Millainen nainen antaa miehelle anteeksi pettämisen
ei se ainakaan rakkaudesta kerro.
Epätoivoinen, välinpitämätön?
Kommentit (39)
Mä voisin antaa anteeksi kertalipsahduksen (en usko että vain tämän tapaisen yhden virheen takia kannattaa hajottaa perhettä), tokaa kertaa enää luultavasti en. Eri asia jos toisi "tuliaisina" esim. HIVin tms.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 23:01"]
Nainen, joka oppii, että hänen kannattaa antaa miehelleen enemmän seksiä - ja parempaa seksiä kuin aikaisemmin.
[/quote]
Mitä näitä toinen nainen -virityksiä on tullut nähtyä ystäväpiirissä, niin aika usein se toinen nainen on kyllä se huonompi vaihtoehto ja niin kuulemma myös sängyssä, mutta jostainhan se on se oma arvo revittävä, vaikkapa vaimon pilkkaamisesta.
Tässä taitaa olla se yleisin syy lasten lisäksi.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 23:02"]
Taloudellisesti miehestä riippuvainen nainen antaa todennäköisesti anteeksii. Erotessahan voisi menettää ison omakotitalon, auton, ulkomaan matkat, merkkivaatteet, kesämökin ja muut ylellisyydet. Avioerot ovat nykyisin yleisempiä kuin ennen, koska monet naiset eivät ole enää taloudellisesti miehestä riippuvaisia.
[/quote]
Tässä taitaa olla se yleisin syy lasten lisäksi.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 23:02"]
Taloudellisesti miehestä riippuvainen nainen antaa todennäköisesti anteeksii. Erotessahan voisi menettää ison omakotitalon, auton, ulkomaan matkat, merkkivaatteet, kesämökin ja muut ylellisyydet. Avioerot ovat nykyisin yleisempiä kuin ennen, koska monet naiset eivät ole enää taloudellisesti miehestä riippuvaisia.
[/quote]
Uskomattomia vastauksia oli kyllä mukana, onneksi oli myös järkeviä. Ja sorry 14, peukutin vahingossa alas. :) Itse en antaisi sitä yhtä kertaakaan anteeksi, en edes lasteni vuoksi. Jos mies ei kotiaan ja perhettään sen vertaa arvosta, että menee kuksimaan muita, on se sitten siinä, aivan kuten olisi myös jos minä lähtisin levittelemään ympäriinsä.
Itsellä sellainen tilanne, että toivoisin mieheni antavan luvalla kokeilla vierasta. Ja sama miksei toisinkin päin, jos miehestä se olisi oikeudenmukaista ja tahtoisi. Mutta itse tykkäisin siitä niin, että seksi seksinä, ei mitään suurempia tunteita siinä.. Itse en ainakaan kaipaa sitä tunnepuolta toisesta ihmisestä, vaan ihan panoa vaan :P Samoin jos mieheni sanoisi rakastuneensa/ihastuneensa toiseen, se olisi huono. Että mieluummin pelkkää seksiä. Itse ainakin tiedän, että nyt en hae uutta ihmissuhdetta. Siksi "uskaltaisin" myös käydä vieraissa, jos olisi lupa.
Jotkut naiset haluavat itselleen tunnetun naistenmiehen. Onko se edes aviorikos kun mies jatkaa vanhoilla linjoillaan?
Hyvä kysymys ja pisti pohtimaan omaa vastaustani. Olen nimittäin nainen, jota on mies pettänyt.
Mietin, miksi ihmeessä olen antanut anteeksi ja jatkan hänen kanssaan elämää. Rakastanko? Vihaanko? Ei.
Hän on nimittäin loistava isä lapsille. On heidän kanssaan, kunnioittaa. Tekee kaikkea mahdollista. Saa viettää nyt enemmän aikaa heidän kanssaan kuin erotilanteessa. Hän rakastaa lapsia.
Hän on minulle hyvä aviomies - lukuun ottamatta pettämistä. Hän ei hauku, ei ole väkivaltainen. Ei ole viinaan menevä. Kohtelee minua ihmisenä. Tiedän mistä puhun, sillä kärsin yhdessä suhteessa perheväkivallasta... Tiedän millaista on olla kynnysmatto. Pettäminen on pientä tämän rinnalla!
Jos jättäisin mieheni, menettäisin hyvän ystävän, tukiverkon ja elämän kumppanin. Seksi on pelkkää seksiä. Muut asiat ovat paljon tärkeämpiä. Meillä on pitkä historia takana ja olemme kokeneen paljon...
Tässä minun mietteeni. En tiedä, millainen nainen olen. Mielestäni olen ihan tavallinen, suomalainen nainen
Anteeksi en antanut mutta elämää jatkettiin vaihtelevalla menestyksellä myös lapsen vuoksi. En ole alistuvaa sorttia mutta katsoin sen parhaimmaksi. Eroahan siitä tuli aikanaan.
Anteeksi antaisin, jos yhden yön juttu, mutta ero tulisi ehdottomasti.
