Miten sushi on niin suosittua? Raaka kala, yäk :(
Kommentit (55)
Sushi ei ole raakaa kalaa.
Sushin pääraaka-aine on keitetty huoneenlämpöinen etikalla, suolalla ja sokerilla maustettu riisi.
Lisäksi voi olla melkein mitä tahansa muuta. Raaka kala on yksi vaihtoehto, mutta ei suinkaan ainoa mahdollinen. Esimerkiksi riisin lisäksi tuoretta kurkkua sisältävä merileväarkilla kokoon kääritty rulla on klassikko, jossa ei ole kalaa ollenkaan.
Aina tämä jankutus raa'asta kalasta. Sushin idea on suolalla, sokerilla ja riisiviinietikalla maustettu RIISI, ei kala. Sushin täytteistä raaka kala on vain yksi.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tarvitse syödä sushia kun on kala- ja äyriäisallergia, soija-allergia, keliakia ja kilpirauhassairaus. Mutta ihan nättejä ne ovat.
Valitset sellaista sushia, jossa ei ole kalaa eikä äyriäisiä, etkä dippaa soijaan. Hyvin onnistuu!
Jos kilpirauhasen takia et voi syödä merilevääkään, niin sitten nigireitä tai kulhoja.
Ei tarvi tykätä eikä tarvi syödä, mutta aikuisen ihmisen ei tarvitse myöskään sanoa yäk jollekin sellaiselle, mitä ei ole edes maistanut.
En kanssa ymmärrä raakaa kalaa. En edes kylmäsavulohta, vaikkei raakaa olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki oksettavimmat elementit yhdessä koossa. Kylmä riisi, raaka kala käärittynä paskan makuiseen levään jota vielä dipataan johon aivan järkyttävään soijakastikkeeseen kaiken kruunaan joku wasabi yök. Tämä on sitten suurta herkkua.
Sushifanaatikot alapeukuttavat. Mutta tässä provosoivassa kommentissa on tietty pointti. Toisin kuin väitetään, eivät nuo ainesosat ole mitenkään erityisen terveellisiä verrattuna muihin "herkkuihin". Valkoinen riisi ei tunnetusti ole mikään terveysruoka, raaka kala aiheuttaa aina listeriavaaran, soijakastikkeessa on järjettömästi suolaa ja kuinka moni teistä on tarkistanut kuinka paljon jodia ravintolanne käyttämä levä sisältää?
Sushijengillä menee tunteisiin... Raivokasta alapeukutusta. :D
Vierailija kirjoitti:
Kaikki oksettavimmat elementit yhdessä koossa. Kylmä riisi, raaka kala käärittynä paskan makuiseen levään jota vielä dipataan johon aivan järkyttävään soijakastikkeeseen kaiken kruunaan joku wasabi yök. Tämä on sitten suurta herkkua.
Hehheh, noin minäkin ajattelin, kunnes otin itseäni niskasta kiinni ja maistoin. Todella hyvää! Harmitti vaan, etten ollut aikaisemmin rohkaistunut maistamaan.
Kala on pahinta mitä vieraille voi tarjota.. Jos itse menisin jonnekin kylään ja tarjolla olisi kalaa missä tahansa muodossa, kääntyisin kannoillani ja samalla oven avauksella pois. Sushi on vähä-älyisten muka parempien ihmisten hienostelu"ruoka" joka maistuu ja näyttää p askalta. Toivottavasti jokainen sushin syöjä nauttii niistä madoista mitä sen kalan mukana kulkeutuu suolistoon.
Kala on pahinta mitä vieraille voi tarjota.. Jos itse menisin jonnekin kylään ja tarjolla olisi kalaa missä tahansa muodossa, kääntyisin kannoillani ja samalla oven avauksella pois. Sushi on vähä-älyisten muka parempien ihmisten hienostelu"ruoka" joka maistuu ja näyttää p askalta. Toivottavasti jokainen sushin syöjä nauttii niistä madoista mitä sen kalan mukana kulkeutuu suolistoon.
Koska Sushi ja aasialainen katuruoka on muutenkin terveellistä ja erittäin eksoottista. Se ei ole sellaista ruokaa mitä ihmiset tavallisesti ja normaalisti söisivät. Itse ainakin syön sushia juurikin sen eksotiikan ja eksoottisen arvon takia. Ja se on hyvää.
Ei oo pakko syä niitä missä on kalaa. Ite tykkään kasvis sushista mutten yhtää niissä misdä on kalaa tai lihaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehheh, noin minäkin ajattelin, kunnes otin itseäni niskasta kiinni ja maistoin. Todella hyvää! Harmitti vaan, etten ollut aikaisemmin rohkaistunut maistamaan.
Älä nyt höpsö alapeukuta 😂
No nyt on trendi syödä näitä ruokia, etkö ymmärrä. Älä ole moukka, vaan trendikäs ja käy etnisissä ravintoloissa ja keskustele viineistä ;).
Minähän en mitään eksoottista maista! HK:n sininen ja pottumuussi riittää minulle.
Hemmetti kun sitä itsekin ihmettelen. Muutenkin se kuvottavalta haiseva kala kun ei ole mitään ihmisten ruokaan. Ihmisen elimistö ja ruuansulatus ei ole kehittynyt käsittelemään kalaa ja siksi kala-arllergia on niin yleistä.
Et siis tiedä sushista mitään.
Läheskään kaikki sushi ei sisällä kalaa.
On se jännä juttu, että niin monet tykkäävät kovasti jostain, mistä sinä et pidä!
Vierailija kirjoitti:
Koska Sushi ja aasialainen katuruoka on muutenkin terveellistä ja erittäin eksoottista. Se ei ole sellaista ruokaa mitä ihmiset tavallisesti ja normaalisti söisivät. Itse ainakin syön sushia juurikin sen eksotiikan ja eksoottisen arvon takia. Ja se on hyvää.
Hyvää sushi on, sitä en kiellä, mutta kaukana terveellisestä.
Vierailija kirjoitti:
Sushijengillä menee tunteisiin... Raivokasta alapeukutusta. :D
Aiheesta riippumatta minulla menee tunteisiin alkeellinen tietämättömyys (tässä tapauksessa luulo, että sushi on raakaa kalaa), ja ruokien tapauksessa se, että sanotaan oitis "yäk!" jostakin sellaisesta, mitä ei ole edes maistettu.
Ja mitä sushiin tulee niin olen saanut sekä hyvää että pahaa sushia. En tiedä kuulunko siis sushijengiin vai en.
Et ole edes maistanut. Etkä tiedä, ettei sushissa tarvitse olla raakaa kalaa. Joo just taas.