Millainen ihminen tekee ruokaostoksensa vai S-marketissa?
Hylkii muita ruokakuppoja (myös torit ja lähiruokaa myyvät) ja etenkin Lidliä.
Kommentit (69)
Mielenkiintoista huomata , kuinka lähes jokaisen tässäkin ketjussa vastanneen lähin kauppa on S-Market. Ja K-ryhmä hyvänä kakkosena. Moni varmasti kävisi Lidlissä mutta kappas, ne kun ovat hieman hankalamman mutkan takana. S-ryhmä on saanut ja saa joka puolelta aina parhaimmat paikat.Meidän kylällä lähimmät kaupat ovat myös juuri tuo S-market ja Valintalo. Valintalo on valitettavasti valokoimaltaan huono ja kallis. S-Market taas kovin yksipuolinen valikoimiltaan, hyllyt pursuavat Rainbow-tuotteita ja näiden osuus näyttää kasvavan jatkuvasti. Ostan RB-tuotteita vain, jos ne ovat kotimaisia. Onko kukaan Lidliä parjaava huomannut, etttä aika moni RB-tuotteista on valmistettu Saksassa tai Tanskassa? Ja RB lihat ainakin meidän S-marketissa on suurin osa etelä-Amerikasta. K-Kaupan Pirkka päihittää tuon RB:n mennen tullen.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 23:48"]
Hylkii muita ruokakuppoja (myös torit ja lähiruokaa myyvät) ja etenkin Lidliä.
[/quote] Sellainen, jonka lähialueella ei ole muita mahdollisuuskia kuin tuo (tai vaihtoehtona vain kallis K-kauppa)
Lidlissä on minusta surkea valikoima, se on yksi syy miksi en lähes koskaan käy siellä. Surkea valikoima siis sen suhteen, mitä minä haluan ostaa, monet voivat varmaan löytää kaiken tarvitsemansa sieltä. Lidlissä ei esim ole lähes mitään luomutuotteita, jotka ovat mulle tosi tärkeitä. Ehkä oon ihan kummallinen mutta myös kaupan tunnelma vaikuttaa - käyn mielummin läheisessä siistissä S-marketissa, kuin sekavassa Lidlissä, jossa tuotteita saa kaivaa pahvilaareista lattialta. Käyn kyllä usein myös K-kaupoissa, oikeastaan Lidl on ainoa jota välttelen.
Lidlissä on heikko saatavuus gluteenittomilla tuotteilla. Onhan niillä pakkasessa jotain Moilasen paskapiirakoita mutta Prismasta saa Vuohelan maukkaita piirakoita ja tuoretta leipää.
Minä käyn pääsääntöisesti S-marketista. Kotini lähellä ei ole kuin S-market, mutta niitä onkin sitten kaksin kappalein kävelyetäisyydellä. Kauimmaiseenkin matkaa noin 500 metriä
Jos haluaisin käydä Lidlissä tai K-Kaupassa, täytyisi ottaa auto alle/mennä linja-autolla.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 10:43"]
Onko kukaan Lidliä parjaava huomannut, etttä aika moni RB-tuotteista on valmistettu Saksassa tai Tanskassa?
[/quote]Miten tuo liittyi tuohon, että "parjaa Lidliä". Ihmiset eivät tämän ketjun perusteella tykkää Lidlistä sen suppean ja itsellesopimattoman valikoiman takia.
Jospa Lidlkin ottaisi valikoimaansa niitä samoja RB-tuotteita, mitä on S-ketjullakin, niin ehkä siellä tulisi käytyä.
En osta ulkomaalaista lihaa, mutta en mä paljon katsele mistä maasta jokin säilyke on raahattu. Lidlistä en vaan saa sitä lihaa, en säilykkeitä enkä oikein muutakaan tarvitsemaani. Pesuaineet on olleet huonolaatuisia ellei sitten osta niitä ihan tavan merkkejä, mutta ne on sitten samanhintaisia ja jopa kalliimpia Lidlissä kuin muualla.
Joku tuossa aiemmin sanoin maidon mausta, niin se on aivan totta, Lidlin maitoa ei voi juoda sen sivumaun takia, leivontaan ja kahviin se kelpaa kyllä.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 11:37"]
Lidlissä ei esim ole lähes mitään luomutuotteita, jotka ovat mulle tosi tärkeitä. [/quote]
Mitä luomutuotteita haluaisit? Lidlissä on esimerkiksi erinomaista luomuomenamehua, jossa on hedelmälihaa mukana ja makukin aikuiseen makuun sopiva eli ei ollenkaan makea.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 14:11"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 11:37"]
Lidlissä ei esim ole lähes mitään luomutuotteita, jotka ovat mulle tosi tärkeitä. [/quote]
Mitä luomutuotteita haluaisit? Lidlissä on esimerkiksi erinomaista luomuomenamehua, jossa on hedelmälihaa mukana ja makukin aikuiseen makuun sopiva eli ei ollenkaan makea.
[/quote]
Erityisen tärkeää mulle on, että kaikki eläinperäiset tuotteet (maitotuotteet, lihat, juusto) joita syön, ovat luomua. En ole Lidlissä törmännyt. Lisäksi valitsen muistakin tuotteista (leivät ja muut viljatuotteet, vihannekset, hedelmät, säilykkeet yms.) mielelläni luomuvaihtoehdon vaikka niissä en niin ehdoton olekaan kuin eläinperäisissä tuotteissa. Mutta hyvä että löytyy edes sitä luomumehua. S-marketissa (kuten myös K-supermarketeissa) on nykyään melko hyvin luomua tarjolla.
Minä tein silloin, kun asuimme lähellä. Se oli kyllä tosi hyvä kauppa. Siellä oli kaikki tarvittava, kuten jo sanottiin niin hyvä valikoima pienessä tilassa. Se on myös kohtuuhintainen, ja lohi on joka viikko tarjouksessa.
Nyt meidän lähikauppa on Lidl, joka on toki halpa, mutta koskaan ei tiedä mitä sieltä löytyy. Aina jokin on loppu tai sitä ei siellä vain ole.