Millainen ihminen tekee ruokaostoksensa vai S-marketissa?
Hylkii muita ruokakuppoja (myös torit ja lähiruokaa myyvät) ja etenkin Lidliä.
Kommentit (69)
Minä teen ruokaostokseni vain lähi-Valintatalossa ja joskus lähi-Prismassa. Ei ole mitään intressiä lähteä kauemmas, kiirettä on arjessa muutenkin tarpeeksi että pitäisi lähteä ruoka-aineita jostain kauempaa metsästelemään. Torille nyt ei ainakaan viitsi lähteä, sinne ruuhkaiseen keskustaan 10 km päähän. On muuten vuosia, kun olen edes käynyt keskustassa yleensäkään :) Liideliä ei satu olemaan lähellä joten en sellaisessa käy.
Sellainen joka saa kaiken tarvitsemansa S-marketista.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 23:48"]
[/quote]
Mitä siellä Lidlissä on niin erinomaista että siellä pitäisi käydä?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 00:06"]
[/quote]
[/quote]
dumbass, oisko se, että olis enemmän kilpailua...
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 00:13"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mikä Lidlissä päihittää S-kaupan niiden keskinäisessä kilpailussa? MInun mielestä ei mikään, siksi käyn S-kaupassa kunnes joku muu ketju tarjoaa parempaa vaihtoehtoa. Pelkästään kilpailun edistämisen nimissä en aio ajella ympäriinsä ja ripotella eurojani eri kauppoihin, saamatta mistään niistä maksimaalista hyötyä takaisin.
Minua ainakin ärysttää se että kaiken maailman plussa-pisteiden ja s-bonusten takia ruoka Suomessa on kallimpaa! Sen takia en käy kummassakaan kaupassa ostoksilla!
Lidl: Kolme kassillista ruokaa 40-50 euroa
Prisma: Kolme kassilista ruokaa 70-80 euroa ellei enemmän.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 00:36"]
Lidl: Kolme kassillista ruokaa 40-50 euroa
Prisma: Kolme kassilista ruokaa 70-80 euroa ellei enemmän.
[/quote]
+ paistopiste <3
Sellainen, jolla on vihreä S-etukortti
Itsekin omistan kyseisen vihreän S-etukortin, mutten enää käy ruokaostoksilla muutakuin lidlissä.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 00:33"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 00:13"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mikä Lidlissä päihittää S-kaupan niiden keskinäisessä kilpailussa? MInun mielestä ei mikään, siksi käyn S-kaupassa kunnes joku muu ketju tarjoaa parempaa vaihtoehtoa. Pelkästään kilpailun edistämisen nimissä en aio ajella ympäriinsä ja ripotella eurojani eri kauppoihin, saamatta mistään niistä maksimaalista hyötyä takaisin.
[/quote]
Lidl heikentää S-ryhmän yksinvaltius-markkina-asemaa ja näin hidastaa hintojen nousua.
Minä.
Asun paikkakunnalla missä ei ole lidliä tms.
K-kauppakin sulki ovensa. Eipä sillä, siellä en edes koskaan käynyt. Tai en kävisi lidlissäkään.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 01:30"]
Minä.
Asun paikkakunnalla missä ei ole lidliä tms.
K-kauppakin sulki ovensa. Eipä sillä, siellä en edes koskaan käynyt. Tai en kävisi lidlissäkään.
[/quote]
Mielestäni tämä on huolestuttavaa, että Suomesta löytyy paljon pieniä paikakuntia, joissa ei ole kuin S-ryhmän ruokakauppa. Eli monopoliasemassa.
Minä olen ollut ässmarketissa töissä 7 vuotta aikoinani. Tunnen hyllykartat tiedän tuotteet tosi hyviä omia tuotteita rainbow mehut, raakapakasteet jne. Bonusta tulee ja lähin kauppa. Lidlissä on naapurimaan kansalaisia liikaa en löydä vastaavia tuotteita. Suosin suomalaista!
Käyn ääs-marketissa koska se on lähin ja helvempi kuin K-market joka on yhtä lähellä. Kun
asuin lähempänä liiteriä, kävin siellä.
Käytän prisman kauppakassipalvelua, josta tilaan kerralla viikon mätöt. Olen siis autoton ja asun perä-Helsingin hanurissa ja saisin bussilla raahata muutaman ihmisen romppeet monta kertaa viikossa. Plus taloudessa on lemmikkejä, joiden tarvikkeet kuukaudessa tekee sen 20-40 kg ylimääräistä raahattavaa. Lähin kauppa on 300 m päässä, mutta se on siwa ja en halua ajautua vararikkoon.
Aikaa arvostava. S-marketissa on hyvä valikoima pienessä tilassa. Ei mene turhaa aikaa tavaroiden etsimiseen ja kaiken tarvittavan saa helposti.
Minä käyn vain Prismassa, koska
A) se on lähin kauppa
B) sieltä saa bonusta
Minkä takia pitäisi lähteä merta edemmäs kalaan? Prismaan on alle km, torille 7km, Lidliin 4km. Lähiruokakauppoja en edes tiedä.