Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kännäämisellä rehvastellaan Suomessa?

Vierailija
23.07.2013 |

http://areena.yle.fi/tv/1983583

Mielipiteitä? Itse juon harvoin enkä juuri koskaan humalahakuisesti.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään kuka rehvastelisi kännäämisellä, joskus yläasteella kuulin jonkun lapsellisen pojan puhuvan että oli juonut alkoholia ja ollut kännissä, sekin oli jo 80-luvulla. En käsitä minkälaiset ihmiset kehuvat olleensa ryyppäämässä. Luulen että sekin on vain pienen joukon ihmisiä juttu, jonka media on saanut päähänsä kertoa koko kansan huvina ja yleisenä asiana.

Vierailija
2/14 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi aika totta. Naureskellaan kännissä tehdyille asioille. Ja se joka on ollut kännissä sekopäisin on porukan sankari.

"Ei se ainakaan lasiin sylje" on jotain mikä kertoo siitä, että tyyppi on hyväksytty, koska kaikesta huolimatta juo kuitenkin alkoholia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että vain teinit ovat näitä, jotka ovat aidosti ylpeitä ryyppäämisestään.

Vierailija
4/14 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 00:11"]

Onhan toi aika totta. Naureskellaan kännissä tehdyille asioille. Ja se joka on ollut kännissä sekopäisin on porukan sankari.

"Ei se ainakaan lasiin sylje" on jotain mikä kertoo siitä, että tyyppi on hyväksytty, koska kaikesta huolimatta juo kuitenkin alkoholia.

[/quote]

Minkä ikäinen olet? Oletko wt? Ainakin tuttavasi ovat melkoisia luusereita.

Vierailija
5/14 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstallakin kyllä rehvastellaan. Ei siis pelkästään teinien juttu. Ihan yleistä Suomessa nuorilta aikuisilta ja vähän vanhemmiltakIn. 

Ei Suomessa ole normaali ihminen, jos ei juo. Ilo ilman viinaa on teeskentelyä jne. Mä nautin tosi vähän alkoholia, joten kyllä sen ryyppäyskulttuurin näkee ja kokee oikeestaan ihan kaikkialla. Ehkä tuo rehvastelu on enemmän tietyn kansanryhmän tapa, mutta kyllä paremmissakin piireissä ryypätään. Sillä ei vaan niin avoimesti rehvastella. 

Vierailija
6/14 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wali puhuu asiaa. Tosin en kutsuisi yleisintä ryyppämisestä puhumisen tapaa rehvasteluksi, ei sillä nyt varsinaisesti kehuskella - lähinnä vähän nolona kerrotaan, mitä on tullut tehtyä. Humalatoilailut eivät kumminkaan kuulu Täysin Nolojen Mokien kategoriaan, ne kehdataan myöntää toisin kuin vaikka nyt perheen läimiminen tai kaupasta näpistely.

Vierailija
7/14 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kielessä on sanapari "kunnon känni". Yleensä "kunnon" tarkoittaa jotakin tuttua, turvallista, rehtiä ja hyväksyttävää. Kunnon mies ottaa kunnon löylyt ja syö kunnon pihvin. Raskas humala siis kuuluu suomalaisten mielestä kaikin tavoin "kunnon" tapoihin. Miksi?  En tiedä

Vierailija
8/14 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska kännissä on kivaa. Itsekin ryyppään joka viikko per*eet olalle, ja rehvastelen sitten juomisellani töissä. Olen ammatiltani naispappi.

Vierailija
9/14 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 09:36"]

Suomen kielessä on sanapari "kunnon känni". Yleensä "kunnon" tarkoittaa jotakin tuttua, turvallista, rehtiä ja hyväksyttävää. Kunnon mies ottaa kunnon löylyt ja syö kunnon pihvin. Raskas humala siis kuuluu suomalaisten mielestä kaikin tavoin "kunnon" tapoihin. Miksi?  En tiedä

[/quote]

Kunnon riita, kunnon tappelu, kunnon ripuli, kunnon flunssa... kaikki negatiiviseksi koettuja asioita.

Olet siis väärässä tuossa kielen sävyseikassa...

Vierailija
10/14 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta rehvastelu on kyllä selkeästi teinijuttu. Hyväksyttyä humalahakuinen juominen on vielä alle kolmekymppisillä, sen jälkeen se on noloa. Tylsää meidän nelikymppisten kannalta :)

Vierailija
11/14 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ei. En dokaa enää, koska aloin masentumaan juomisesta, mutta mikäpä olen jeesustelemaan asialla muille, antaa kenenkin tehdä, mitä haluaa.

Vierailija
12/14 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ole sitten teinivuosieni törmännyt seikkaan, että joku rehvastelisi humalalla! Siis aivan päinvastoin, kyllä sitä pitää hieman jopa kaunistella. Vähän Tukiaisen tyyliin, "pari lasia viiniä ruoan kanssa" = oikeasti naamat, mutta sitä ei sovi kertoa... =p

Vierailija
13/14 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen itsekin ihmetellyt. Olen joutunut aivan käsittämättömiin vänkäyksiin, kun olen kertonut etten juurikaan juo. "No kyllähän sä nyt juot. Juotpas. Mikset juo? No juot nyt. MÄ haen sulle. Mitä sä otat? Otatpas!" Ja ne kännimokat ovat tosiaan suuri ylpeyden aihe. Oikein suu auki tuijotetaan, että naura nyt yhdessä mun kanssa kun mää taas oon tehnyt jotain hauskaa.

Ja nämä tyypit ovat siis koulutettuja, töissäkäyviä aikuisia, eivät mitään wt-kansaa.

Vierailija
14/14 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska suomalaiset on niin urpoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän