Millainen ihminen tekee ruokaostoksensa vai S-marketissa?
Hylkii muita ruokakuppoja (myös torit ja lähiruokaa myyvät) ja etenkin Lidliä.
Kommentit (69)
Semmoinen tylsä Radio Nova -ihminen, joka ajaa kauppaan isolla perhevankkurilla, velaksi ostetulla. Oikeasti, mulle tulee Prismoissa ja S-marketeissa semmoinen kliininen olo, taustalla kuuluu jotain mitäänsanomatonta musiikkia ja jotenkin on "liian" selkeää... Ei kaupoissa sinänsä vikaa ole, mutta esim. Cittari miellyttää enemmän. Kahden hengen perheessä kertyvät bonukset tai plussat eivät niinkään merkkaa. Tämä on varmasti mutu-tuntumalla tehty päätelmä! Käyn kaikissa kaupoissa tasapuolisesti, riippuu mitä olen hakemassa. Ja torilta ostan pottuja.
25 lisää: Lapsuudenkodissani kävelymatkan päässä on vain S-market ja törkeän kallis valikoimaltaan suppea yksityinen "ketjuton" pikkukauppa. Täällä asuinpaikkakunnallani siis S-market on lähellä, josta teen 90% ruokaostoksista. Joskus käyn Cittarissa, koska se on työmatkan varrella, jos on ostettavana jotain mitä ei lähimarketista saa. Torille en aukioloaikoina yleensä ehdi ja launtaisin ei huvita lähteä kaupungille. Ei täällä kyllä torilla paljon mitään edes ole. Kaikki muut vaativat vaivaa ja autoa, joten ihan käytännön syistä.
En hyljeksi mitään, vaan haluan selvistä kauppareissun nopeasti ja lähimarketissa se onnistuu. Siwa on 500 m päässä ja siellä käyn jos on akuutti tarve jollekin tavaralle silloin kun S-Market on kiinni, koska Siwa on pitempään auki. K-market on n. kilometrin päässä, mutta siellä ei ole kuin Prikka-tuotteet sellaisia mitä ei S-marketista saa ja suurimmasta osasta löytyy kuitenkin joku vastaava tuote.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 00:36"]
Lidl: Kolme kassillista ruokaa 40-50 euroa
Prisma: Kolme kassilista ruokaa 70-80 euroa ellei enemmän.
[/quote]
Kannattaa ottaa huomioon että lidlissä myydään tuotteita jotka ei muihin kauppoihin kelpaa.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 23:48"]
[/quote]
Mistä juontuu sellainen mielikuva, ettei S-Market myisi lähiruokaa?
Meidän kulmilla ei ole Lidliä, mihin pääsisi helposti autolla. Tai no, on itiksessä, mutta ei ole jostain syystä tullut ikinä käytyä... Moni sitä kyllä kovasti kehuu, pitäisi kai käydä tsekkaamassa. Prisma on lähimmistä ehdottomasti paras ruokakauppa meille. Toiseen suuntaan kun lähtee, niin taas S-market. Niitä bonuksiakin kertyy mukavasti, satoja euroja vuodessa, kun ruokakauppaan menee tuhannen euroa kuukaudessa, meillä viisi henkinen perhe. En ole erityisesti hintoja vertaillut, mutta sen olen huomannut, että kyllä Prisma on edullisempi kuin cittari, ainakin niissä tuotteissa, mitä itse suosin.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 04:31"]
Käytän prisman kauppakassipalvelua, josta tilaan kerralla viikon mätöt. Olen siis autoton ja asun perä-Helsingin hanurissa ja saisin bussilla raahata muutaman ihmisen romppeet monta kertaa viikossa. Plus taloudessa on lemmikkejä, joiden tarvikkeet kuukaudessa tekee sen 20-40 kg ylimääräistä raahattavaa. Lähin kauppa on 300 m päässä, mutta se on siwa ja en halua ajautua vararikkoon.
