Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tankkasin 200km ajomatkan sähköt kauppareissulla - ilmaiseksi

Vierailija
06.08.2020 |

Kävin cittarissa kaupassa ja samalla reissulla kuntosalilla. Autoon latasin 200km ajoihin tarvittavan määrän sähköä. Vkl mökkireissu onkin nyt ilmainen.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun autoni maksoi 400 euroa muutama vuosi sitten, kun sen ostin. Se oli vanha bensasyöppö jo silloin, mutta erittäin hyvin huollettu, enkä minä ole joutunut vielä kertaakaan korjauttamaan sitä.

Paljonko sinun autosi maksoi? Lasketaanko, kumman autoilu käy halvemmaksi?

Mutta kumman auto on säilyttänyt paremmin arvonsa, varsinkin jos ajatellaan vaikka 5v päähän?

Hyvä sähköauto kun pitää arvonsa tulevat 10v, ei enää haihdu 90% ilmaan kun ajat liikkeestä ulos. Teslan arvo on yhä lähes 100% ostohinnastaan jopa 5v päästäkin.

Älä naurata!

Vierailija
22/43 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kiva, minun autoni arvo ei putoa 4000 vuodessa.

Minkä auton arvo noin vähän putoaa? Jonkun vanhan paskamossen tai muun itäauton. Kyllä oman Bemarin arvo ainakin putoaa paljon enemmän. Mitä sitten? Kuulostaa persaukisen ongelmalta.

Niinpä, eiköhän se arvon aleneminen ole ostovaiheess tiedossa ja jos tuollaista pitää miettiä niin luulisi ymmärtävän ettei ole varaa ostaa autoa ylipäätään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköauto ei kymmentä vuotta näe.

On nähnyt jo.

Vierailija
24/43 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun autoni maksoi 400 euroa muutama vuosi sitten, kun sen ostin. Se oli vanha bensasyöppö jo silloin, mutta erittäin hyvin huollettu, enkä minä ole joutunut vielä kertaakaan korjauttamaan sitä.

Mutta kumman auto on säilyttänyt paremmin arvonsa, varsinkin jos ajatellaan vaikka 5v päähän?

Hyvä sähköauto kun pitää arvonsa tulevat 10v, ei enää haihdu 90% ilmaan kun ajat liikkeestä ulos. Teslan arvo on yhä lähes 100% ostohinnastaan jopa 5v päästäkin.

Älä naurata!

Opiskele vähän jotain hyvistä sähköautoista ja et tee itseäsi naurunalaiseksi tuollaisilla epäilevillä kommenteilla.

Et vain tiedä asiasta yhtikäs mitään, niin sinun on vain pädettävä turhaa paskaa. Opiskele opiskele opiskele.

Vierailija
25/43 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, vaikka miten päiväunillasi hekumoisit.

Kysehän on toistaiseksi lähinnä kalliista statussymbolista, vaikka varmaan autonakin ihan hyvä, jos ei tarvitse liikkua PK-seudun ulkopuolella. Katsellaan viiden vuoden päästä noita hintoja, kun miljoonia autoja markkinoille vuodessa tuuppaavat oikeat autovalmistajat saavat myllyt pyörimään ja koronakriisi alkaa hellittämään. Hybridi tällä hetkellä fiksuin valinta Suomessa.

Vierailija
26/43 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautoilijat ja trikoopellepyöräilijät ovat samasta puusta tehtyjä.

Aina vouhottamassa.

Vierailija
27/43 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisissa on köyhyys niin lujassa, ettei se lähde rahallakaan.

Pitää ostaa kaksi kertaa bensa-autoa kalliimpi patteriauto, että saa ajaa halvalla. Vielä kun saisi ilmaiset lataukset Lidlin parkkipaikalla, niin olisi köyhälle maanpäällinen paratiisi.

Vierailija
28/43 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköauto ei kymmentä vuotta näe.

Maailmalla alkaa kuitenkin olla aika monta Teslaa joilla ajettu yli 500tkm. Suomessakin taisi olla taksina Tesla jolle kertyi mittariin yli 700tkm.

Vierailija
29/43 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kiva, minun autoni arvo ei putoa 4000 vuodessa.

Minkä auton arvo noin vähän putoaa? Jonkun vanhan paskamossen tai muun itäauton. Kyllä oman Bemarin arvo ainakin putoaa paljon enemmän. Mitä sitten? Kuulostaa persaukisen ongelmalta.

Niinpä, eiköhän se arvon aleneminen ole ostovaiheess tiedossa ja jos tuollaista pitää miettiä niin luulisi ymmärtävän ettei ole varaa ostaa autoa ylipäätään.

