Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko yleistäkin myyntialalla? :(

Vierailija
24.07.2013 |

Kaikkien myyjien nähtävillä on julkinen taulukko, josta voi katsoa paljonko kukakin on myynyt. Siis kaikkien kollegoiden tulokset on ihan nimellä nähtävissä ja vertailtavissa. Jos ei myy tiettyä minimimäärää, niin työsopimusta ei jatketa.

Näin on asiat tyttäreni ensimmäisessä kesätyöpaikassa. Ahdistaa tytön puolesta!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täysin tavanomaista, mutta kansainvälisissä firmoissa ihan arkipäivää ja tekee tuloaan myös Suomeen. Suomalaisille on ihme tabu keskustella palkoista ja siitä, miten he tekevät työnsä. Jos ei kestä tuota, voi vaihtaa alaa.

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 00:17"]

Kaikkien myyjien nähtävillä on julkinen taulukko, josta voi katsoa paljonko kukakin on myynyt. Siis kaikkien kollegoiden tulokset on ihan nimellä nähtävissä ja vertailtavissa. Jos ei myy tiettyä minimimäärää, niin työsopimusta ei jatketa.

Näin on asiat tyttäreni ensimmäisessä kesätyöpaikassa. Ahdistaa tytön puolesta!

[/quote]

Vierailija
2/17 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mieheni työpaikassa tuollainen lista on jossain intranetissä nähtävänä, lista on valtakunnallinen eli siitä näkee muutkin toimipaikat. Ne jotka hankkivat talolle eniten rahaa, palkitaan bonuksilla yms., mikä on kai ihan oikein ja luonnollista. Mikä tuossa ahdistaa tytärtäsi? Kyllähän monella muullakin alalla työn tulokset ovat nähtävissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan arkipäivää. Vaihdoin itse juuri kaupan alalta muualle kun meni tuohon kyttäämiseen hermot.

Vierailija
4/17 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on mukava nähdä oma nimi top kympissä listalla, kun on myynyt hyvin. 

Vierailija
5/17 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on osin tulospalkkaus, ja saamme kuukausittain sähköpostiimme ranking-listan valtakunnallisella tasolla.

Oman toimipisteen tulokset päivitetään viikoittain näkyville. 

Itseäni lista kannustaa tekemään enemmän ja paremmin, olen jossain määrin kilpailunhaluinen.

Ymmärrän kyllä, että aloittelevaa työntekijää lista ahdistaa (vai ahdistaako vain ap:ta?), mutta kyllä myyntialalla pitäisi pystyä myymään.

Vierailija
6/17 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin puhelinmyyjänä, oli tuollainen lista toimistossa keskeisellä paikalla. Jokainen kävi itse merkkaamassa sinne myyntinsä päivän lopuksi. En kokenut sitä mitenkään ahdistavaksi, en oikeastaan ajatellut siitä mitään.

Vierailija
7/17 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuon kokee ahdistavaksi, niin pitää vaihtaa joko alaa tai asennetta.

Jos joku on huippumyyjä kuukausi toisensa jälkeen, siltä pitää kysyä vinkkiä. Ja katsoa ympärilleen, kenet tässä kuussa päihittäisi. Saada syvää tyydytystä siitä, että on onnistunut myymään vähän paremmin kuin viime kuussa, että nousee listalla.

Myyntimies (tai nainen) on parhaimmillaan nälkäinen. Huippumyyjä janoaa sitä kauppaa niin, että hurmaa asiakkaan ja ottaa nimen paperiin. 

Itse olen asemassa, jossa tapaan näitä toimistotarvikekauppiaita aina silloin tällöin. Ammattilaita on huippua seurata, vaikka olen itsekin saanut myynnin koulutuksen ja näen hyvin ne kikat joilla keskustelua johdetaan. Huonoilta en osta.

Vierailija
8/17 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan normaalia ja kiva nähdä oma nimensä siellä listän kärjessä.

Vierailija
9/17 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyminen on kilpailua! Urheilukisoissakin tulokset julkistetaan.

Vierailija
10/17 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sosialistivaltiossa sitä ap elää? Jossain missä on työnantajan velvollisuus maksaa palkkaa vaikka työntekijä ei tekisi työtään?

Myyntialalle sopii kilpailuhenkiset ihmiset. Sellaiset, jotka tuo firmaan rahaa (ja maksaa myös niiden ei-tuottavien, kuten palkanlaskijoiden palkat). Ne joille homma ei sovi, tekevät itselleen palveluksen toteamalla sen mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. 

Ei kaikkien tarvitse myydä, ei kaikista siihen ole. Mutta myyntiala on yksi, jossa voi menestyä ilman pitkää koulutusta. Riittää, kun tuntee tuotteensa ja ihmisluonteen. Ja joillain se tulee luonnostaan, on ns. veressä.

Vierailija
11/17 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia esim myyntiedustajien tulosten käyminen läpi aivan julkisesti.

Vierailija
12/17 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 08:34"]

Jos tuon kokee ahdistavaksi, niin pitää vaihtaa joko alaa tai asennetta.

Jos joku on huippumyyjä kuukausi toisensa jälkeen, siltä pitää kysyä vinkkiä. Ja katsoa ympärilleen, kenet tässä kuussa päihittäisi. Saada syvää tyydytystä siitä, että on onnistunut myymään vähän paremmin kuin viime kuussa, että nousee listalla.

