Te jotka joudutte käyttämään pikkuhousunsuojia päivittäin. Tuleeko teille oireita kutinaa yms?
Olen joutunut käyttämään koko aikuisikäni päivittäin pikkuhousunsuojia runsaan valkovuodon ja muun märkyyden takia. Milloinkaan ei ole ollut hiivan oireita eikä kutinoita. Kysyn koska niin paljon puhutaan että ei saisi jatkuvasti käyttää kun hautoo ja voi tulla tulehduksia. Minulla ei ole koskaan ollut tulehduksia eikä suojat haudo kun vaihtaa uuden tarpeeksi usein. Vaihdan yleensä aina uuden kun käyn vessassa vaikka aina ei tarvitsisi.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Olen myös pikkuhousunsuojien fani. Jotenkin kivampi olla kun tietää, että on jotain suojaa housuissa, jos vaikka aivastaessa vähän lirahtaa. Tai tulee jotain välivuotoja.
Olenkin miettinyt miksei pikkuhousuja valmisteta sellaisiksi, että ne ovat siitä kohdasta vähän paksummat? Onhan niissä se ohut tuplakangas joissakin, mutta se saisi olla vähän paksumpi. Pestäänhän ne kuitenkin.
Niin ja piti lisätä, että ei ole koskaan mitään oireita niistä tullut.
T.sama
Nyt mammat lantionpohjajumppaa niin loppuu lirahtelu!
Ei silti, minäkin käytin ennen ja opettelin niistä pois. Ja kyllä en tarvi enää.
No huh jos pitäisi joka päivä käyttää. Niissähän hikoilee pimppa ihan mahottomasti! Ja vuoto vaan pahenee. Minä käytän vain ovulaation aikaan suojaa muuten oon ilman, vaikka välillä pikkarit kostuukin. Kotona oon ilman pikkareita hame päällä ja tuulettelen paikkoja.
Siis hyi ei kiinnosta sun märät alapääsuojat.
Vierailija kirjoitti:
No huh jos pitäisi joka päivä käyttää. Niissähän hikoilee pimppa ihan mahottomasti! Ja vuoto vaan pahenee. Minä käytän vain ovulaation aikaan suojaa muuten oon ilman, vaikka välillä pikkarit kostuukin. Kotona oon ilman pikkareita hame päällä ja tuulettelen paikkoja.
En olisi halunnut tietää.
Mulla oli aikanaan runsasta valkovuotoa, jolloin käytin pikkuhousunsuojia päivittäin. Sitten eräs ystävä sanoi, että ne saattavat suorastaan lisästä vuotoa. Lopetin väkisin niiden käytön, vaihdoin alushousuja sitten päivän mittaan tarpeen mukaan ja vähän ajan päästä vuoto väheni ja loppuikin kokonaan. Nykyään ei vuoda käytännössä koskaan ja jos joskus harvoin vuotaa, niin vaihdan alushousut.
Kyllä täysin "normaali ja terve pillu" erittää valkovuotoa täysin yksilöllisiä määriä. Mulla on aina ollut runsasta valkovuotoa, kuten muillakin perheeni naisilla, ja siis ihan kokoajan.
En ole myöskään sairastanut yhtäkään hiivatulehdusta, gynen mukaan runsas vuoto on suojannut minut siltä.
Pidän pikkuhousunsuojia ihan hygieniasyistä. Märkä läntti pikkareissa on inhan tuntuinen. Joudun vaihtamaan uuden suojan aina kun käyn vessassa, en todellakaan vetäise enää samaa suojaa ihooni kiinni. Jos en käyttäisi suojia, ei olisi paljon vaihtoehtoja ellen haluaisi vaihtaa pikkuhousuja n. 5 kertaa päivässä.
Tuleehan siitä roskaa,mutta pienempi paha kuin että pesukone pyörii mulla pikkuhousupyykissä alituiseen, ei siinäkään ole mitään järkeä.
Te, joiden alapää ärtyy pikkuhousunsuojista tai valkovuoto lisääntyy, sheivaatteko alapäätänne paljon? Sheivaaminenhan jo itsessään usein ärsyttää ihoa. Se myös poistaa sen luonnollisen suojaavan ja ilmastoivan kerroksen, jonka karvat luovat alapäähän.
Olen käyttänyt pikkuhousunsuojia lähes päivittäin yli 30 vuotta. Vaihdan sen noin kerran päivässä. Minulla on ollut vain yksi hiivatulehdus tuona aikana, ja siitäkin on jo reippasti yli 20 vuotta. Ihoärsytystä minulle tulee joskus siteistä, mutta ei pikkuhousunsuojista. En sheivaa, kuin korkeintaan tarvittaessa bikinirajoja. Siistin saksilla joskus. Käytän myös mukavia puuvillaisia alushousuja, joten ne eivät itsessään jo haudo tai hierrä.
