Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Facebookin seonneet äidit

Äiti itsekin
06.08.2020 |

Tällä eräällä facebookin synnytyskeskustelupalstalla nyt muutaman päivän aikaa viettäneenä ihmettelen tätä täysin sekaisin olevien äitien määrää. Mikä ihmisiä vaivaa??

99%jutuista käsittelee synnyttäjän traumoja ja niihin liittyviä ihan päättömiä vaatimuksia sekä suoranaista hoitohenkilökunnan panettelua ja epäluottamuksen lietsontaa. Ihan hullua. Esimerkiksi kätilö ei saisi palstan mukaan käskyttää synnyttäjää edes kun vauvan tai synnyttäjän henki on vaarassa, koska synnyttäjä saa siitä traumoja/hänen itsemääräämisoikeuteensa puututaan/synnytyksen luonnolliseen kulkuun puututaan(by the way, luonnollista olisi myös osan synnyttäjistä kuolla synnytykseen mutta tätä eivät nämä mammat näppärästi huomioi ollenkaan) . Ammattilaiset eivät tiedä mitään synnytyksistä jne. Kaikkein sekopäisin väite oli, että synnyttäjällä on oikeus käyttäytyä väkivaltaisesti hoitohenkilökuntaa kohden ja se itse asiassa on henkilökunnan oma syy. Ihan sairasta porukkaa! Tuollako sitä sitten saa sen ultimaattisen upean synnytyskokemuksen, vähän epäilen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että äidit synnyttävät myös aivonsa ulos, ei ole mikään vitsi.

Vierailija
2/9 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä palstaa tarkoitat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ne on aikamoisia...

Vierailija
4/9 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että jotkut ensisynnyttäjätkin oikein yrittämällä yrittävät kasata itselleen jo etukäteen mahdollisimman paljon ennakkoluuloja sairaalasynnytystä ja kätilöitä kohtaan. Unohdetaan autuaasti, että suurimmalla osalla synnyttäjistä kaikki menee mukavasti sairaalassa synnyttäessä.

Vierailija
5/9 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... kirjoitti:

Se, että äidit synnyttävät myös aivonsa ulos, ei ole mikään vitsi.

Ja tämän todellakin huomaa arjessa. Koko ajan huudetaan itselle oikeuksia ja etuja, ollan todella itsekkäitä, lapsia ei viitsitä kasvattaa vaan niiden annetaan riekkua julkisilla paikoilla miten huvittaa....

Vierailija
6/9 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä palstaa tarkoitat?

Se aktiivinen synnytys ry:n palsta. Luulin kyseessä olevan ihan vakavasti otettava yhdistys ja keskustelupalsta, mutta ehei. Sivutolkulla hurmoshenkistä sekoilua ja suoranaista vihapuhetta. Tietääkö kukaan mitään muuta palstaa, missä olisi järkevää keskustelua synnytyksestä ilman edellämainittuja ilmiöitä?

Vierailija
7/9 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset pähkinänkuoressa. Ei lisättävää

Vierailija
8/9 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että jotkut ensisynnyttäjätkin oikein yrittämällä yrittävät kasata itselleen jo etukäteen mahdollisimman paljon ennakkoluuloja sairaalasynnytystä ja kätilöitä kohtaan. Unohdetaan autuaasti, että suurimmalla osalla synnyttäjistä kaikki menee mukavasti sairaalassa synnyttäessä.

Niiinpä! Mikä idea tuossa on, ettå oikein porukalla hoetaan ettei ammattilainen muka osaa hoitaa juuri kyseisen uniikin lumihiutaleen synnytystä? Jokainen on nykyään jokin erityisherkkä, jolle ei kärsi päivää sanoa väärällä äänensävyllä ilman traumojen aiheuttamista.

Ja ihmeellistä synnytyksen nostatusta joksikin maailmaa suuremmaksi tapahtumaksi ihmisen elämässä, joka ikuisesti vaikuttaa kaikkeen eikä muilla sairaalassa tehtävillä toimenpiteillä/hoidoilla jne. voi mitenkään olla elämänkestoisia vaikutuksia kenenkään elämään.

Vierailija
9/9 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä ja minun oikeuteni.