Myyntimies (tai nainen) on parhaimmillaan nälkäinen. Huippumyyjä janoaa sitä kauppaa niin, että hurmaa asiakkaan ja ottaa nimen paperiin. 

Itse olen asemassa, jossa tapaan näitä toimistotarvikekauppiaita aina silloin tällöin. Ammattilaita on huippua seurata, vaikka olen itsekin saanut myynnin koulutuksen ja näen hyvin ne kikat joilla keskustelua johdetaan. Huonoilta en osta.

[/quote]

Mitkä ne kikat on millä kauppa saadaan maaliin? Onko tyrkyttämistä vai luottamuksen luomista?  Kerro esimerkki

Vierailija
13/17 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme olettamus ettei myyntiä tapahtuisi ilman tuollaisia kyttäyslistoja. Minä olin meidän firman paras myyjä joka tunsi kalliit laitteet ja oli ainoa joka niitä osasi edes myydä, mutta en periaatteesta merkinnyt myyntejäni minnekään kun ei mulla provikkapalkkaakaan ollut vaan normaali myyjän taulukkopalkka. Jos yritys ei halua maksaa myyjälleen kuin 10 euroa/tunti, on turha odottaa mitään huippumyyjän kaupanjanoamista....

Vierailija
14/17 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytärtäsi saattaa todella ahdistaa jos hän on rehellinen ja asiakaspalveluhenkinen.

Itse olin eräässä isossa suomalaisessa firmassa myyntineuvottelijana. Sanoin jo työhaastattelussa, että voin myydä, jos saan olla rehellinen. Näin luvattiin.

No eipä se myynti kulkenut vaikka myyntipäällikkökin kehui myyntipuhettani yhdeksi parhaista ikinä kuulemistaan. Mutta sitten alkoi tulemaan vinkkiä. Olisi pitänyt antaa asiakkaan vähintään olettaa olemattomia asioita. Vielä parempi jos pystyi suorastaan valehtelemaan.

No minä en pystynyt. En suoraan sanottuna pystynyt myymään kalliita tuotteita yrittäjille, jotka eivät sitä tarvinneet tai jotka eivät siitä olisi hyötyneet. Sain lähinnä kiitosta yrittäjiltä, että olen rehellisin myyjä johon ovat törmänneet =D

Jouduin kirjaimellisesti pitämään pöydän reunasta kiinni, etten olisi lähtenyt litomaan ja saanut niskaani karenssia. No 4 kk:n koeajan jälkeen firma laittoi minut kävelemään ja se sopi paremmin kuin hyvin :)

Ei enää ikinä myyntihommiin, minun pää meinasi hajota siinä hommassa.

Vierailija
15/17 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo monella muullakin alalla alkaa olla arkipäivää. On meilläkin asiakaspalvelussa tehty julkisia tilastoja, montako kontaktia on hoitanut päivässä. On olemassa keskimääräinen tavoite, johon tulee kaikkien päästä ja sen ylityksestä palkitaan.

Vierailija
16/17 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja valitus tulisi kuitenkin heti jos ei näkyvää listaa olisi. Joku vaan nettoaisi isomman palkan ja joku muu aina olisi se paras, ei tyttösi. Sitten heräisi kysymys, onko talo rehellinen? Eikö muka koskaan oma tyttö ole paras? Kuka sitten on? Vai onko juttu keksittyä? Palkintoarvonta eikä voittajaa koskaan näe.

Huippua!

Kyllä se vaan on parasta, että ne tulokset näkyy. Firma toimii rehellisesti, kaikki tietää mitkä ja minne palkinnot menee ja kuinka paljon itse tulisi tsempata että saisi palkinnon?

Näkyvästi ja minusta on hienoa, että nykyisin myyntialalla opetetaan iloitsemaan toisten puolesta, vaikka kaikki kilpailisikin keskenään. Ollaan iloisia ja onnitellaankin hyvästä tuloksesta. Aina ei tarvitse olla voittaja, riittää, että omat panokset kasvaa koko ajan. Myyjä voi aina kehittää itseään lisää ja pitääkin, tulokkailtakin voi oppia. Kaikki tieto on arvokasta.

On fakta, että firmasta laitetaan ulos ne joita ei myynti innosta, ei kiinnosta oma kasvu myyjänä. Sanotaan, että tulos tai ulos. Tosiasiassa saattaa riittää, että tyttäresi kuuntelee, oppii ja ottaa opikseen. Haluaa tulla paremmaksi ja näyttää sen. Myynnissä tulee kasvua, vaikka huonojakin päiviä kaikilla on. Pääasia, että on se kaupannälkä! 

Älä ihmeessä tartuta tuota asennettaan tyttöösi. On tärkeää uskoa asiaansa ja työpaikkaansa, jotta voi saada tulosta!

On tärkeää, että tyttösi ns. Aivopeseytyy firman myyjäksi, se vaan on se myynnin yksi salainen ase. Usko siihen mitä myy, olkoon, vaikka kyniä. Se on oltava tunnuttava spesiaalilta.

Älä lannista. 

Nykyään, onneksi hyvästä työstä palkitaan. Ei ole kuten joskus kun osa raati enemmän ja se ei koskaan näkynyt palkkakuitissa.

Vierailija
17/17 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin joku sanoikin, tyttösi kannattaa hyödyntää listaa kysymällä reippaasti listan kärjen tyypeiltä vinkkejä työhön. Mitä pikemmin hoksaa kysyä, sitä fiksumman vaikutelman antaa.