Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin puteleihin nest pyykinpesuaine, tukanpesuaineet yms lentomatkalle??

Vierailija
24.07.2013 |

Eli 15vrk ajalle pitäisi pakata shampoo, hoitoaine, vartalokosteusvoide, nestemäinen pyykinpesuaine pikkupyykkiä varten jne.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pitkä aika, niin ota ihan vaan oikeat purkit mukaan, vaikka käytä kotona vähän vajaiksi.

Paitsi pyykinpesuaine kannattaa vaihtaa vähän pienempään.

Näin saat jätettyä purkit sitten sinne kohdemaahan ja tilalle mahtuu tuliaisia =D

Vierailija
2/30 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut ottasin ihan normipurkeissa mukaan paitsi pyykkiaineen ostaisin paikanpäältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pitkälle ajalle en lähtisi raahaamaan aineita Suomesta. Kävisin paikan päällä kaupassa ja ostaisin sieltä. Paitsi jos on erikoistuotteita mitä on pakko käyttää, ne ihan tavallisissa omissa pulloissaan tietysti, miksi niitä vaihtamaan?

Vierailija
4/30 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Ihan normiputelit mukaan noin pitkälle ajalle ja pakkaat ruumaan meneviin. Tai sitten ostat paikan päältä. 

Vierailija
5/30 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim tukanpesuaineet mulla on Tigin 750ml jättipumppupulloissa joten en tod niitä pakkaa mukaan:) Enkä muutenkaan viitsisi "edes" peruspulloja pakata mukaan, eihän tuona aikana mene kuin häivähdys niiden pullojen sisällöstä vaikka pesis hiukset joka toinen päivä.

ap

Vierailija
6/30 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä tyhjiä pulloja saa ihan ostettua, pakkaat niihin shampoot ym. Kannattaa kysäistä kampaajalta, josko heillä olisi ilmaisia näytepakkauksia, tai matkakokoja myytävänä.

Shampoota kuluu reissussa yllättävän vähän. Mulla meni kahden viikon tropiikin reissussa 30ml shampoota, vaikka välillä pesin hiukset kaksikin kertaa päivässä. Hiukseni ovat pitkät ja paksut.

Tuota pyykinpesuaineen mukaan raahausta en ymmärrä. Kaikista maailmankolkista missä itse olen käynyt, on tähän mennessä löytynyt pesula. Pesuloissa hinnat ovat yleensä todella edullisia, joten en ole koskaan nähnyt syytä nyrkkipyykille. Yleensä olen pesettänyt kaikki reissuvaatteet vielä kertaalleen ennen kotiinpaluuta, on kiva purkaa vaatteet repusta puhtaana suoraan kaappiin.

Vierailija
7/30 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 10:21"]

No esim tukanpesuaineet mulla on Tigin 750ml jättipumppupulloissa joten en tod niitä pakkaa mukaan:)

ap

[/quote]

Taas osoittaa aloituksen vajavaisuuden. Mistä me voidaan tietää että käytät jotain litran säästöpakkauksia? Normaali ihminen kyllä kuluttaa pienestä sampoopullosta sen verran, ettei sitä kannata alkaa lutraamaan erillisiin pulloihin, eihän se maksakaan paljon mitään. Laita nyt sitten niistä pöniköistäsi pienempiin pulloihin ja osta matkapakkauksia muita tuotteita. Mitä tuollaista kyselee kun on ihan itsestäänselvyys. Jos ulkomaanmatka on jostain euron sampoomäärästä kiinni niin kannattaisi varmaan pysyä kotona. Kyllä joku taas tekee tikusta asiaa.

Vierailija
8/30 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja niitä pieniä tyhjiä pulloja saa esim Body Shopilta tai Dermosililtä. Välillä niitä näkee markettien kosmetiikkaosastoilla.

Vierailija
9/30 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

h&m on ainakin joskus myynyt pieniä tyhjiä pulloa. Itse olen kyllä noin pitkälle matkalle ottanut ihan normaalin shamppoo pullon vähän vajaana. Parin vuorokauden reissulle sitten pakannut niihin pikku pulloihin.