Kaikki pettämiset eivät ole samanlaisia, kaikki anteeksiannot eivät ole samanlaisia eivätkä kaikki anteeksi antavat naiset ole samanlaisia. Tilanteita on monenlaisia. Itse olen sekä antanut anteeksi että ottanut eron pettämisen takia. Nykyisestä suhteestani en lähtisi siitä syystä, eikä miehenikään. Seksi ei ole tämän suhteen liima.
Joillekin seksi (ja oma haluttavuus) on parisuhteessa tärkeintä. Sellaisten egoa pettäminen loukkaa ja sellaiset ottavat pettämisen takia eron. Ne eivät ota, joiden suhde perustuu muuhun yhteiseen. Mutta muitakin mahdollisia selityksiä on.
Hyviä ajatuksia, 34! Meilläkään ei seksi ole (ollut) parisuhteen liima. Ainakaan miehen puolelta. Eli kun olin haluton, hän tyytyi siihen. Hän kuitenkin pystyy nauttimaan seksistä, jos meillä sitä on.
Minä taas en ole koskaan pystynyt nauttimaan seksistä, joten se ei ole ollut minulle tärkeää. Se on ollut jopa vastenmielistä. Mutta nyt tilanne on muuttunut ja olen yllättäen löytänyt seksuaaliset tunteet - mutta ne eivät täysin kohdistukaan mieheeni, auts. Enhän valinnut häntä seksuaalisen vetovoiman takia, koska seksi oli minulle silloin evvk.
Todellakin haluaisin nyt maistaa seksiä henkilöiden kanssa, jotka nimenomaan siihen valitsisin! Mutta suhdetta heihen en halua, enkä kaipaa. Seksi ei ole ollut parisuhteen liima minunkaan puoleltani, mutta nykyään ymmärrän sen tärkeyden, tai siis että se voi olla tärkeää. Minun liimani mieheeni on se, ettei hän ole hylännyt minua, olen sitten millainen olen ja olen saanut olla koko ajan oma itseni ja että hän on ihminen, johon voin luottaa 100%.
t. 28
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 23:30"]
Jos jättäisin mieheni, menettäisin hyvän ystävän, tukiverkon ja elämän kumppanin. [/quote]
En sallisi ystäviltänikään petosta - saati sitten että kokisin heidän olevan enää "tukiverkkojani" mikäli olisivat luottamukseni pettäneet... Sama pätisi myös mieheeni.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 22:55"]
No mä voisin antaa, enkä tunnista itseäni näistä kuvauksista...minusta uskollisuus on aika yliarvostettu hyve, ihmettelen miksi sillä tuntuu olevan naisten keskuudessa niin suuri merkitys. Ei kai järvi siitä kulu, jos sillä joku toinenkin soutaa! Sanottakoon kuitenkin, että mieheni ei ole ihan samaa mieltä, joten olemme molemmat ihan 100% uskollisia.
[/quote]
Sinun ja muille samanlaisille sopisi parhaiten avoin suhde.
Seksi on vain seksiä, naatiskelua - eihän ne vehkeet käytössä kulu. Näin kevytmielisesti täällä monet julistavat suhtautuvansa uskottomuuteen. Aliarvioitte seksualiteetin merkitystä!
Mitäpä jos pedofiilitkin perustelisivat ijettäviä tekojaan puolustautumalla, että enhän tahtonut muuta kuin VAIN seksi-iloittelua...
Puolustamatta pettämistä pedofiliaa ei voi verrata pettämiseen, paitsi siltä pohjalta, että kummassakin on kyse seksistä. Ilmankos ovat menneetkin pienessä päässäsi sekaisin, vaikeaahan se on huomata se ero kun sana seksi sumentaa kaiken.
Tietääkö kysyjä, että nainen on antanut miehelle anteeksi?
Vastaisin myös, että itsevarma nainen, joka on nähnyt mahdollisuuden avioliitossa ja ajatellut asiaa myös lasten kannalta. Ja myös sitä, ettei joudu jakamaan lapsiaan, lapset saavat ehjän ja parempilaatuisen arjen. Mahdottomassa tilanteessa nainen tuskin tekisi näin, mutta jos toivoa ja halua on paremmasta tulevaisuudesta kaikkien perheeseen kuuluvien kannalta, on sen eteen varmaan tehty töitä.
Ikävät ja satuttavat asiat on käsitelty ja käsitellään edelleen niiden tullessa eteen. Itsevarma ihminen osaa ottaa myös kolhut vastaan ja käsitellä niitä ilman, että miettisi mitä muut ovat asiasta mieltä. Ei ole helppoa, eikä edes miellyttävää. Mutta auttaa koko perhettä.
Tälläinen nainen on punninnut asioita useammalta kantilta ja päätynyt ratkaisuunsa. Ja nähnyt pikkuhiljaa eheytymisen itsessään, miehessään ja mikä tärkeintä lapsissaan. Koko perheessä.
Viisas nainen, joka rakastaa lapsiaan ja haluaa, että heidän isänsä on mukana lasten elämässä joka päivä. Nainen, joka laittaa lasten tarpeet omiensa edelle.