Tankkasin 200km ajomatkan sähköt kauppareissulla - ilmaiseksi
Kävin cittarissa kaupassa ja samalla reissulla kuntosalilla. Autoon latasin 200km ajoihin tarvittavan määrän sähköä. Vkl mökkireissu onkin nyt ilmainen.
Kommentit (43)
Poljitko sähköt autoosi kuntopyörällä? 😀
Minun autoni maksoi 400 euroa muutama vuosi sitten, kun sen ostin. Se oli vanha bensasyöppö jo silloin, mutta erittäin hyvin huollettu, enkä minä ole joutunut vielä kertaakaan korjauttamaan sitä.
Paljonko sinun autosi maksoi? Lasketaanko, kumman autoilu käy halvemmaksi?
Menikö kaikki loput rahat sähköautoon ja nyt metsästät ilmaisia sähkölatauspaikkoja?
No jos cittarilla käy, niin sähkön hinta on leivottu tuotteiden hintoihin.
niin!
Moni muukin sen jo sanoi, mutta myös minä haluan möyhöttää jotakin täysin irrotionaalista nyt tähän!
Pääasia että vastustan! Jyrkästi!
Eikä silä sun patteriautolla edes voi ajaa 3000 kilometkiä pysähtymättä, niinkuin me kaikki eräjormat pakettiautoinemme teemme.
oot ihan huono ja autosi on ruma.
ja meidän isi on karvaisempi kuin teidän äiti!
Vierailija kirjoitti:
Minun autoni maksoi 400 euroa muutama vuosi sitten, kun sen ostin. Se oli vanha bensasyöppö jo silloin, mutta erittäin hyvin huollettu, enkä minä ole joutunut vielä kertaakaan korjauttamaan sitä.
Joojoo mutta sinä et saa tolla pillua. Teslalla saa jos on komea genteelmään hopeakettu.
Vierailija kirjoitti:
No jos cittarilla käy, niin sähkön hinta on leivottu tuotteiden hintoihin.
Mites S-ryhmän sähkö ja Lidl? Saako polttomoottoriautoilijat jotain etua vai maksatteko niidenkin tuotteiden hinnoissa sähköautoilijoille ilmaisia kilometrejä?
Köyhän pitää repiä ilonsa pienestä, otan osaa.
Veikkaan että tietyillä paikoilla sijaitseville marketeille on kilpailuetua jakaa sähköä ilmaiseksi. Itselle se oli yksi vaihtaa S-ryhmän ostot K-ryhmän cittareihin. Sähkö- ja hybridiautoilijat todennäköisesti hyvätuloisia, joten kuluttavatkin enemmän ja laadukkammin. Kauppareissun aikana ladattavan sähkön euromääräinen hintaetu autoilijalle varsin pieni mutta varsinkin pistokehybridi autoilijalle voi tarkoittaa, ettei bensaa tarvitse kaupunkireissulla käyttää lainkaan.
Kauppaliikkeelle voi tarkoittaa sitä, että kaltaiseni asiakas siirtää 10000€ marketti vuosiostot toiseen ryhmittymään.
Paljonko auto maksoi ylimääräistä eli onko autoilu yhtään halvempaa vuositasolla?
No kiva, minun autoni arvo ei putoa 4000 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en lasten enkä edes anopin kuljettamiseen käyttäisi mitään 400 euron kippoa. En ole missään muussakaan asiassa kaatopaikkaa edeltävä viimeinen loppukäyttäjä. Jonkun on kuitenkin ostettava autot uutena, että ne sitten 10-15 vuoden kuluessa päätyy käyttäjäketjun viimeisenä jollekin eräjormalle ennen paaliin menoa.
Sähköauto ei kymmentä vuotta näe.
Muistathan ilmoittaa myös verottajalle tämän saamasi edun?
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto ei kymmentä vuotta näe.
Auttaako optikolla käynti?
Vierailija kirjoitti:
Mutta kumman auto on säilyttänyt paremmin arvonsa, varsinkin jos ajatellaan vaikka 5v päähän?
Hyvä sähköauto kun pitää arvonsa tulevat 10v, ei enää haihdu 90% ilmaan kun ajat liikkeestä ulos. Teslan arvo on yhä lähes 100% ostohinnastaan jopa 5v päästäkin.
Vierailija kirjoitti:
No kiva, minun autoni arvo ei putoa 4000 vuodessa.
Minkä auton arvo noin vähän putoaa? Jonkun vanhan paskamossen tai muun itäauton. Kyllä oman Bemarin arvo ainakin putoaa paljon enemmän. Mitä sitten? Kuulostaa persaukisen ongelmalta.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko auto maksoi ylimääräistä eli onko autoilu yhtään halvempaa vuositasolla?
Mitä sitten, se säästää ilmastoa. Ajatteletko vain itseäsi ja rahojasi? Taidat olla pieni- tai keskituloinen. Sille asialle kannattaisi tehdä jotain.
Miksi näiden sähköautoilijoiden on jatkuvasti todisteltava muille miten hyvä se niiden sähköauto on? Kaduttaako niitä?