Te jotka joudutte käyttämään pikkuhousunsuojia päivittäin. Tuleeko teille oireita kutinaa yms?
Olen joutunut käyttämään koko aikuisikäni päivittäin pikkuhousunsuojia runsaan valkovuodon ja muun märkyyden takia. Milloinkaan ei ole ollut hiivan oireita eikä kutinoita. Kysyn koska niin paljon puhutaan että ei saisi jatkuvasti käyttää kun hautoo ja voi tulla tulehduksia. Minulla ei ole koskaan ollut tulehduksia eikä suojat haudo kun vaihtaa uuden tarpeeksi usein. Vaihdan yleensä aina uuden kun käyn vessassa vaikka aina ei tarvitsisi.
Kommentit (56)
Kierron mukaan menee. Taitaa olla jopa viikko kuukaudessa kun ei tarvitse mitään suojaa käyttää mutta ennen ja jälkeen kuukautisten kyllä vuotaa aika tajuttomasti valkovuotoa. Silloin kyllä kuivan pikkuhousunsuojan saa vaihtaa aina kun käy vessassa. Minulla on normaali valkovuoto runsasta ja olen kyllä seksuaalisesti todella aktiivinen joka osaltaan lisää myös limojen erittymistä.
Täällä myös. Vuoto on välillä kirkasta ja välillä valkoista, mutta aina runsasta ja jokapäiväistä. Käytän pikkuhousunsuojia päivisin koska pikkarit kovettuvat siitä kuivuvasta vuodosta ja sitten niitä on lioteltava ennen konepesua jotta saa raikkaimman ja puhtaimman pesutuloksen. Nukun ilman pikkareita ja aluslakanasta sen välillä huomaa. Pesenkin myös lakanoita meillä usein. Olen iloinen että suojia on keksitty. Niillä saa raikkaamman olon keskellä päivääkin. Ei löydettyjä tulehduksia täälläkään.
Vierailija kirjoitti:
Jestas mitä roskavuoria te tuotatte, päivittäin käytätte pikkuhousunsuojia monta kappaletta vuosikymmenten ajan... Eikö hävetä?
Mä mietin enemmän sitä löyhkää, mikä noista lähtee.
Käytän joka päivä, ilman olisi epävarma olo, niitä on helpompi vaihtaa kuin pikkareita. Valkovuoto on aina ollut runsasta, ei tulehduksia tai muuta syytä.
Vierailija kirjoitti:
Jestas mitä roskavuoria te tuotatte, päivittäin käytätte pikkuhousunsuojia monta kappaletta vuosikymmenten ajan... Eikö hävetä?
No nimenomaan. Käykää yhdellä vessapaperiarkilla pyyhkäisemässä se toosa kuivaksi välillä. Kyllä ilmasto pelastuu, kun kaikki märkätoosat käyttää jotain muovia vauvasta vaariin.
Käytän päivittäin, koska olen aina niin märkä, varsinkin kierron keskivaiheilla, että ällöttää olla housut märkänä kokoajan. Kyllähän se suojakin vähän ärsyttää, mutta ei voi mitään.
Gyne on tutkinut ja todennut ettei ole vikaa, yksilöllisiä eroja näissäkin asioissa on.
Pääosin käytän päivittäin, ainakin töissä, treeneissä ja yleensäkin ihmisten ilmoilla ollessa koska runsas kosteus kastelee pikkupöksyt ja joskus on jopa näkynyt farkuissaki märkä läiskä. Joillakin meistä vaan mahlaa valuu enemmän kun toisilla, yksilöllinen juttu mutta minkäs teet. Ja vielä kun on vilkas mielikuvitus niin pikkuhousunsuojia joutuu myös päivän mittaan vaihtamaan kuiviin useinkin välillä.
Minäkin "jouduin" käyttämään pikkuhousunsuojia joka päivä jatkuvasti, kun valkovuotoa tuli niin paljon. Kunnes sitten kerran kokeilin olla viikon pari ilman. Yhtäkkiä niitä ei enää tarvinnutkaan käyttää, kun valkovuotoa tuli vähemmän ja kun varmaan myös itse tottui siihen, että alapää on toisinaan kosteampi. Ei kuitenkaan siltikään tarvitse housut märkänä kulkea.
Valitettavasti runsas valkovuoto on normaalia, mutta hyvin ärsyttävä vaiva. Minulla siis sama ongelma kuin monella muulla täällä, koko ajan on tunne että on märkä. Tunnen myös usein kuinka valkovuotoa valuu housuihin, todella epämiellyttävää. Olen joutunut pitämään jatkuvasti joko pikkuhousunsuojia tai talouspaperista käärittyä "suojaa" koko elämäni. Talouspaperissa on se hyvä puoli että se ei hauduta yhtä paljon mutta menee nopeasti muussiksi varsinkin jos liikkuu paljon.
Minä myös joudun käyttämään miltei joka päivä. Jos en käytä, vaihdan ainakin kerran pikkarit kesken päivän, joskus menee useammatkin. Ja nyt tyttäreni on "onnekseen" perinyt saman vaivan. Vähän aikaa meni niin, että saatoin olla ilmankin, mutta keski-iän tultua vaivakseni valkovuotokin taas lisääntyi. Mitään vikaa kukaan gyne ei ole koskaan löytänyt.
Mullekkin pikkuhousunsuoja on pakollinen väline päivittäin olen aina märkä, gynenkin kans oon jutellu tästä ja sanoi et joillain on vaan luonnostaan kosteampi eli kaikki kunnossa alapäässä. Ajatukset harhailee kylläkin usein ja se osaltaan lisää märkyyttä, kiihotun tosi herkästi ihan pienestäkin ajattelusta ja kosteutta erittyy sillon paljon normaalin valkovuodon lisäksi.
Itselläni tuo vuoto on aina kirkasta, ei mitään valkovuotomaista. Ihmetellyt olen monesti, mitä ihmettä tämä oikein on. Erityisesti ylös noustessa välillä holahtaa niin että tuntee kun lämmin vuoto valuu, esim. aamuisin kun nousee sängystä tai töissä tietokoneella pitkään istumisen jälkeen...sillon on mentävä heti vessaan vaihtamaan kuiva suoja pöksyihin muuten voi valua ohi. En voi päivääkään olla ilman pikkuhousunsuojia. Ikinä ei ole ollut mitään tulehduksia tai oireita.
Vierailija kirjoitti:
Käytän aina. Toisinaan vaihdan suojan montakin kertaa päivässä riippuen tilanteista. Olen aina sen verran märkänä, enkä todellakaan halua tahrata pikkuhousujani ja esim. farkkujani. Sitä paitsi pikkuhousut kestävät siistimpinä kun ne suojaa. Ei ole ikinä ollut mitään oireita, käyttänyt olen yli 25 vuotta.
Mä oon käyttäny jo melkein 30 vuotta päivittäin eikä mitään kutinoita yms. ole ikinä ollut.
Olen myöskin aina märkänä ja suojia menee useampi yleensä päivän aikaan, harvassa on ne päivät ettei tarviis.
En todellakaan pidä. Haisee ja muhii yök! Vaihdan alushousut joka päivä, oviksen aikaan (vai ennen, miten se ny meneekään ) kun valkovuotoa on, tunnen sen kyllä ja käyn pyyhkimässä.
Mä ainakin koen, että mulla tulee valkovuotoa ihan normaalisti, ei liikaa, ja etten tarvitse pikkuhousunsuojia. Pikkarit kastuu kyllä joskus läpikin, mutta sekin on normaalia. En sinänsä niin ota stressiä siitä.