Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsenteon voi huoletta jättää pitkälle yli 30 -vuotiaaksi.

Vierailija
24.07.2013 |

Ja bilettää ja rellestää vapaasti ikävuodet 20-30. Mitä hyötyä yrittää lapsia nuorena, kun raskaaksi tuleminen kerran onnistuu paremmin vanhempana? Tuo uusi tutkimus on varmasti helpotus monelle naiselle. Olen myös ymmärtänyt, että varsinkin alle 25 -vuotiailla on lähes aina erilaisia kuukautishäiriöitä.  

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne lapset nuorena kannattaisi tehdä.

Ongelma on vaan siinä, että nykyajan nuorilla naisilla on niin paljon muutakin tekemistä (opiskelut, uran luominen, biletys, itsensä etsiminen). Ennen ei ollut ongelma naisten tehdä nuorina lapsia, mutta nykyään eivät nuoret meinaa saada lapsia mahdutettua elämäänsä. Sinänsä ymmärrettävää, mutta myös surullista.

Vierailija
2/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 10:48"]

30-vuotiaana hedelmällisyys alkaa heiketä voimakkaasti ja näin voit lukea mistä vain lääkärien tietokannasta! Itseasiassa suomalaisten lääkäreiden tietokannassa lukee, että jokaisen noin 30v. ja vanhemman ehkäisyä hakevan naisen kanssa tulisi ottaa puheeksi perhesuunnittelu ja hedelmällisen iän lasku!

[/quote]Tanskalaisen tutkimuksen mukaan se on juuri päinvastoin. Yli 30 -vuotias on hedelmällisempi kuin parikymppinen. Hedelmällisyys ei siis laske, vaan nousee!! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein viisi lasta ennen kuin täytin 30. Seuraavat 4 sain yli 30-vuotiaana.

Jos nyt jotain (näin 50-vuotiaana) kadun niin on se, etten tehnyt useampia lapsia alle 30 v.

Vierailija
4/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 09:06"]

Aika jännä, kun lapsen tekoa lykkäävillä on aina ryyppääminen ja rellestäminen mielessä. Mä olin lapseni tehnyt 25 vuotiaana enkä todellakaan vielä melkein 40 vuotiaanakaan ole jäänyt kaipaamaan mitään rellestysvaihetta. Nyt odotan innolla tulevia lapsenlapsia.

[/quote]

Mä päätin jäädä lapsettomaksi 25-vuotiaana enkä todellakaan melkein 40-vuotiaana ole jäänyt kaipaamaan mitään perhe-elämävaihetta. Nyt odotan innolla loppuelämää, jonka voin käyttää niin kuin haluan. Rellestänyt en ole koskaan, mutta se ei tarkoita, että tuntisin vetoa lasten hoivaamiseen lastenlapsista puhumattakaan. 

Vierailija
5/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi alle 30-vuotiallakin olla jo asiat "kunnossa". Minä olen 28, lapset 5 v ja 4 kk, vakituinen työ johtavassa asemassa, lainaa enää vähän ja säästöjä löytyy. Kun tietää mitä haluaa ja etenee sitä kohti, niin nuoruutta ei minusta voi pitää kenellekään minään heikkoutena, minkä sitten aika korjaa =)

Vierailija
6/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 11:56"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 09:06"]

Aika jännä, kun lapsen tekoa lykkäävillä on aina ryyppääminen ja rellestäminen mielessä. Mä olin lapseni tehnyt 25 vuotiaana enkä todellakaan vielä melkein 40 vuotiaanakaan ole jäänyt kaipaamaan mitään rellestysvaihetta. Nyt odotan innolla tulevia lapsenlapsia.

[/quote]

Mä päätin jäädä lapsettomaksi 25-vuotiaana enkä todellakaan melkein 40-vuotiaana ole jäänyt kaipaamaan mitään perhe-elämävaihetta. Nyt odotan innolla loppuelämää, jonka voin käyttää niin kuin haluan. Rellestänyt en ole koskaan, mutta se ei tarkoita, että tuntisin vetoa lasten hoivaamiseen lastenlapsista puhumattakaan. 

[/quote]

Minä taas olin täysin varma 39-vuotiaaksi asti siitä etten koskaan halua lapsia. Sitten hiljalleen aloinkin haluta. En voinut uskoa asiaa todeksi vähään aikaan. Suunnilleen vuoden päästä uskalsimme yrittää, mutta kolme vuotta meni monenlaisiin epäonnistumisiin. Olin 43 kun saimme sitten ihan luomusti vauvan. Olen hänestä niin onnellinen. Hämmästelen edelleen miten aivan varma mieli voi niin muuttua.