Olen käyttänyt päivittäin vuosia eikä mitään ongelimia. En sheivaa kuin siistimällä ja käytän yleensä puuvillaisia alushousuja.
Mulla on aina ollu kosteet paikat luonnostaan. Jos laitan pelkät pikkuhousut ovat ne jo n. vartin kuluttua märät :( Tunnen oloni epämiellyttäväksi ilman pikkuhousunsuojaa. En halua olla haisuli ja minulta tulee sen verran valkovuotoa, että pikkarit alkavat kyllä kostuttuaan haiskahtaa ellen käytä pikkuhousunsuojaa. Olen käyttänyt jo yli 20v päivittäin, eikä ole tullut iho-tms. ongelmia.
Voisitteko mennä muualle keskustelemaan märistä housuistanne? Mä en ainakaan halua tietää tuntemattomien ihmisten eritteistä ellen erikseen hae tietoa niistä. Ja käytätte vielä sanoja pikkarit yäk. Aikuisilla ei ole pikkareita.
Pikkarisuojat jatkuvassa käytössä vuosia, ei ole ikinä ollut mitään ongelmia niistä. Värkki kestää normi pesut kosteuttavalla suihkugeelillä. Vesipesu värkit kutisee ja haisee. (sivusta)
Joudun käyttämään joka päivä pikkuhousunsuojaa. Ennen lapsia ei tätä ongelmaa ollut mutta kun sain lapset niin vuotoa on vaan sen verran enemmän että housut kastuisivat jos en käyttäisi mitään suojaa. Mitään vikaa ei alapäästäni kuitenkaan ole löytynyt.
Kyllä käytän päivittäin. Olo vaan on varmempi niin eikä tarvitse vaihtaa pikkareita kuin joka toinen päivä. Mulla alapää ei ole koskaan tästä mitenkään ärtynyt, kunhan kyseessä on hajusteeton pikkuhousunsuoja. Niistä hajustetuista tulee heti oireita, iho alkaa kutista ja punoittaa.
Mä käytän aina. Olen jatkuvasti niin märkänä että pakko olla pikkuhousunsuoja kokoajan . Mulla on tullu valkovuotoa aina tosi paljon, eikä auta mikään muu konsti. Olen käynyt tutkimuksissa ja mitään ei ole vialla, minulla on vaan tällainen ominaisuus. Kokoajan vaan vuotaa niin että jos en käyttäisi pikkuhousunsuojia saisin vaihtaa pikkareita monesti päivässä. Joskus on tullut märkä läntti ihan päällyshousuihin asti kun oon ollu ilman suojaa!
Nuorena aikuisena käytin, mutta sitten oli aina jotain alapääongelmaa ja pakotin itseni olemaan ilman pikkuhousunsuojaa. Kappas vain, älysinkin tämän kokeilun myötä, että enhän mä näitä tarvi, eli mulla ei oikeestaan edes mitään tullu sieltä alapäästä, mulla oli vaan "varmuuden vuoksi" aina pikkuhousunsuoja hautomassa alapäätä.
Ei ole tullut mitään. Ainakin 20v. olen käyttänyt.
En halua kuvitella edes, miltä siteenne haisee jonkun urheilun jälkeen. Toivottavasti ette käy salilla tai käytä julkisia.
Mulla vuotaa ainakin valkovuotoa joka päivä, vain muutama täysin kuiva päivä mahtuu kiertoon. Käytän pikkuhousunsuojia joka päivä, koska en voi tietää miten paljon pikkuhousut kostuu. Vaihdan sitä suojaa joka päivä sen mukaan, kuinka paljon kosteutta erittyy. En koe tunnetta millään tavalla hautovaksi, ehkä olen niin tottunut siihen. Ja onhan nuo suojat nykyään olevinaan melko hengittäviksi kehiteltyjäkin.
Olen myös pikkuhousunsuojien fani. Jotenkin kivampi olla kun tietää, että on jotain suojaa housuissa, jos vaikka aivastaessa vähän lirahtaa. Tai tulee jotain välivuotoja.
Olenkin miettinyt miksei pikkuhousuja valmisteta sellaisiksi, että ne ovat siitä kohdasta vähän paksummat? Onhan niissä se ohut tuplakangas joissakin, mutta se saisi olla vähän paksumpi. Pestäänhän ne kuitenkin.