaatiota täällä? Juuri luin uutisen, jossa Väestöliiton lapsettomuuslääkäri vetosi ihmisiin, että ymmärtäisivät laittaa pullat uuniin ajoissa. Kaikkia kun ei edes lapsettomuushoidot auta! Monet kuvittelevat, että kaikki päälle kolmekymppisenä saavat vielä lapsia ja että KANNATTAA lykätä lastentekoa. Näinhän se ei ole! Iän myötä raskautumisen todennäköisyys pienenee ja raskautuminen vaikeutuu. Jos esim. kaksikymppisenä on endometrioosi, voi se synnyttämättömällä kolmekymppisellä olla jo tukkinut munsarjat aikoja sitten.

Vierailija
26/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 09:55"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 17:24"]

[/quote] Minulla ei ollut kuukautishäiriöitä edes alle 20-vuotiaana saati alle 25-vuotiaana. enkä todellakana olisi saanut toivomaani elämää, jos olisin lykännyt lapsnetekoa yli 30-vuotiaaksi. 

Miksi sinun niin vaikea ymmärtää, että ihmiset ovat erilaisia ja toivovat elämältään eri asioita?

[/quote]

Koska aloittaja on ns. Ikäerohullu eli Ikis, jota harmittaa se, että hänen eksänsä uusi 22-vuotias nainen on raskaana. Ikis itse on kuitenkin saanut ensimmäisen lapsensa jo 18-vuotiaana.

Vierailija
27/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla taitaa olla pahoja kuukautishäiriöitä jotka ovat pääkopankin sekoittanut...

Vierailija
28/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jesh! Ihan kohta esikoinen saa ajokortin ja taas pääsee bilettämään!

VIINAA! Elämäni tarkoitus!

Vierailija
29/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-35 -vuotiaalla hedelmällisyys ei ole merkittävästi alempi kuin 20-25 -vuotiaalla, vain pikkuisen. Vasta 35 ikävuoden jälkeen tapahtuu se romahdus ja raskaaksi tuleminen vaikeutuu. Lapset kannattaa siis tehdä ennen kuin täyttää 35. Jos siis ajatellaan pelkästään biologian kannalta. 

Vierailija
30/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-vuotiaana hedelmällisyys alkaa heiketä voimakkaasti ja näin voit lukea mistä vain lääkärien tietokannasta! Itseasiassa suomalaisten lääkäreiden tietokannassa lukee, että jokaisen noin 30v. ja vanhemman ehkäisyä hakevan naisen kanssa tulisi ottaa puheeksi perhesuunnittelu ja hedelmällisen iän lasku!

Vierailija
31/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenteon voi huoletta jättää yli satavuotiaaksi.

Silloin se ei enää ole sun ongelmasi.

Vierailija
32/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olisi ihanteellista että kaikki tekisivät lapset ennen 30 ikävuottaan. Koska silloin yleensä raskautuu helpommin ja on suht kuosissa kun omat lapset saavat lapsia. Eli näkee tämän sukunsa jatkumon.

Mutta. Kaikilla ei ole parisuhdetta.kaikki eivät halua lapsia alle 3kymppisinä tai koskaan, toisilla on opinnot kesken tai epävakaa työtilanne. Ei kukaan voi tulla toista neuvomaan milloin pitää ne lapset tehdä!

Vierailija
33/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 lisää. Niin ja vaikka kaikki olisi kuinka valmiina vaikka 23vuotiaana, ei sitä lasta välttämättä kuitenkaan kuuluu. 

Vierailija
34/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 10:57"]

Mielestäni olisi ihanteellista että kaikki tekisivät lapset ennen 30 ikävuottaan. Koska silloin yleensä raskautuu helpommin ja on suht kuosissa kun omat lapset saavat lapsia. Eli näkee tämän sukunsa jatkumon.

Mutta. Kaikilla ei ole parisuhdetta.kaikki eivät halua lapsia alle 3kymppisinä tai koskaan, toisilla on opinnot kesken tai epävakaa työtilanne. Ei kukaan voi tulla toista neuvomaan milloin pitää ne lapset tehdä!

[/quote] NEtä jso ahluaa suuren perheen? Sitä ei saa "tehtyä" alle 30-vuotiaana vaikka aloittaisi kovinkin nuorena.

- esikoisena 18-vuotiaana ja kuopuksensa 42-vuotiaana saanut.

Vierailija
35/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tehköön niin kuin itsestä tuntuu. Ei kaikki ajattele niin, että pitää bilettää ja rellestää mahdollisimman kauan ja sitten tehdään lapsia. Mulla ei ainakaan tuo biletyskausi kestänyt kuin pari vuotta siinä täysikäiseksi tulon jälkeen. Mutta silti meni vielä vuosia ennen kuin tein lapsen. Ja olen vasta 25-v. Luultavasti meidän lapsiluku on täynnä ennen kuin täytän 30. En ole tuota tutkimusta lukenu, mutta sanon vaan, että ei ne tutkimustulokset kaikkien kohdalla päde. Eikä yhden tutkimuksen pohjalta kannata omaa elämäänsä suunnitella.