Vierailija
7/35 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen on tarkoitus tehdä lapsia kolme- ja nelikymppisenä. On todella hyvä uutinen, että hedelmällisyys nousee koko ajan iän myötä. 

Vierailija
8/35 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi teimme lapsemme ennen kolmeakymppiä! Nyt vain odottelemme, jos lapset joskus löytävät puolisot ja jos joskus saavat lapsia, niin meillä on sitten lastenlapsille  virtaa ja aikaa! :) 

Mutta jokainen tehkööt ajallaan! 

Vierailija
9/35 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi teimme lapsemme ennen kolmeakymppiä! Nyt vain odottelemme, jos lapset joskus löytävät puolisot ja jos joskus saavat lapsia, niin meillä on sitten lastenlapsille  virtaa ja aikaa! :) 

Mutta jokainen tehkööt ajallaan! 

Vierailija
10/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset voi jättää myös kokonaan tekemättä. Silloin saa nauttia vapaudestaan täysin siemauksin eikä tarvitse murehtia, lisääntyykö nyt palstamammojen mielestä varmasti oikean ikäisenä.

Vierailija
11/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei halua tehdä lapsia 30 vuotiaana. Kaikkia ei myöskään kiinnosta ryypätä ja rellestää, vaan joillakin voi ihan oikeasti (usko tai älä) olla myös ihan oikea elämä!

Vierailija
12/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että ensin opiskelee ja on työelämässäkin. Toki kannattaa myös rillutella ja matkustaa ennen vauvaa. Hedelmällisimmään nainen on ihan nuorena. Ehtii vanhempanakin, toki kannattaa alkaa suunnitteleen ennen 35 v. Itse tosin sain 44 v mutta se olikin sattuman sanelema juttu, toki halusin aiemmin mutta Luoja päätti toisin. Biologinen klo alkoi tikittämään tosi rivakkaa tahtia n. 38 v ja kuumimmillaan oli 40 vee. On ollut aikaa lapselle ja silti nytkin saan elää miten lystään koska lapseni lomilla isänsä kanssa.

Vierailija
13/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ensimmäiset kaksi lasta tehty reilusti alle 3-kymppisenä ja viimeinen reilusti yli 3-kymppisenä. Vaikka tämä viimeinenkin on kovasti haluttu ja harkittu, niin kyllä mun mielestä lapset kuuluisi tehdä mahdollisimman aikaisin. Toisaalta olen sitä mieltä, että "sitä oikeaa" on epätodennäköistä löytää alle 3-kymppisenä, joten yhtälö on todella hankala. 

Vierailija
14/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä lapsia tehdä vaikka 40v. mutta mistä sitä etukäteen tietää onko sitä yleensäkään hedelmällinen?

Itse aloitin "lastenteon" 25v. ja eihän se sitten niin helppoa ollutkaan....

Vierailija
15/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 21:18"]

Naisen on tarkoitus tehdä lapsia kolme- ja nelikymppisenä. On todella hyvä uutinen, että hedelmällisyys nousee koko ajan iän myötä. 

[/quote]

Millä perusteella?

Vierailija
16/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tutkimuksen takia ei kannata iloita. Varsinkin jos ne lapset ovat iso osa tulevaisuuden suunnitelmia.

Vierailija
17/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no ap olet sikäli oikeassa että usein se lapsenteko onnistuu vielä yli kolmekymppisenäkin ja toisaalta moni ei onnistu parikymppisenäkään. Itse olen saanut nuorimmaiseni 35-vuotiaana ja aina olen tullut raskaaksi kertalaakista (3 lasta). Siltikin on tiedossa että jos joku on alunperinkin vähemmän hedelmällinen niin voi tulla ongelmia...silti olen sitä mieltä että lapsi tehdään sitten kun ollaan siihen valmiita eikä silloin kun biologinen kello on parhaassa asennossa.

Vierailija
18/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei kuulu tehdä missään iässä vaan niitä tehdään jos niin halutaan ja asiaa on tarkkaan harkittu. Lapsen saaminen ei ole sama asia kuin lemmikin osto!  Oikea ikä on juuri silloin kun henkinen puoli sen sanoo!

Ai niin ja tosiaan aika moni ihminen on vielä voimissaan kuusikymppisenäkin jolloin jaksaa oikein hyvin vielä temmeltää lastenlastenkin kanssa! Huolehtikaa itsestänne niin jaksatte :)

Vierailija
19/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niitä ei sitten tulekaan niin viimetippaan jättäneet eivät ehkä ehdi enää pitkällisiin hoitoihin ja adoptioprosesseihin. Jää lapset saamatta. (Nimim.tilanteessa ollut)

Vierailija
20/35 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tällainen tutkimus on? Linkki?