[/quote]
Asun myös Helsingissä ja käytän Kauppahalli24.fi-palvelua, kuljetusmaksut alle 9 euroa. Tykkään!
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 00:12"]
kommari
[/quote]Kommarit ei käy S- marketissa
Itse ostan lidistä roskapussit, tummaa suklaata ja jos näen halvat tomaatit ja banaanit.
Veikkaan, että aika monella syynä onse, että S-market on lähellä ja esim.Lidl kaukana. Yksinkertaista?
[/quote]
Ostan enimmäkseen ruuat Lidlistä, siellä on esim. kasvikset parempilaatuisia kuin muualla.
Minusta on hassua, että ihminen haluaa mieluummin tililleen kuukaudessa kymmene euroa bonusta kuin joka ikisellä kauppakäynnillä kymmenen euroa pienemmän kauppalaskun Lidlissä! Eli siis häviää suomeksi sanottuna rahaa. Tässä on varmaan joku liskoaivojen jäänne, että psykologisesti on miellyttävämpää nähdä se kymppi tilillä eikä "havaitse" sitä säästöä siinä kauppakuitissa, vaikka oikeasti siis säästäisi enemmän kun saa sen säästön heti siinä kassalla, joka kauppakäynnillä.
Lisäksi S-ryhmässä minua ärsyttää se, että he eivät maksa riittävästi asiakasomistajille korkoa vuosittain, vaan rahat laitetaan laajentumiseen ulkomaille. Minusta olisi rehellisempää edes joskus kotiuttaa niitä voittoja asiakasomistajillekin. Alunperinhän osuuskaupat perustettiin sitä varten, että asiakasomistajilla olisi mahdollisuus ostaa edullisesti ruokaa ja hyötyä siitä!
Lidl ei ainakaan meille ole toimiva mahdollisuus. Sieltä ei saa kaikkea tarvittavaa ja joidenkin ruokien laatu on ihan surkeaa. Meillä taisi jäädä Lidlissä käyminen siihen, kun riisi haisi keitettäessä ihan sonnalle.
Lähikauppa on S-market, muita ruokakauppoja ei ole 30 km säteellä. Citymarketissa, työmatkan varrella, käydään vähintään yhtä usein. Kaikki muu vaatii erikseen lähtemistä läheiseen kaupunkiin (40 km), siksi tori ja pikkuputiikit eivät ole päivittäisostosten ostopaikkoja.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 08:03"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 00:36"]
Lidl: Kolme kassillista ruokaa 40-50 euroa
Prisma: Kolme kassilista ruokaa 70-80 euroa ellei enemmän.
[/quote]
Kannattaa ottaa huomioon että lidlissä myydään tuotteita jotka ei muihin kauppoihin kelpaa.
[/quote]
Annapa viisaana esimerkki elintarvikkeesta, joka ei kelpaa suomalaisiin ketjuihin? Trolli.
Me käytetään joko S-markettia tai sitten Cittaria.
Prisma ja Lidl toki on yhtä lähellä, mutta Prisma on liian iso ja siellä on huono parkkihalli.
Lidlissä taas sitten on niin huono valikoima ruokaa, että sieltä haetaan vain joskus jotain mättöjä, jos on jotkut lastenjuhlat tms, koska ne on siellä halpoja. Yleensä kuitenkin tarjotaan muutakin kuin sipsejä ja karkkia ja siinä kohtaa pitää kuitenkin mennä "oikeaan" kauppaan, niin ihan sama sitten taas ostaa sieltä Cittarista kaikki kerralla.
Meillä siis tehdään ruoka paljolti itse eikä käytetä eineksiä eikä valmiiksi marinoituja lihatuotteita. Sen takia Lidliä ei voi käyttää meidän ruokatarpeisiimme.
Me käytetään S-markettia/Prismaa mm. maidon takia.
Lidlissä on omituinen sivumaku maidossa, samanlainen kuin esim. Pirkan laktoosittomassa maidossa. Aivan kuin kylmäketju katkeaisi aina jossain kohdassa tms.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 09:04"]
[/quote]
Ostan enimmäkseen ruuat Lidlistä, siellä on esim. kasvikset parempilaatuisia kuin muualla.