Vierailija
10/30 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 10:21"]

No esim tukanpesuaineet mulla on Tigin 750ml jättipumppupulloissa joten en tod niitä pakkaa mukaan:)

ap

[/quote]

Taas osoittaa aloituksen vajavaisuuden. Mistä me voidaan tietää että käytät jotain litran säästöpakkauksia? Normaali ihminen kyllä kuluttaa pienestä sampoopullosta sen verran, ettei sitä kannata alkaa lutraamaan erillisiin pulloihin, eihän se maksakaan paljon mitään. Laita nyt sitten niistä pöniköistäsi pienempiin pulloihin ja osta matkapakkauksia muita tuotteita. Mitä tuollaista kyselee kun on ihan itsestäänselvyys. Jos ulkomaanmatka on jostain euron sampoomäärästä kiinni niin kannattaisi varmaan pysyä kotona. Kyllä joku taas tekee tikusta asiaa.

[/quote]

Ap matkustaa ilmeisesti eka kertaa, joten on ehkä siksi noin typerästi kysynyt. :)

Mä itse otan aina joko normipakkaukset (jotka ei siis ole mitään säästöpakkauksia) tai osan laitan matkapulloihin, joita mulla on parikin eri sarjaa. Joskus ostan osan paikan päältä, niin eivät vie tilaa laukuissa. Pyykipesuaineita en raahaa yleensä mukaan. Ne saa aina paikan päältä ostettua, jos vaan kohde on jossain ihmisten ilmoilla.

Vierailija
11/30 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä niitä välttämättä tarvitse olla eri tuotetta joka pesuun. Voit pestä sillä sampoolla myös kätesi, vartalosi ja ne pikkupyykkisikin. Ei noin lyhyelle ajalle kannata raahata monenlaista erikoistuotetta.

Vierailija
12/30 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm, kiitos kommenteista..

En matkusta ensimm kertaa, esim helmikuussa olimme tuon 15vrk thaimaassa mutta ensimm kertaa mietin pienempien purnukoiden mahdollisuutta kuin peruspesuaineploja joita en ole havainnut hirmu käteviksi mm tilanviennin kannalta.

ap

Vierailija
13/30 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 10:41"]

En matkusta ensimm kertaa, esim helmikuussa olimme tuon 15vrk thaimaassa mutta ensimm kertaa mietin pienempien purnukoiden mahdollisuutta kuin peruspesuaineploja joita en ole havainnut hirmu käteviksi mm tilanviennin kannalta.

ap

[/quote]

Mikset osta sieltä? Ei ne oikeasti maksa mitään.

Vierailija
14/30 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaatetta kannattaa pakata sen verran ettei lomalla tartte ruveta pyykkäämään

Vierailija
15/30 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kaipa sitä jotain löytyy paikanpäältäkin, peseehän sitä aika suuri osa ihmisistä kuontalonsa jollain aineilla;) kai olen vain niin jumiutunut noihin omiin lempparituotteisiini..

ap

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 10:43"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 10:41"]

ap

[/quote]

Mikset osta sieltä? Ei ne oikeasti maksa mitään.

[/quote]

Vierailija
16/30 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin tarkoitus pesaista itse vain rintaliivejä, joitakin alkkareita, uimavaatetusta.

ap

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 10:47"]

[/quote]

Vierailija
17/30 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 10:49"]

Onkin tarkoitus pesaista itse vain rintaliivejä, joitakin alkkareita, uimavaatetusta.

ap

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 10:47"]

[/quote]

[/quote]

Niiden pesuun voit käyttää sitä sampoota.

Vierailija
18/30 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkäät omista pesuainemerkeistäsi, niin HM, Sokos, Stockmann mm. myyvät pullosettejä, valmis sopivan kokoinen läpinäkyvä vetoketjupussikin tulee siinä samalla, jos haluaa kuljettaa käsimatkatavaroissa.

Minä en jaksa raahata ylimääräistä tavaraa kotiin päin, joten otan näytepakkauksia ja matkakokoisia pakkauksia mukaan.

Vierailija
19/30 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas on järkevää ottaa vähän vaatteita JA pestä niitä paikan päällä. Ei siihen mene edes kamalasti aikaa, että suihkuun mennessä panee päivän paidat, sukat ja alusvaatteet likoamaan ja käy sitten myöhemmin puristelemassa ne ja huuhtomassa. Vie varmaan viisi minuuttia aikaa.

Säästyy pakkaamiselta, monen laukun raahaamiselta ja isolta pyykkiruljanssilta sitten palattua.

Mutta kukin tyylillään. On vaan vähän aivotonta alkaa SIITÄ inttää ketjussa, jossa ei kysellä mielipiteitä tuohon laisinkaan.

Vierailija
20/30 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites ap on sitten aikaisemmilla reissuillaan toiminut? Raahannut ne säästöpullot matkaan, vai? Et kai sentään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi