Onko turn off, jos mies antaa treffeillä virsikirjan lahjaksi?
Ja ehdottaa, että laulaisitte yhdessä.
Virsikirjamies
Kommentit (16)
Ainahan sen voi signeerata voimaannuttavalla m e n k k a v e r e l l ä
Todellakin ois. Mutta mä en mee treffeille uskonnolisten miesten kanssa.
Olisi iloinen yllätys! Veisaisin mielelläni.
Raamatulla päähän ensi treffeillä? Jos ei nyt sitten kumminkaan.
Jossain lestadiolaispiireissä varmaan ok. Muuten sanoisin treffikumppanillesi: Juokse!
Ei ehkä ei-uskovaiselle olisi hyvä ajatus. Mutta uskovainen voisi tykätäkin.
Mestarin kämmenellä
ei pelkää lintunen,
Mestarin kämmenellä
ei pelkää ihminen.
Kaikille tilaa riittää,
kaikille paikkoja on.
Mestarin kämmenellä
ei kukaan ole turvaton.
Itse tykkäisin varsinkin, jos se olisi joku kaunis painos, jossa hienot kannet ja laadukas paperi. Mutta ei kannata antaa sellaista ei-uskovalle tai edes tapakristitylle. Menee hieno kirja aivan hukkaan ja saat vain pakit.
En ole kirkkouskovainen mutta ilahtuisin silti. Lahja on erikoinen, henkilökohtainen ja antaja on tarkoittamut hyvää. Tykkään laulamisesta ja käyn kirkossa joskus sillointällöin vain laulamassa. Olen laulanut nuorena kuorossa vuosia, ja aikuisena ei ole paikkaa missä voisi laulaa (kuuluu naapuriin seinien läpi) joten kirkko on hyvä paikka käydä välillä harjoittamassa ääntään.
Mä muuten tarvitsisin joko:
A) mini-virsikirjan joka mahtuu käsilaukkuun
Tai
B) ison hienon ”vanhanaikaisen” virsikirjan joka on erityisen hieno, kaunis ja arvokas, esim kullatut sivujen reunat ja kaunis kansi.
Minusta ap:n lahjaidea on mahtava! Ja olen tapauskovainen.
Juu. Olisi ehdoton ei. Tykkään kyllä keskustella eri uskonnoista ja filosofioista mutta jos joku tyrkyttää oman uskontonsa virsikirjaa ja ehdottaa veisaamista, ei todellakaan tule jatkoa.
T. Agnostikko
Mä tykkäisin, että olisi joku cd, josta voisi kuunnella niitä virsiä. Sitten voisi olla helpompi ja mukavempi laulaa mukanakin.
Mieheni on uskonnollinen ja on jopa ammatiltaan pappi. Itse en niinkään, mutta ei se miehen uskonnollisuus mitään haittaa juuri siksi, ettei tuputa omia näkymyksiään yhtään. Olisi kyllä ollut todella iso turn off jos olisi virsikirjan antanut tapaillessamme.
On. Siihen tyssäisi kiinnostus. Jeesuksen morsiamet saavat veisata keskenään.