Minusta on hassua, että ihminen haluaa mieluummin tililleen kuukaudessa kymmene euroa bonusta kuin joka ikisellä kauppakäynnillä kymmenen euroa pienemmän kauppalaskun Lidlissä! Eli siis häviää suomeksi sanottuna rahaa. Tässä on varmaan joku liskoaivojen jäänne, että psykologisesti on miellyttävämpää nähdä se kymppi tilillä eikä "havaitse" sitä säästöä siinä kauppakuitissa, vaikka oikeasti siis säästäisi enemmän kun saa sen säästön heti siinä kassalla, joka kauppakäynnillä.
Lisäksi S-ryhmässä minua ärsyttää se, että he eivät maksa riittävästi asiakasomistajille korkoa vuosittain, vaan rahat laitetaan laajentumiseen ulkomaille. Minusta olisi rehellisempää edes joskus kotiuttaa niitä voittoja asiakasomistajillekin. Alunperinhän osuuskaupat perustettiin sitä varten, että asiakasomistajilla olisi mahdollisuus ostaa edullisesti ruokaa ja hyötyä siitä!
[/quote] Ei. Ihminen haluaa mennä kauppaan joka on työmatkan varrella ja siten että homma käy nopeasti eli menen kauppaan jossa tiedän tuotteiden sijainnin ja valikoiman. Käyn Lidlissä välillä mutta siellä ei ole juurikaan niitä vakiotuotteita joita käytän päivittäin. Ei se Oivariini siellä ole yhtään sen halvempaa kuin Prismassakaan. Mutta jos kävisin Lidlissä kaupassa, joutuisin erikseen ajamaan 4km ja kymmenet liikennevalot päälle, nyt kurvaan töistä Prisman parkkihallin kautta kotiin ja Alepakin on kätevästi matkan varrella.
Lähikaupat meillä on Prisma ja Alepa, joten yllättäen suosin niitä. Kilpailevista ketjuista lähin on Valintatalo ja Siwa mutta siinäkin matkan varrelle osuu ensin Alepa. K-kauppoja ei osu matkan varrelle saatika Lidliä, eikä minulla ole intressejä mennä ruuhkabussilla toiseen päähän kaupunkia. Torilla tekisi mieli käydä mutta senkään aukioloajat eivät osu matkan varrelle.
Muutama vuosi sitten ostettiin juhliin ruokaa Lidlistä, kun sen kehuttiin olevan niin edullista. Ehkä se oli edullista mutta koin aikani arvokkaammaksi, kuin kolmessa kaupassa juoksemisen, kun Lidlissä ei ollutkaan tarvitsemiani kasviksia tai maitotuotteita.
Meidän lähikaupat on S-Market ja K-Supermarket. K-kaupan ahtaalta pihalta on hankala saada parkkipaikkaa ja osa henkilökunnasta on tylyhköä, joten menen S-Markettiin. Lidliin, Prismaan ja Cittariin on matkaa yli 20 km. Ei siis mitään periaatteellisia syitä, olen vain juurtunut tapoihini.
En teekään. Tekisin ehkä jos eivät s-kaupan kärryt olisi niin likaisia.
Halvemmalla ehkä saisin suuren osan niistä tuotteista joita käytän, meillä kun on vain k-market ja siwa jossa on myynnissä vain 2 pakettia hk:n sinistä ja leipähylly.
Lidliä ei valitettavasti ole, muutoin hakisin jotain sieltä varmasti.
Ei Lidlissä ole niitä ruokia mitä MINÄ HALUAN ostaa. Sitten kun sinne alkaa tulla niitä mun suosikkejani, niin sitten voin vaihtaa kauppaa. Ja mielelläni vaihtaisinkin sillä meilläpäin Lidl on lähempänä.
Mulla on tähän simppeli vastaus: 200 metriä.