Kuulostaa velkakulissilta..

Vierailija
30/43 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla on todella epärationaalinen Tesla viha. On varmaankin joku persujen suosikkiauto ja täten vihreät yms vihaavat sitä, tai sitten iso osa on todella shortannut Teslan osakkeita ja nämä vihaajat ovat tehneet itselleen satojen tonnien tappiot shorttaamalla Teslaa.

Vierailija
31/43 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun autoni akku maksaa vaihtoineen alle 200e, sinun autosi akku reilusti yli 10 000 e. Sillä akkujen hintaerolla minä ajelen tällä vanhalla bensa-autollani noin 140 000 km.

Vierailija
32/43 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhän pitää repiä ilonsa pienestä, otan osaa.

Köyhä ei todellakaan ostele sähköautoja. Köyhä ajaa vanhalla romulla, josta valtio (vihreät) riistää suurimmat autoverot ja suuren kulutuksen vuoksi suuret bensaverot.

Vierailija
33/43 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elvistelkää vaan. Aika naiveja olette jos luulette tuon sähköauto "kuherruskuukauden" jatkuvan loputtomiin. Kyllä se verottaja omansa aikanaan pois ottaa kunhan suurin osa on 'hurmattu" niillä ajelemaan ja entiseen ei ole paluuta. Tämä onkin teille kultaaikaa. Nauttikaa nyt.

Kitinä alkaa jossakin vaiheessa takuulla ja se ei tule akseleista kun korvaavia veroja alkaa hallitus ja trafit etsiä.

Kieltämättä halpaa tällä hetkellä ajo mutta eihän se auto ilmainen ole.

Vierailija
34/43 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 km vie noin 40kWh joka minun sähkönhinnoilla on 5 euroa

kova säästö!

Vierailija
35/43 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun autoni akku maksaa vaihtoineen alle 200e, sinun autosi akku reilusti yli 10 000 e. Sillä akkujen hintaerolla minä ajelen tällä vanhalla bensa-autollani noin 140 000 km.

Minun sähköautoni akku maksaa 0 euroa, koska en ole sellaista siihen toista hankkimassa. Jos joku 20-30 vuoden päästä haluaa sitä vielä uudella akulla tekohengittää, niin se on hänen murheensa ja rahansa. Ei minun.

Vierailija
36/43 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on todella epärationaalinen Tesla viha. On varmaankin joku persujen suosikkiauto ja täten vihreät yms vihaavat sitä, tai sitten iso osa on todella shortannut Teslan osakkeita ja nämä vihaajat ovat tehneet itselleen satojen tonnien tappiot shorttaamalla Teslaa.

Tämä ympäristökeinottelu onkin ainoa asia, joka vihreiden toiminnassa oikeasti liittyy mitenkään ympäristöön.

Vierailija
37/43 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun sähköautoni akku maksaa 0 euroa, koska en ole sellaista siihen toista hankkimassa. Jos joku 20-30 vuoden päästä haluaa sitä vielä uudella akulla tekohengittää, niin se on hänen murheensa ja rahansa. Ei minun.

30 vuoden akku? Olet tainnut lukea hiukan liikaa markkinoinnin valheita. 2-3 vuotta on ehkä todellisempi akun kestoikä.

Vierailija
38/43 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoilijat ja trikoopellepyöräilijät ovat samasta puusta tehtyjä.

Aina vouhottamassa.

Onneksi kuitenkin polttomoottorimiehet eivät osallistu mihinkään sähköautokeskusteluketjuun vaan kylmän viileästi seuraavat keskustelua siihen puuttumatta. Sähköautoilijoiden ilmaiset kilometrit eivät selvästikään mene tunteisiin kuten tässäkin ketjussa taas huomasimme.

Vierailija
39/43 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joojoo mutta sinä et saa tolla pillua. Teslalla saa jos on komea genteelmään hopeakettu.

Parempi onkin, etten saa. Minulla nimittäin on ollut pöksyissä ihan oma jo viisikymmentä vuotta. :)

Vierailija
40/43 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

200 km vie noin 40kWh joka minun sähkönhinnoilla on 5 euroa

kova säästö!

Säästö kannattaa ajatella liikkumisetuna ja laskea vaihtoehtokustannuksena eli bensanhintana. 200km autolla joka kuluttaa esim 7ltr/100km ja bensa 1.5€/ltr, on tässä tapauksessa muodostunut sähköautoilijalle 21€ arvoinen ilmainen etu liikkumiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän